شناسه خبر: 11236 منتشر شده در مورخ: 1396/2/20 ساعت: 13:01 گروه: اجتماعی  
استعداد یابی از دانش آموزان استثنایی در تابستان

استعداد یابی از دانش آموزان استثنایی در تابستان

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان مدارس استثنایی خبر داد و گفت: در این مسابقات که تابستان برگزار خواهیم کرد از دانش آموزان مدارس استثنایی استعداد یابی می شود.

به گزارش ایران سپید روز سه شنبه مراسم بزرگداشت مقام معلم در مدرسه نابینایان شهید محبی برگزار شد. در این مراسم مجید قدمی معاون وزیر و رییس آموزش و پرورش استثنایی و شهناز کریمی رییس آموزش و پرورش استثنایی استان تهران از معلمان مدارس استثنایی تقدیر کردند. قدمی در این مراسم با اشاره به  مقام معلم، گفت: بهترین و حرفه ای ترین معلمان، در سازمان آموزش و پرورش استثنایی خدمت میکنند. تصور افراد این است که ما در مدارس استثنایی فقط دانش آموزان را نگهداری میکنیم و نقش آموزش نداریم باید گفت این تفکر غلطیست و دانش آموزان ما همانند بقیه کودکان هستند. وی با اشاره به طرح تلفیق دانش آموزان استثنایی در مدارس عادی گفت: تمام سعیمان بر مبنای تغییر نگاه جامعه نسبت به کودکان استثنایی برنامه ریزی شده است در همین راستا بسیاری از دانش آموزان استثنایی در حال حاضر در میان بچه های عادی درس می خوانند.

قدمی در حاشیه این مراسم به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. به گفته وی امسال 128 هزار دانش آموز در هزار و پانصد مدرسه استثنایی و عادی در هفت گروه تحصیل کردند. که از این تعداد حدود 55 هزار نفر مربوط به طرح تلفیقی  هستند. وی با اشاره به کمبود معلمان پشتیبان در مدارس عادی گفت: ما سعی کردیم در مناطقی که امکان تامین معلم رابط داریم طرح تلفیق را اجرا کنیم اما باز کمبود هایی هست. امیدواریم  امسال با تزریق نیرویی که انجام میشود این مشکل را تا حدودی رفع کنیم.

رییس سازمان آموزش پرورش استثنایی در مورد دیر رسیدن کتب درسی  کودکان نابینا گفت: کتب درسی نابینایان تا چند سال گذشته با مشکل رو به رو بود اما در حال حاضر مشکلات رفع شده و از امسال کتب به موقع دست کودکان رسید. برای سال آینده نیز 80 درصد کتب آمده شده و تا آغاز سال تحصیلی 20 درصد مابقی حاضر خواهد شد و به موقع در دسترس دانش آموزان نابینا قرار میگیرد در مورد پایه جدید هم منتظر ارسال پی دی اف کتاب از سازمان پژوهش هستیم که به زودی چاپ این کتب درسی هم انجام خواهد شد.

وی به برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در تابستان اشاره کرد و گفت: ما برای کودکان در تابستان کلاسهای ورزشی و آموزشی در نظر گرفته ایم. همچنین مسابقات ورزشی و هنری در سراسر کشور برگزار خواهیم کرد که اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته ایم. ما از این طریق بهترین دانشآموزان را گرد هم میاوریم و از میان آنها با کمک کمیته پارالمپیک استعداد یابی میکنیم. قدمی با اشاره به سنوات ارفاقی معلمان استثنایی متذکر شد: برای اجرای سنوات ارفاقی یعنی به ازای هر سال، این معلمان استثنایی 72 روز پاداش می‌گیرند که در این خصوص با سازمان برنامه و بودجه این موضوع را حل کرده‌ایم؛ بار مالی سنوات ارفاقی 660 میلیارد تومان است و مربوط به 24 هزار نفر از همکاران فرهنگی است که سهم همکاران 60 میلیارد تومان است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *