شناسه خبر: 11249 منتشر شده در مورخ: 1396/2/25 ساعت: 08:42 گروه: ورزشی  
ایران به‌دنبال میزبانی مسابقه‌های اسکی معلولان قهرمانی آسیا

ایران به‌دنبال میزبانی مسابقه‌های اسکی معلولان قهرمانی آسیا

عیسی ساوه شمشکی افزود: در بازدیدی که رییس ورزش‌های زمستانی IPC از پیست اسکی دیزین، شمشک و دربندسر داشت، به این مساله تاکید داشت که ایران ...

به گزارش ایران سپید عیسی ساوه شمشکی افزود: در بازدیدی که رییس ورزش‌های زمستانی IPC از پیست اسکی  دیزین، شمشک و دربندسر داشت، به این مساله تاکید داشت که ایران شرایط لازم برای میزبانی مسابقه‌های غرب آسیا را دارد. در همان زمان به دیمیتری رییس ورزش‌های زمستانی کمیته بین‌المللی پارالمپیک پیشنهاد میزبانی را دادیم و قرار شد در اجلاس ورزش‌های زمستانی IPC که از ۳۰۰ اردیبهشت تا دوم خرداد در اسلوونی برگزار می‌شود،  میزبانی ایران  مورد بررسی قرار بگیرد.

او گفت: اگر در این اجلاس که خود من نیز شرکت خواهم کرد، میزبانی ایران برای برگزاری مسابقه‌های قهرمانی آسیا در رشته‌های اسنوبرد و آلپاین مصوب شود، ۲۵ تا ۳۰ دی ماه مسابقه‌های اسنوبرد و ۷ تا ۱۲ بهمن مسابقه‌های آلپاین را برگزار خواهیم کرد.

شمشکی خاطرنشان کرد: در صورتی که میزبانی ایران برای برگزاری مسابقه‌های اسکی قهرمانی آسیا مورد موافقت قرار بگیرد، بنا داریم این مسابقه‌ها را به منزله کسب سهمیه پارالمپیک زمستانی که اسفندماه در کره جنوبی برگزار می‌شود، مطرح کنیم تا کشورهایی که هنوز موفق به کسب سهمیه ورزش‌های زمستانی ۲۰۱۸ نشدند، علاوه بر شرکت در مسابقه‌های اسکی قهرمانی آسیا، سهمیه پارالمپیک زمستانی را نیز در رشته‌های اسنوبرد، آلپاین و صحرانوردی نیز کسب کنند.

وی درباره وضعیت تیم ایران برای کسب سهمیه ورزش‌های زمستانی پارالمپیک ۲۰۱۸ کره جنوبی گفت: در رشته اسنوبرد سهمیه بازی‌های زمستانی ۲۰۱۸ را کسب کردیم و به دنبال کسب ۲ سهمیه در رشته‌های آلپاین و صحرانوردی هستیم. البته در رشته صحرانوردی قرار است آذرماه ۳ ورزشکار را به اردوی تدارکاتی که در آلمان برگزار خواهد شد، اعزام کنیم که در پایان این اردو قرار است رقابت‌های صحرانوردی برگزار و سهمیه ورزش‌های زمستانی ۲۰۱۸ در این رشته توزیع شود.

رییس انجمن اسکی جانبازان و معلولان ادامه داد: در صورتی که در اجلاس ورزش‌های زمستانی IPC این پیشنهاد مورد  تایید قرار بگیرد که همزمان با برگزاری مسابقه‌های قهرمانی آسیا به میزبانی ایران، سهمیه ورزش‌های پارالمپیک زمستانی در رشته‌های آلپاین و اسنوبرد نیز توزیع شود، سعی خواهیم کرد سهمیه آلپاین را در این رقابت‌ها کسب کنیم.

او درباره وضعیت اسکی جانبازان و معلولان خاطرنشان کرد: پیش از این تنها یک نفر در اسکی جانبازان و معلولان فعالیت می‌کرد، اما در حال حاضر این تعداد به ۲۰ نفر افزایش پیدا کرده است. ضمن این که در مسابقه‌های دوومیدانی قهرمانی آسیا که با حضور ناظر کمیته بین‌المللی پارالمپیک برگزار شد، با توزیع فرم‌هایی در بین معلولان و نابینایان دوومیدانی‌کار از ورزشکاران علاقه‌مند به اسکی دعوت به همکاری کردیم تا بتوانیم در جهت توسعه این رشته به‌ویژه در بخش زنان گام‌های موثری برداریم.

شمشکی در پایان اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا بتوانیم ورزش اسکی معلولین را به جایگاه خوبی برسانیم و در سطح آسیا  و بین‌المللی آن را مطرح کنیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *