شناسه خبر: 11278 منتشر شده در مورخ: 1396/2/31 ساعت: 09:23 گروه: اجتماعی  
دانش‌آموزان استثنایی در مدارس عادی موفق‌ترند

دانش‌آموزان استثنایی در مدارس عادی موفق‌ترند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از فعالیت ۲۸ مرکز شبانه‌روزی ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کشور خبر داد و گفت: این دانش‌آموزان در مدارس عادی موفق‌تر هستند.

به گزارش ایران سپید مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه حدود 28 مرکز شبانه‌روزی ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کشور وجود دارد، اظهار داشت: سیاست ما، توسعه مدارس شبانه‌روزی نیست چون تبعات تربیتی دارد و این کودکان نیاز دارند که در کنار خانواده باشند.

وی ادامه داد: سیاست اول ما این است که در روستاهایی که مدرسه نداریم، کمک کنیم تا سرویس ایاب و ذهاب تأمین شود و دانش‌آموزان از روستا به شهر بیایند.

قدمی توضیح داد: تا مسیرهای 30 کیلومتری، سرویس ایاب و ذهاب پیش‌بینی می شود و برای مسیرهای طولانی‌تر، دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به مدارس استثنایی هدایت می‌شوند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در مراکز شبانه‌روزی، دانش‌آموزان نابینا، ناشنوا و جسمی ـ حرکتی حضور دارند و فقط بچه‌های کم توان ذهنی در این مراکز تحصیل نمی‌کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معتقدیم بهتر است تا آنجا که امکان دارد دانش‌آموزان استثنایی در کنار دانش آموزان عادی تحصیل کنند  و توسعه مراکز شبانه‌روزی آخرین راه برای ارائه خدمات آموزشی به این عزیزان است.

وی با بیان اینکه حدود 1570 مدرسه داریم که 40 مدرسه غیردولتی هستند، گفت: تعداد مدارس خیرساز ما به 183 مدرسه رسیده است.

قدمی با بیان اینکه چرخش ما از مدرسه خاص به سمت آموزش تلفیقی در مدارس پذیراست، افزود: روش آموزش تلفیقی، رویکرد جهانی است و ما به دنبال این نیستیم که دانش‌آموز استثنایی را به مدرسه خودمان بیاوریم بلکه به دنبال این هستیم که تا آنجا که می‌توانیم این گروه از دانش‌آموزان را شناسایی کنیم و در کنار دانش‌آموزان عادی درس بخوانند.

وی اضافه کرد: برای این کار، نظام آموزشی باید خودش را منعطف کند و آماده پذیرش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: حدود 74 هزار دانش‌آموز در مدارس استثنایی داریم و بین 50 تا 55 هزار دانش‌آموز‌ با نیازهای ویژه در مدارس عمومی (عادی) تحصیل می‌کنند.

وی تصریح کرد: فراموش نشود که در مدارسی که دانش‌آموزان استثنایی حضور دارند، معلم کلاس، اولیای مدرسه و دانش‌آموزان آن مدرسه هم باید آموزش ببینند.

قدمی اظهار داشت: جالب است بدانید پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزانی که در آموزش و پرورش عادی بودند با آنان که در آموزش و پرورش خاص بودند، مقایسه کردیم و مشخص شد دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی موفق تر هستند.

وی توضیح داد: به عبارت دیگر دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی دارای امکانات و توجه خاص هستند اما در مدارس عادی اعتماد به نفس‌شان بالا می‌رود و تلاش بیشتر می‌کنند که این موضوع برای آینده‌شان بسیار موثر است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *