شناسه خبر: 11306 منتشر شده در مورخ: 1396/3/7 ساعت: 10:13 گروه: اجتماعی  
یک میلیون و ۳۰۰ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی

یک میلیون و ۳۰۰ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: خدمات فیزیوتراپی با نگاه پیشگیری و درمان از ضرورت‌های نظام سلامت است و باید جایگاه درباره فیزیوتراپی بازنگری شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از باشگاه خبرنگاران انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: یکی از رشته هایی که گستردگی خوبی در کشور دارد، به لحاظ علمی نیز از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و برای جامعه هدف بسیار زیادی هم کاربرد دارد، رشته فیزیوتراپی است.

وی افزود: رشته فیزیوتراپی در رفع بسیاری از مشکلات در بخش توانبخشی برای افرادی که دچار مشکل و آسیب هستند، حائز اهمیت است.
 
محسنی بندپی بیان کرد: نظام سلامت دنیا به این رشته اهمیت فراوان می‌دهد، اما متاسفانه در کشور ما خیلی اهمیت رشته را در نظام سلامت نپذیرفته اند و از ظرفیت این رشته استفاده کامل را نمی بریم.
 
وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی حدود تقریبا یک میلیون و 300 هزار معلول تحت پوشش خود دارد که بسیاری از این افراد نیازمند دریافت خدمات تخصصی فیزیوتراپی هستند. 
 
رئیس سازمان بهزیستی گفت: متولیان سلامت، بهزیستی، رسانه‌ها و تمام افرادی متولی نظام سلامت باید آگاهی جامعه را از چند جهت تقویت کنند.
 
وی افزود: اگر بدانیم که تمام مشکلات بیماران نیازمند جراحی نیست و بسیاری از این کار‌ها می‌تواند توسط متخصصین فیزیوتراپی صورت بگیرد مطالبه دکترای حرفه‌ای نیز برای ما محرزمی‌شود.
 
محسنی بندپی گفت: دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی یک مطالبه به حق و تخصصی است که باید کارشناسان در شورای عالی آموزش پزشکی این مهم را بپذیرند و هرچه سریع‌تر این مطالبه را پاسخگو باشند.
 
وی اظهار کرد: دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی موضوعی است که در تمام کشورهای دنیا اهمیت دارد که با توجه به جهش علمی ایران این مسئله ارزشمند است و پیشرفت خوبی داشتیم که محدود کردن رشته‌ها سیاست درستی نیست و باید تجدیدنظر در این زمینه صورت بگیرد تا دکترای حرفه‌ای را برای فارغ التحصیلان رشته فیزیوتراپی قرار دهیم و افراد بتوانند از طریق ارائه خدمات درمانی که در کارکردهای آموزشی آمده با توانمندی‌ها و مهارت لازم خدمات ارائه کنند. 
 
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: زمانی که در بیمه سلامت بودم تلاش کردیم تا بیمه پایه خدمات فیزیوتراپی را لحاظ کنیم، زیرا تجربه نشان داده که در راستای اقتصاد مقاومتی باید بتوانیم از رشته‌های علوم پایه به فراخور ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی که دارند، استفاده کنیم.
 
وی یادآور شد: سازمان بهزیستی هم تفاهم نامه‌ای با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در همه زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی دارد تا بتوانیم با تقویت خدمات فیزیوتراپی شاهد گسترش و بهره متدی هرچه بیشتر خدمات آن باشیم.
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *