شناسه خبر: 11277 منتشر شده در مورخ: 1396/2/31 ساعت: 08:49 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 31 اردیبهشت 1396

روزنامه یکشنبه 31 اردیبهشت 1396

برای اطلاع از خبرهای حوزه نابینایان و معلولان به کانال تلگرام روزنامه ایران سپید به آدرس iransepid@ مراجعه کنید.

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 31 اردیبهشت 1396

24 شعبان 1438

21 می 2017

سال بیست و یکم شماره 5573

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

۵۱۹ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی مستمری خود را دریافت کردند 2

پیروزی تدبیر 5

آغاز ثبت نام رایگان دانشآموزان اتباع خارجی 7

سوئیچ کارتهای بانکی ایران و روسیه متصل شد 9

تأثیر مثبت اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ بر سلامت مغز 11

«ماه عسل ٩٦» به پیشواز ماه مبارک رمضان میرود 13

نتایج مسابقات قهرمانی کشور گلبال آقایان 16

حکم قصاصِ قاتلی که در زندان مخفی شده بود

اطلاعرسانی

صئ........ویژه

* ۵۱۹ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی مستمری خود را دریافت کردند: مدیر کل حوزه بین الملل و روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور، برخی اخبار مبنی بر عدم واریز مستمری مددجویان بهزیستی را تکذیب کرد و گفت: ۵۱۹ هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور سه شنبه شب، 26 اردیبهشت مستمری خود را که بر اساس ماده ۷۹ قانون برنامه ششم توسعه و تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۶ سه برابر افزایش یافته است، دریافت کردند. مهدی میرشاهولد انتشار برخی اخبار مبنی بر عدم واریز مستمری مددجویان سازمان بهزیستی در ماه جاری را تکذیب کرد و گفت: بر اساس ماده ۷۹ قانون برنامه ششم توسعه و بر اساس تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۶ مقرر شد مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور تا سه برابر افزایش یابد. وی افزود: این افزایش سه برابری مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی از ابتدای سال جاری اعمال شد، به طوری که اولین واریز بر اساس این قانون ۲۸ فروردین ماه صورت گرفت. مدیر کل بین الملل و روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور در ادامه تأکید کرد: سه شنبه نیز مستمری ۵۱۹ هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور بر اساس همین افزایش سه برابری به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. میرشاهولد همچنین خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی کشور اسامی ۵۲۱ هزار خانوار را به ستاد هدفمندی یارانه ها ارائه کرده بود که حدود ۲ هزار خانوار با کمیته امداد امام خمینی (ره) همپوشانی دارند. به این ترتیب از این ۵۲۱ هزار خانوار، ۵۱۹ هزار خانواری که کاملاً تحت پوشش بهزیستی هستند، مستمری خود را با افزایش سه برابری دریافت کردند. وی ادامه داد: ممکن است اگر تا کنون کسی مستمری خود را دریافت نکرده باشد، جزو دو هزار نفری باشد که میان بهزیستی و کمیته امداد همپوشانی داشته اند که البته مستمریها با نرخ افزایش یافته برای آنها نیز پرداخت خواهد شد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

* فعالیت یک هزار و ۲۰۰ مرکز نگهداری و توانبخشی معلولان در کشور: قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ مرکز نگهداری و توانبخشی معلولان در کشور فعالیت دارند که به ۱۱۰ هزار معلول خدمات میدهند. ۹۵ درصد مراکز توانبخشی در کشور به صورت غیر دولتی اداره میشوند و بهزیستی با شرکای اجتماعی خود که از خیران هستند، به ارائه خدمات و فعالیت اجتماعی میپردازد. قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: طی سالهای اخیر، تجهیزات کمی و کیفی مراکز توانبخشی و خدماتی و نگهداری معلولان در کشور با رشد و افزایش مطلوبی همراه بوده است. پورشبانان خاطرنشان ساخت: توانبخشی و توانمند سازی معلولین و جامعه هدف با محوریت جامعه، به ویژه خانواده از اولویتهای سازمان بهزیستی است که میطلبد راهبردهای این حوزه با جدیت پیگیری شود.

 

 

 

صئ.......سیاسی

* پیروزی تدبیر. خوانندگان گرامی! تا لحظه تنظیم اخبار، نتایج قطعی انتخابات ریاست جمهوری اعلام نشده است، اما بر اساس اعلام وزارت کشور، دکتر حسن روحانی تا این لحظه با کسب 22 میلیون و هفتصد و نود و شش هزار و چهارصد و شصت و هشت رأی پیشتاز هستند. ایران سپید این حماسه بزرگ را به مقام معظم رهبری، رئیس جمهور منتخب و ملت بزرگ ایران تبریک میگوید. * اسحاق جهانگیری پیروزی ملت ایران برای تداوم راه تدبیروامید را تبریک گفت. متن یادداشت توئیتری معاون اول رئیس جمهور به این شرح است:  پیروزی بزرگ ملت ایران در خلق حماسه ای سترگ و به یاد ماندنی برای تداوم راه تدبیر و امید را به آحاد هموطنان عزیز صمیمانه تبریک میگویم. * سید حسن خمینی در پیام تبریکی یادآور شد: پس از حماسه 29 اردیبهشت، جای خالی آقای هاشمی احساس میشود. به گزارش ایسنا، در پیام یادگار امام راحل آمده است: حضور حماسی و افتخار آفرین مردم از انتخابات جمعه یک نقطه درخشان در تاریخ ایران ساخت. "جمعه شما"، فردای همه ایرانیان را رقم خواهد زد.

جای خالی آقای هاشمی امروز بیشتر احساس میشود. * مصطفی هاشمی طبا در پیامی با تبریک به ملت ایران که بلوغ و تشخیص مصالح خود را نشان دادند، یادآور شد که روحانی تلاش هرچه بیشتر خود را برای ارجمندی ایران به کار خواهد بست. یک بار دیگر ملت رشید ایران با انتخاب جناب آقای دکتر حسن روحانی به ریاست جمهوری، بلوغ و تشخیص مصالح خویش را نشان دادند. * محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در توییتر نوشت: ما ثبات خود را نه از "ائتلافها"، بلکه از مردم خود میگیریم -که بر خلاف برخی-، رأی میدهند. باید با ایرانیان که آماده تعاملند، با احترام رفتار کرد. * عیسی فرهادی، فرماندار تهران گفت که بیش از ۶۰ درصد واجدین شرایط تهرانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکت داشته اند. 

 

صئ........اجتماعی

* آغاز ثبت نام رایگان دانشآموزان اتباع خارجی: سید علی حسینی، معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ثبت نام دانشآموزان اتباع، طبق روال سال گذشته است، گفت: آیین نامه مربوطه تنظیم شده و در تیر ماه ابلاغ میشود.

* شهریه مهدهای کودک کمتر از 15 درصد افزایش مییابد: محمد نفریه، مدیر کل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: شهریه مهدهای کودک تحت پوشش سازمان بهزیستی به طور میانگین کمتر از 15 درصد افزایش خواهد یافت. وی افزود: شهریه مراکز مهدکودک نوپایان، شیرخوارگان و نوباوگان با یکدیگر متفاوت است؛ این در حالیست که بیشترین افزایش شهریه برای گروه شیرخوارگان خواهد بود.

* تصویب پوشش بیمه ای چند خدمت توانبخشی: منصور رایگانی، رئیس انجمن طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز از پوشش بیمهای تعدادی از خدمات توانبخشی و تدوین آیین نامه مراکز توانبخشی بستری تحت حاد، خبر داد و گفت: برخی از خدمات توانبخشی مانند فیزیوتراپی و الکترودیاگنوز در قالب طب توانبخشی تأمین میشوند و تحت پوشش بیمه هستند. برخی دیگر نیز از زمان شروع فعالیت مراکز بیمه ای نیز تحت پوشش بیمه نبوده اند و با مشکلاتی مواجه هستند. اما در دو سال اخیر اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و آیین نامه ای تدوین شده است. طبق این آیین نامه، خدماتی مانند بستری در کتاب جدید تعرفه ها تحت پوشش بیمه قرار میگیرند.

* مرحله دوم ثبت نام کاروانهای حج از فردا: سید ابراهیم اسد اللهی، سرپرست روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت: مرحله دوم ثبت نام کاروانهای حج از ۳۰ اردیبهشت ماه آغاز شد. افراد میتوانند با مراجعه به سامانه https://haj۹۶.haj.ir نسبت به ثبت نام در کاروانهای حج اقدام کنند.

 

 

صئ........اقتصادی

* سوئیچ کارتهای بانکی ایران و روسیه متصل شد: کلید اتصال سوئیچ کارتهای بانکی ایران و روسیه در ادامه گسترش ارتباطات بانکی در سطح بین المللی، زده شد. از روابط  عمومی بانک مرکزی و بر اساس آخرین اخبار، هموطنان دارای کارتهای شتاب و همچنین دارندگان کارتهای روسی از اواخر مرداد امسال میتوانند از خودپردازهای دو کشور و در فاز بعد، از سایر درگاههای پذیرش به صورت مشترک استفاده کنند.

* ویلچرهای قاچاق به تهران نرسید: سرهنگ عبد ا... زاده پاشاکی، فرمانده انتظامی شهرستان رباطکریم از توقیف محموله یک میلیارد ریالی ویلچرهای خارجی قاچاق خبر داد و گفت: مأموران گشت کلانتری 13 آبشناسان حین گشت زنی در محورهای اصلی، به یک دستگاه خودرو سنگین مشکوک شده و خودرو را متوقف کردند. وی افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو موفق به کشف 36 دستگاه ویلچر برقی خارجی شدند و یک متهم را نیز دستگیر کردند. به گفته فرمانده انتظامی شهرستان رباطکریم، ارزش ریالی کالاهای کشف شده توسط کارشناسان، یک میلیارد و 80 میلیون ریال محاسبه و متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

* راه اندازی نخستین خط تولید کره لاکتیکی در کشور: سجادی، مدیر عامل صنایع لبنی پاک: با راه اندازی نخستین خط تولید کره لاکتیکی در دومین مجموعه لبنی کشور، سالانه 7 هزار تن کره به روش مدرن و روز دنیا در شرکت لبنیات پاستوریزه پاک تولید میشود. با توجه به مصرف سالانه 600 هزار تن کره در سالهای اخیر، بزرگترین مشکل ما در سال 91 با توجه به مشکلات ارزی و انتقال پول، تهیه و واردات کره به کشور بود. وی گفت: خط تولید کره لاکتیکی زمانی خریداری شد که قیمت جهانی کره تنی 2700 یورو بود و در سالهای اخیر با ارائه مشوقهای صادراتی و کمک به دامداران برای تولید شیر، همچنین صادرات شیرخشک رونق گرفت.

 

 

صئ........بهداشت و سلامت

* تأثیر مثبت اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ بر سلامت مغز: متخصصان سلامت تأکید کردند، مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ به حفظ سلامت مغز با بالا رفتن سن کمک میکند. اسیدهای چرب اشباع نشده چند زنجیره ای در خون، به حفظ یکپارچگی ساختار مغزی و همچنین حفظ توانایی ذهنی، همزمان با افزایش سن کمک میکنند.

* شهرداری و آستان قدس به حوزه سلامت مشهد کمک کنند: وزیر بهداشت با اشاره به ساخت و تحویل دادن 1200 تخت بیمارستانی در سه سال گذشته در خراسان رضوی گفت: شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی کمک و توجه بیشتری به مشکلات درمانی مردم داشته باشند و منابع پروژه هایی مانند مشهد مال را در حوزه بهداشت و درمان هزینه کنند تا عاقبت بخیر شوند و کرامت انسانی، اول برای مردم مشهد و زائران امام رضا (ع) تأمین شود. دکتر هاشمی در مراسم افتتاح بیمارستان فوق تخصصی اکبر در مشهد، افزود: اهالی این منطقه اهل فریب و خرافه نیستند، بلکه انسانهای با دانش، علم و هنر هستند. هاشمی یکی از آرزوهای بزرگش را راه اندازی بیمارستان ویژه بانوان در کشور عنوان کرد و گفت: به برکت وجود انقلاب اسلامی، خانمها در رشته های تخصصی و فوق تخصصی وارد شدند و میتوانیم در مشهد، بیمارستان اختصاصی بانوان داشته باشیم؛ البته این به معنی سنتی فکر کردن نیست، چرا که در آمریکا و اروپا نیز چنین بیمارستانهایی وجود دارد. این بیمارستان میتواند تابلوی زیبایی از دانش و مهارت زنان ایرانی باشد و در آن، خانمها با راحتی، آسایش و آرامش تحت درمان قرار بگیرند.

* ویتامین D به افزایش جذب فسفر و کلسیم از روده ها کمک میکند: یک فوق تخصص غدد گفت: ویتامین D با ایجاد افزایش جذب فسفر و کلسیم از روده ها و کاهش دفع از کلیه به متابولیسم استخوانها کمک میکند. دکتر حسن گنجیزاده زواره با بیان اینکه این ویتامین محلول در چربی است، افزود: منبع اصلی دریافت ویتامین D به جز منابع گیاهی و حیوانی، نور آفتاب است.

صئ........جعبه جادو

* «ماه عسل ٩٦» به پیشواز ماه مبارک رمضان میرود: برنامه «ماه عسل» در سال ۹۶ نیز به پیشواز ماه مبارک رمضان میرود. احسان علیخانی، تهیه کننده و مجری برنامه «ماه عسل» پیش از این اعلام کرده بود، اتاق فکرش با برگزاری جلسات متعدد در زمینه های مختلف کار خودشان را تقریباً یک سال پیش از آغاز پخش برنامه شروع کرده اند. یکی از تفاوتهای پروسه پیش تولید این برنامه در سال ۹۶ با سالهای گذشته اش، ارتباط بیشتر با مراکز تحقیقاتی-پژوهشی، آسیب شناسیهای متعدد درباره موضوعات مختلف، برگزاری جلساتی با کارشناسان و صاحبنظران در زمینه های گوناگون است. همچنین از آنجا که رسالت خاص این برنامه روایت قصه های مردم است و مردمی بودن یکی از ویژگیهای اصلی «ماه عسل» است، گروه تولید و اتاق فکر این برنامه در فضای مجازی با راه اندازی روبات تلگرامی، انتقادات و پیشنهادهای مخاطبان خود را پیش از آغاز برنامه مورد ارزیابی و تأمل روی آنها را در دستور کار قرار داده است. «ماه عسل ۹۶» یکی از موضوعات اصلی خود را در دوره تحقیق و پژوهش، به سبک زندگی اختصاص داده و پیشبینی میشود که یکی از محورهای اصلی امسال نیز همین موضوع باشد. «ماه عسل» در شرایطی وارد دوازدهمین سال پخش خود میشود که تنها برنامه تلویزیون در ماه مبارک رمضان است که توانسته در سنوات مختلف روی آنتن برود و تبدیل به یک برند تلویزیونی بشود. این برنامه مطابق هر سال ویژه برنامه افطار شبکه سه محسوب و امسال نیز با پخش یک روز قبلتر از آغاز ماه رمضان، به پیشواز ماه مبارک میرود.

* لوکیشنهای «پایتخت ۵» سختتر از قبلیهاست: محمود اتحادی، مدیر تولید سریال «پایتخت ۵» درباره لوکیشنهای این سریال در فصل پنج توضیح داد: ما در این سری از پایتخت لوکیشنهایی از جمله مسجد، خانه نقی که این بار از فصلهای قبل متفاوت است، خانه ارسطو، لوکیشن بوتیک، لوکیشن فروشگاه و آرایشگاه را داریم. وی همچنین درباره شهرهایی که سریال در آنها تصویربرداری میشود، اعلام کرد: ما در بخش شمال علاوه بر شیرگاه در ساری و قایمشهر نیز تصویربرداری داریم که مجموع کار در این شهرها حدود ۲۵ روز برآورد شده و بعد از آن از شمال خارج میشویم. تهیه کننده سریال «قرعه» درباره شرایط تصویربرداری «پایتخت ۵» عنوان کرد: اکنون روز کار هستیم و از صبح تا بعد از ظهر بازیگران مشغول هستند و به دلیل حس و حالی که در فیلمنامه وجود دارد، صحنه ها را به ترتیب میگیریم. مدیر تولید «پایتخت ۵» در پایان، درباره لوکیشنهای این فصل یادآور شد: لوکیشنها در این فصل از «پایتخت» بیشتر و سختتر از فصلهای قبلی است، چون شرایط لوکیشنی متفاوتی در این فصل داریم و حتی این شرایط «پایتخت ۵» را با همه «پایتخت»های قبلی متفاوت میکند. بازیگران این مجموعه عبارتند از محسن تنابنده، احمد مهرانفر، علیرضا خمسه، ریما رامینفر، نسرین نصرتی، هومن حاجی عبد اللهی، بهرام افشاری.

صئ........ورزشی

* نتایج مسابقات قهرمانی کشور گلبال آقایان: مسابقات قهرمانی کشور گلبال مردان که در بابلسر استان مازندران برگزار شد، با معرفی تیمهای برتر به پایان رسید. در رقابتهای دسته اول، همدان در دیدار نهایی با نتیجه 5 بر 4 از سد قزوین گذشت و قهرمان شد. در مسابقه رده بندی نیز تهران با حساب 5 بر 3 مقابل خراسان رضوی به برتری دست یافت و در جایگاه سوم ایستاد. در رقابتهای دسته دوم و در بازی فینال، کرمان با نتیجه 10 بر 8 برابر اردبیل به پیروزی رسید و قهرمان شد، در مسابقه رده بندی نیز قم با حساب 5 بر 4 گلستان را مغلوب کرد و سوم شد. در رقابتهای دسته سوم، آذربایجان شرقی در دیدار نهایی با نتیجه پرگل 14 بر 5 مرکزی را شکست داد و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. در بازی رده بندی نیز کردستان با نتیجه 10 بر صفر بر کهکیلویه و بویراحمد فائق آمد و سوم شد.

* قهرمانی تیم چهار در صد متر نابینایان ایران در مسابقات کشورهای اسلامی: در رقابتهای دو و میدانی معلولان، بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی، تیم چهار در صد متر نابینایان کشورمان به مدال ارزشمند طلا دست یافت. تیم چهار در صد متر نابینایان ایران که با ترکیب حسین سعیدی، وحید علی نجیمی، آرش خسروی و امیر خسروانی در مسابقات کشورهای اسلامی شرکت کرده بود، با رکورد ۴۵ ثانیه و ۲۶ صدم ثانیه به عنوان قهرمانی دست یافت و مدال طلا را از آن خود کرد. ترکیه و آذربایجان میزبان نیز دوم و سوم شدند. در رقابتهای پرتاب نیزه کشورهای اسلامی که در کلاس F۱۳ برگزار شد، سجاد نیکپرست و عرفان حسینی به مدال نقره و برنز دست یافتند. در این رقابت که پنج پرتابگر حضور داشتند، سجاد نیکپرست با رکورد ٥٩ متر و 18 سانتیمتر، به مدال نقره دست یافت. عرفان حسینی با رکورد ٥٥ متر و 79 سانتیمتر، مدال برنز را از آن خود کرد. در فینال دوی 100 متر نیز آرش خسروانی در کلاس b1، در جایگاه سوم ایستاد و صاحب گردنآویز برنز شد.

 

 

صئ........حوادث

* حکم قصاصِ قاتلی که در زندان مخفی شده بود: جنایتکار فراری که 9 سال در زندان مخفی شده بود، با حکم قضات شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران، به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم شد. در این جنایت که 29 اردیبهشت سال 87 و در جریان نزاع در یکی از محله های شهرستان ورامین رخ داد، پسر 25 ساله ای به نام «فرهاد» کشته شد. کارآگاهان در جریان تحقیقات دریافتند مقتول ساعتی قبل با پسر جوانی به نام «یوسف» 26 ساله درگیر شده و ضارب پس از قتل گریخته است. یوسف 9 سال تحت تعقیب پلیس بود تا اینکه اوایل سال قبل رد پایش در یکی از زندانهای استان تهران شناسایی شد. او پس از انتقال به اداره آگاهی، تحت بازجویی قرارگرفت و به قتل «فرهاد» اعتراف کرد. محاکمه این زندانی هفته گذشته در دادگاه کیفری تهران برگزار شد. در آغاز جلسه، نماینده دادستان ورامین متن کیفرخواست را خواند و از قضات برای متهم درخواست مجازات کرد. سپس مادر مقتول به عنوان ولی دم از دادرسان دادگاه برای قاتل فرزندش قصاص خواست. آن گاه متهم پای میز محاکمه ایستاد و ضمن اعتراف به قتل ناخواسته به سؤالات قضات پاسخ داد. وی گفت: «بعد از فرار به خاطر بیکاری مجبور به کار قاچاق مواد مخدر شدم، تا اینکه درجریان حمل مواد مخدر دستگیر و به زندان محکوم شدم. اما بالاخره هویت اصلیم فاش شد و با اتهام قتل رو برو شدم. اما باور کنید بشدت پشیمانم، چرا که ناخواسته دستم به خون بچه محل مان آغشته شد.» قضات دادگاه نیز پس از شنیدن اظهارات متهم، او را به قصاص نفس -اعدام- محکوم کردند.

* شکستن گردن بر اثر عطسه: در سال ۲۰۱۱ میلادی زنی در استرالیا هنگامی که در حال چک کردن ایمیلهایش بود، عطسه محکمی زد و از شدت پرتاب سرش به جلو، گردنش شکست. اکنون خانم مونیکو جفری بر اثر خندیدن دوباره گردنش شکسته و این موضوع موجب شگفتی جامعه پزشکی شده است. این بار گردن او باید حدود 14 هفته در آتل باشد.

صئ........اطلاعرسانی

* سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران اقدام به تأسیس کتابخانه ویژه نابینایان در فرهنگسرای خاوران کرده است. این کتابخانه تخصصی شامل بخشهای بریل، صوتی، استودیو، اسکن و پرینت بریل و سالن مطالعه ویژه نابینایان است. دوستان نابینا و کم بینا میتوانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 33717285 داخلی 196 و 09353571912 تماس بگیرند.

* معاونت فرهنگی-قرآنی مؤسسه نابینایان و کمبینایان استان قزوین پس از 2 سال تلاش بی وقفه موفق به تولید محصولات کمک درسی در خصوص زبان انگلیسی پایه هفتم، هشتم و نهم گردیده است. لازم به ذکر است ارائه این خدمت برای نابینایان و کمبینایان کشور به صورت رایگان است. تمامی متقاضیان جهت دریافت این محصول منحصر به فرد، درخواست خود را از طریق نمابر به شماره 02833244174 ارسال فرمایند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *