شناسه خبر: 11280 منتشر شده در مورخ: 1396/2/31 ساعت: 11:10 گروه: اجتماعی  
اولویت‌های بهزیستی در دولت دوازدهم

اولویت‌های بهزیستی در دولت دوازدهم

رییس سازمان بهزیستی کشور ضمن قدردانی از حضور پرشور ملت ایران در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به وظایف و اختیاراتی که شخص رئیس جمهور عهده دار آنهاست، انتخابات ریاست جمهوری همواره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده که خوشبختانه مردم در 29 اردیبهشت ماه با حضور حداکثری خود نشان دادند که این اهمیت و حساسیت را به خوبی درک کردند.

به گزارش ایران سپید انوشیروان محسنی بندپی  با بیان آنکه تکالیف بسیار مهم و حساسی بر عهده رئیس جمهور است که از جمله آنها می‌توان به معرفی کابینه و هیات دولت توسط ایشان اشاره کرد، گفت: ایران به لحاظ منطقه‌ای و جغرافیایی در نقطه‌ای ناآرام قرار دارد، اما خوشبختانه دولت یازدهم با درایت و تدبیر خود اقدامات بسیار ارزنده‌ای را در حوزه امنیت کشور به انجام رساند و مردم این درایت را به خوبی درک کردند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: دولت تدبیر و امید همچنین  اقدامات بسیار ارزنده‌ای نیز در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به انجام رساند و با فراهم کردن زیرساخت‌ها، ریل گذاری خوبی برای رسیدن به پیشرفت و توسعه کشور انجام داد تا روان‌تر، راحت‌تر و سریعتر از گذشته مسیر تعالی و توسعه را طی کنیم.

بندپی در ادامه با بیان آنکه مقام معظم رهبری بر حضور حداکثری مردم به پای صندوق‌های رای تاکید داشتند، گفت: برای هر نظامی هیچ صحنه‌ای قشنگ‌تر از صف‌های طولانی مردم برای شرکت در انتخابات نیست که جمهوری اسلامی ایران در 29 اردیبهشت ماه این صحنه را به خوبی به نمایش گذاشت.

وی در ادامه افزود: تاکیدات مقام معظم رهبری ، اثربخشی اقدامات دولت و تاثیرات محسوس آنها در زندگی مردم در ابعاد گوناگون اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی شرایطی را فراهم کرد که در 29 اردیبهشت ماه شاهد مشارکت حداکثری مردم باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: مشارکت مردم فراتر از آنچه تصور می‌کردیم بود و این مشارکت بالا نشان دهنده اقتدار، همدلی، همبستگی و اعتماد مردم به نظام است که به خوبی به جهانیان نشان داده شد.

بندپی همچنین خاطرنشان کرد: در جریان انتخابات و تبلیغات کاندیدای مختلف دیدیم که بسیاری به یاد افراد کم توان، تهی دست، محروم افتادند اما باید به آنها یادآوری کنیم که محرومان کشور در اوج درآمدهای نفتی بالغ بر 780 میلیارد دلار تنها مشمول یارانه‌ 44هزار و 500 تومانی شدند که کل جامعه از آن بهره مند می‌شد.

وی افزود: در آن زمان هرچقدر ما داد زدیم که اگر می‌خواهید به فکر محرومان باشید نباید این 44 هزار و 500 تومان را به تمام دهک‌های درآمدی مختلف جامعه به شکل یکسان پرداخت کنید و این پرداخت یکسان اصلا به معنای برابری عدالت نیست، کسی به حرف‌های ما توجه نکرد.

وی در ادامه به لایحه «حمایت از حقوق معلولان» نیز  اشاره کرد و گفت: دولت این لایحه را در سال 94 به مجلس فرستاد و حتی در متن این لایحه آمده است که «کسانی که قدرت کار کردن ندارند باید 40 درصد حقوق و مزایا را دریافت کنند» و همچنین برای افرادی که توانایی کار کردن دارند نیز ارائه مشوق‌های مالی به کارفرمایان جهت تثبیت و پایداری اشتغال آنها در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه به افزایش سه برابری مستمری‌ مددجویان نیز اشاره کرد و گفت: این افزایش در روزهای منتهی به انتخابات صورت نگرفت بلکه بر اساس قانون بودجه سال 96 و پیش تر از آن بر اساس برنامه ششم توسعه صورت گرفت.

 واگذاری 45 هزار مسکن به خانواده‌های نیازمند طی دولت یازدهم

بندپی ادامه داد: با این حال برخی مدام مدعی می‌شدند که دولت به محرومان توجهی ندارد که باید به آنها یادآوری کنم که در حال حاضر دولت به خانواده‌های بیشتر از چهار نفر تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی 465 هزار تومان بدون در نظر گرفتن یارانه 44 هزار و 500 تومانی مستمری پرداخت می‌کند.

وی در ادامه به «مسکن اجتماعی» نیز اشاره کرد و گفت: در دولت یازدهم 45 هزار مسکن به خانواده‌های نیازمند تحویل داده شد.

پیشگیری از بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها اولویت بهزیستی در دولت آینده

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه به مهمترین سرفصل‌های سازمان بهزیستی در دولت دوازدهم نیز  اشاره کرد و گفت: تلاش و کوشش مستمر و پایدار جهت پیشگیری از بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها و همچنین کنترل و مهار آنها اولویت سازمان بهزیستی طی دولت دوازدهم خواهد بود.

بندپی در ادامه تاکید کرد: توانمندسازی جامعه هدف تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور نیز از اهداف مهم این سازمان طی دولت دوازدهم خواهد بود؛ به طوریکه در نظر داریم طرح‌هایی چون تامین مالی خرد برای زنان سرپرست خانوار را گسترش دهیم تا به این ترتیب تنها کسانی که قدرت کار کردن ندارند را زیر چتر حمایت‌های مالی خود داشته باشیم و نسبت به توانمندسازی سایرین اقدام کنیم.

پیگیری لایحه «مساعدت‌های اجتماعی» از مهمترین برنامه‌های بهزیستی در دولت دوازدهم

وی در ادامه به لایحه «مساعدت‌های اجتماعی» دولت نیز اشاره کرد و گفت: این لایحه بسیار فراتر از پرداخت مستمری عمل می‌کند به طوریکه توانمندی اقشار کمتر برخوردار و محروم، تامین مسکن و اشتغال برای آنها، پرداخت مستمری، حرفه آموزی و ... به طور کامل در آن دیده شده که پیگیری این لایحه از مهمترین برنامه‌های بهزیستی در دولت دوازدهم خواهد بود تا  بتوانیم این لایحه را به مجلس ارائه کرده و با تبدیل شدن آن به قانون شاهد اجرایی شدن آن در جامعه باشیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *