شناسه خبر: 1126 منتشر شده در مورخ: 1392/9/10 ساعت: 11:45 گروه: اقتصادی  
سرمایه گذاری خارجی مصوب در حوزه خودرو به یک میلیارد دلار رسید

سرمایه گذاری خارجی مصوب در حوزه خودرو به یک میلیارد دلار رسید

رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران گفت: تاکنون بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی در حوزه خودرو سازی به تصویب رسیده که بیش از 300 میلیون دلار آن تحقق یافته است.

ˈبهروز علیشیریˈ با اشاره به حوزه فعالیت های سرمایه گذاران خارجی در صنعت خودرو ایران گفت: عمده فعالیت های این دسته از سرمایه گذاران در بخش های طراحی ، ساخت و تولید قطعات مکانیکی و الکترونیکی متمرکز بوده است.

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران در پاسخ به پرسشی در خصوص خط کامل تولید خودرو توسط سرمایه گذاران خارجی گفت: تاکنون چند فقره مجوز سرمایه گذاری خارجی در تولید خودروی سواری صادر شده است که موفقیت نسبی خوبی داشته اما ورود شرکت های معتبر بین المللی در ایران یک پدیده رایج نیست.

رئیس هیات سرمایه گذاری خارجی با اشاره به ظرفیت بالای اقتصادی در جذب سرمایه گذاری خارجی در حوزه خودروسازی گفت: حمایت های قانون و آیین نامه های سرمایه گذاری خارجی در ایران ، ترجیحات و مشوق مالی و پولی به آنها به همراه تقاضای رو به رشد بازارهای ایران و منطقه می تواند جمهوری اسلامی ایران را به قطب تولید خودرو های مناسب در سطح منطقه تبدیل کند.

علیشیری خاطر نشان کرد: برای نیل به هدف استراتژی دعوت از خودروسازان خارجی در کشور باید برنامه بلند مدتی تعریف شود که در قالب این برنامه شرکت های بزرگ و متوسط خودروی کشور به دنبال یافتن شرکای مطمئن و دائمی در صنایع خودرویی دنیا باشند و در این برنامه الگوی خوب سرمایه گذاری مستقیم خارجی باید جایگزین سایر شیوه های تامین مالی در بازارهای داخلی و خارجی برای صنایع خودرویی کشور شود.

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران با تقدیر از اقدامات اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت برای یافتن راه های مشارکتی برای توسعه و تحکیم صنعت خودرو سازی کشور، آمادگی سازمان سرمایه گذاری را برای مذاکرات فنی با شرکای خارجی و صدور مجوز های سرمایه گذاری اعلام کرد.
 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *