شناسه خبر: 11233 منتشر شده در مورخ: 1396/2/19 ساعت: 12:44 گروه: اجتماعی  
اماکن و معابر شهری باید برای سهولت در تردد معلولان  مناسب‌سازی شود

اماکن و معابر شهری باید برای سهولت در تردد معلولان مناسب‌سازی شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، از وجود بیش از ۱۱ میلیون معلول در کشور خبر داد و بر لزوم مناسب سازی فضاها، اماکن و معابر شهری برای سهولت در تردد این قشر تاکید کرد.

به گزارش ایران سپید  شکوه حسین پور نماینده مجلس دهم از بی توجهی نسبت به مناسب سازی فضاها، اماکن و معابر شهری برای سهولت در تردد معلولان و جانبازان انتقاد کرد و با تاکید بر اینکه مناسب سازی و استانداردسازی فضاهای شهری یکی از  مولفه های عدالت محورانه در مدیریت شهری است، گفت: معلولان، جانبازان و سالمندان بخشی از جامعه هستند و دستگاه‎های متولی باید نسبت به نیازها و مشکلات این قشر توجه داشته و مباحث مربوط به مشکلات این قشر در فضاهای شهری را با اتخاذ تدابیر مناسب بررسی و رفع کنند.

بیش از 10 درصد جمعیت جهان از معلولیت ها رنج می برند/ وجود بیش از 11 میلیون معلول در کشور

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بیش از 10 درصد جمعیت جهان ازمعلولیت ها رنج می برند از وجود بیش از 11 میلیون معلول در کشور خبر داد و افزود: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی هر هشت دقیقه یک کودک معلول در جهان متولد می شود و حدود 500 میلیون معلول در جهان وجود دارد که 80 درصد آنها در کشورهای جهان سوم ساکن هستند.

وی ادامه داد: آمارهای جهانی بیانگر این است که 15درصد از افراد هر جامعه معلول بوده که در ایران این آمار به بیش از 11 میلیون نفر می‌رسد که 4 درصد از این افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند با این اوصاف تعداد بالای جانبازان و همچنین معلولان ناشی از سوانح رانندگی اهمیت و توجه به مناسب سازی فضاهای شهری را دوچندان می کند.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس دهم، با یادآوری اینکه فضاها، معابر و اماکن شهری با توجه به نیازهای معلولان و جانبازان باید مناسب سازی شود، تصریح کرد: به این مهم در تمامی کلانشهرها و شهرهای کوچک باید توجه شود.

تاکید بر تعریض پیاده روهای باریک، پرکردن حفره ها، جلوگیری از دستفروشی و تردد موتورسیلکت ها در پیاده روها برای سهولت در تردد معلولان و جانبازان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت تعریض پیاده روهای باریک، پرکردن حفره ها، جلوگیری از دستفروشی و تردد موتورسیلکت ها در پیاده روها، تعریض پله ها و رعایت استانداردهای لازم در وسایل حمل ونقل عمومی برای سهولت در تردد معلولان و جانبازان تاکید کرد و ادامه داد: در این رابطه بهتر است شهرداریها، بهزیستی و مدیریت شهری برای بهبود و مناسب سازی فضاهای شهری اقدام کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *