شناسه خبر: 11300 منتشر شده در مورخ: 1396/3/6 ساعت: 10:16 گروه: ورزشی  
سعید رحمتی طلایی شد

سعید رحمتی طلایی شد

تیم ملی جودوی نابینایان و کمبینایان کشورمان در اولین روز از رقابتهای قهرمانی آسیا-اقیانوسیه، با کسب یک نشان طلا و یک برنز به کار خود پایان داد.

به گزارش ایران سپید در وزن -60 کیلوگرم، میثم بنیطباء، اولین نماینده کشورمان در دیدار نخست با غلبه بر حریف قزاقستانی خود راهی دور دوم شد. در دور دوم نماینده چین تایپه را نیز از پیش رو برداشت و در دور سوم و ماقبل فینال مقابل نمازاف، حریف قدرتمند خود از ازبکستان دارنده مدال طلای پارالمپیک 2016 ریو مغلوب شد. میثم بنیطباء برای قرار گرفتن بر روی سکوی سوم آسیا، رقیب هندی خود را ضربه فنی کرد و به مدال برنز دست یافت. بنیطباء با کسب نشان برنز، در رنکینگ A جودوی نابینایان طبق رده بندی فدراسیون جهانی نابینایان قرار گرفت.

در وزن -66 کیلوگرم، سعید رحمتی ابتدا نماینده قزاقستان را در ثانیه اول ضربه فنی کرد و مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت. نمایش خیره کننده رحمتی در دیدار نخست، حیرت حاضرین در ورزشگاه برگزاری مسابقات را بر انگیخت. رحمتی در مبارزه دوم، در برابر تیموروف، نماینده ازبکستان قرار گرفت و با ضربه فنی کردن وی، راهی دیدار فینال شد. البته این مسابقه، باعث مصدومیت رحمتی نیز شد. در بازی نهایی، رحمتی با پای آسیبدیده مقابل دیگر نماینده قدرتمند قزاقستان رفت و با غلبه بر وی، نشان زرین طلا را از آن خود کرد. اما در وزن -73 کیلوگرم، مهدی برجلو در اولین دیدار خود مغلوب نماینده ازبکستان شد و در دیدار دوم نیز مقابل نماینده کره جنوبی شکست خورد و از گردونه مسابقات حذف شد. محمد مختاری نیز در وزن -60 کیلوگرم، همین روند را طی کرد و دو مبارزه خود را واگذار کرد و حذف شد. بدین ترتیب، در نخستین روز از رقابتهای قهرمانی آسیا-اقیانوسیه جودوی نابینایان، نمایندگان کشورمان در سه وزن -60، -66 و -73 کیلوگرم، یک طلا و یک برنز کسب کردند و در جدول رده بندی مسابقات، موقعیت مناسبی دارند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *