شناسه خبر: 11241 منتشر شده در مورخ: 1396/2/23 ساعت: 12:01 گروه: فرهنگی  
همکاری شهرداری تهران با دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

همکاری شهرداری تهران با دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

تفاهم نامه همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، در محل سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به امضای نمایندگان دو طرف رسید.

به گزارش ایران سپید این تفاهم نامه که مشارکت در راه اندازی و اداره کتابخانه مشارکتی در محل دانشگاه مطابق ضوابط و شرایط و مقررات کتابخانه های تخصصی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران را امکانپذیر می کند، توسط حجت الاسلام والمسلمین حسن ناصری پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و دکتر گیتا موللی مدیر اطلاع رسانی پزشکی و ارتباطات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی امضا شد.

دو طرف، ۲۸ مورد همکاری را طی سه سال آینده که مدت اجرای تفاهم نامه ذکر شده است، از طریق کتابخانه مرکزی و بخش انتشارات دانشگاه علوم بهزیستی و معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به مورد اجرا می گذارند.

همکاری با کارشناسان و پرسنل کتابخانه جهت اجرای طرح های پژوهشی، برگزاری فعالیت های مشترک فرهنگی، ادبی، مسابقات کتابخوانی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه مفید ، معتبر بودن کارت های عضویت اعضا در کتابخانه های طرفین ، فراهم نمودن امکان مبادله کتاب بین کتابخانه های طرفین، استفاده از امکانات سخت افزاری طرفین جهت برگزاری برنامه همچون سالن همایش، کارگاه ها و ... و اختصاص صفحه اطلاعاتی در پورتال شبکه کتابخانه های تهران به دانشگاه علوم بهزیستی از جمله موارد همکاری بین سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی است.

همچنین طبق این تفاهم نامه ، اتصال کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم بهزیستی که شامل کتب تخصصی و منحصر به فرد در حوزه های سلامت روانی، سلامت اجتماعی و توانبخشی می شود به شبکه کتابخانه های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، همکاری متقابل مبنی بر پیوند سایت های کتابخانه مرکزی دانشگاه و کتابخانه های شهرداری در پرتال اطلاع رسانی طرفین و ورود اطلاعات فراداده های اسناد و منابع پژوهشی مرکز اسناد دانشگاه علوم بهزیستی (مطابق ضوابط دانشگاه) و همچنین اتصال منابع دیجیتال آن به قراداده ها در کتابخانه دیجیتال توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران امکانپذیر خواهد شد.

در حاشیه این مراسم که با حضور رئیس و کارشناسان کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم بهزیستی و کارشناسان سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برگزار شد ، مخبر رئیس کتابخانه مرکزی با طرح پرسش هایی از کارشناسان سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، اطلاعات لازم در خصوص امکانات فرهنگی این سازمان و جزئیات اجرای این تفاهم نامه را جویا شد.

براساس گفته کارشناسان سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، ۴۰۰ کتابخانه تحت پوشش سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران است که ۹۰ کتابخانه مربوط به فضاهای ملکی شهرداری (مانند فرهنگسراها) است و مابقی آنها به صورت مشارکتی و با همکاری دانشگاه ها، مراکز علمی و فرهنگی اداره می شود.

به گفته کارشناسان سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ، شبکه یکپارچه کتابخانه های این سازمان در حال گسترش است و فعلا ۱۰۲ کتابخانه را در سامانه خود دارد که کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز به این شبکه افزوده خواهد شد و دیگر مراکز علمی و فرهنگی که در این شبکه عضو هستند ، می توانند از کتابها و انتشارات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مطلع شده و از آنها استفاده کنند.

با طرح این پرسش که آیا سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برای افراد کم توان جامعه نیز کتابخانه و یا امکانات مطالعه دارد ؟، مشخص شد که دو کتابخانه بزرگ در خیابان های خاوران و شیخ کلینی، به افراد روشندل اختصاص دارد و امکانات آنها با توجه به شرایط نابینایان پیش بینی شده است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *