شناسه خبر: 11274 منتشر شده در مورخ: 1396/2/30 ساعت: 09:29 گروه: اجتماعی  
فعالیت یک هزار و ۲۰۰ مرکز نگهداری و توانبخشی معلولان در کشور

فعالیت یک هزار و ۲۰۰ مرکز نگهداری و توانبخشی معلولان در کشور

قائم‌ مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ مرکز نگهداری و توانبخشی معلولان در کشور فعالیت دارند که به ۱۱۰ هزار معلول خدمات می دهند.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر پهبد پورشبانان اظهار داشت: در کشور یک هزار و ۲۰۰ مرکز نگهداری و توانبخشی معلولان راه اندازی شده که به ۱۱۰ هزار معلول خدمات ارائه می دهد.

وی افزود: ۹۵ درصد مراکز توانبخشی در کشور غیر دولتی اداره می شوند و بهزیستی با شرکای اجتماعی خود که از خیران هستند به ارائه خدمات و فعالیت اجتماعی می پردازد.

قائم‌ مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: طی سال های اخیر تجهیزات کمی و کیفی مراکز توانبخشی وخدماتی و نگهداری معلولان در کشور با رشد و افزایش مطلوبی همراه بوده است.

پورشبانان خاطرنشان ساخت: توان‏بخشی و توانمندسازی معلولین و جامعه هدف با محوریت جامعه به ویژه خانواده از اولویت‎های سازمان بهزیستی است که می‎طلبد راهبردهای این حوزه با جدیت پیگیری شود.

قائم‌ مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور طی سفر خود به استان مرکزی، از مرکز نگهداری معلولین ذهنی دختر و پسر سمانه دودهک دلیجان و فاز دوم این مرکز، بازدید و همچنین مرکز نگهداری معلولان ذهنی ثامن‌الحجج شهرستان خمین را افتتاح کرد.

گفتنی است مرکز نگهداری معلولان ذهنی ثامن‌الحجج شهرستان خمین با زیربنای ۷۰۰ مترمربع و ظرفیت نگهداری ۵۰ معلول با کمک خیران ساخته‌ شده و با آغاز به کار این مرکز برای ۱۲ مددکار، پزشک، گفتار درمان، روان‌شناس، کار درمان پرستار و آشپز شغل ایجاد شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *