شناسه خبر: 11231 منتشر شده در مورخ: 1396/2/18 ساعت: 13:30 گروه: اجتماعی  
۱۵۰ هزار معلول پشت نوبت بهزیستی هستند

۱۵۰ هزار معلول پشت نوبت بهزیستی هستند

محسنی بندپی با اشاره به اینکه ۱۵۰ هزار معلول با ضایعه شدید و غیرشدید در نوبت بهزیستی هستند،اظهارکرد: آنان مستمری دریافت نمی‌کنند اما از تمام خدمات توانبخشی و درمانی برخوردار هستند. قرار است از سال ۹۷ سالانه ۳۰ هزار نفر از مددجویان پشت نوبتی پذیرش شوند.

به گزارش ایران سپیدانوشیروان محسنی بندپی با بیان اینکه سازمان بهزیستی ادعا می‌کند تخصصی‌ترین نهاد درزمینه پیشگیری از بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها است،گفت: طی سه سال اخیر از ناشنوایی ۸۰۰۰ کودک و نابینا شدن ۶۰ هزار کودک جلوگیری کرده‌ایم و پوشش در این راستا به ۹۰ درصد رسیده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشورافزود: در مجموع یک میلیون و ۶۰۰ هزار نوزاد سالانه متولد و در همان سال اول غربالگری شنوایی و بینایی آنان انجام می‌شود  ۳۰ هزار کودک معلول سالانه در کشور متولد می‌شوند.

غربالگری ژنتیک ازدواج اجباری است

وی در ادامه گفت: تاکنون ۴۰ هزار زوج برای شناسایی اختلالات ژنتیک در سامانه ثبت شدند که از این تعداد ۳۰ درصد نیازمند مشاوره بودند و از این تعداد که به مشاوره نیاز داشتند ،۱۰ درصد نیازمند آزمایش بودند. بر اساس ماده ۹۰ قانون برنامه ششم انجام غربالگری ژنتیک ازدواج اجباری است.

محسنی بندپی  با بیان اینکه در راستای کنترل اعتیاد و بهبود معتادان، دادگاه درمان‌مدار ایجاد شده تا معتادین پس از بهبود با حرفه‌آموزی به اشتغال برسد، اظهارکرد: در حال حاضر بهزیستی علاوه بر اینکه متولی مراکز ماده ۱۵ است با شرط همکاری سایر دستگاه‌ها مراکز ماده ۱۶ را نیز تحت حمایت خود قرار داده است.

پرداخت وام به ۷۵۰۰ معتاد متجاهربهبودیافته

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال گذشته به ۷۵۰۰ معتاد متجاهر بهبودیافته وام پرداخت شده است تا حرفه‌ای بیاموزند، شاغل شوند و به جامعه برگردند.

وی با اشاره به بودجه دولت در بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: بودجه درنظر گرفته شده دولت در کمیته امداد امام خمینی(ره) ۴۰۰۰ میلیارد تومان و در بهزیستی ۲۰۰۰ میلیارد تومان است که بناست به اندازه همین بودجه‌ها مستمری به این دو نهاد اضافه کنند؛بگونه‌ای که فردی که۵۳۰۰۰ تومان مستمری دریافت می‌کرد در حال حاضر میزان مستمری‌اش به ۱۹۵ هزار تومان رسیده است.

۱۵۰ هزار معلول پشت نوبت بهزیستی هستند

وی درباره کودکان بازمانده از تحصیل گفت: ۴۶۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در کشور داریم که می‌توانند برای تحصیل ثبت نام کنند که در لرستان نیز ۱۰۳۲ نفر بازمانده از تحصیل شناسایی شده‌اند.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه ۱۵۰ هزار معلول با ضایعه شدید و غیرشدید در نوبت بهزیستی هستند،اظهارکرد: آنان مستمری دریافت نمی‌کنند اما از تمام خدمات توانبخشی و درمانی برخوردار هستند. قرار است از سال ۹۷ سالانه ۳۰ هزار نفر از مددجویان پشت نوبتی پذیرش شوند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اشتغال مددجویان سازمان بهزیستی گفت: قانون به ما تکلیف کرده که ۱۵ میلیون تومان با بهره چهار درصدی برای اشتغال به مددجویان بهزیستی پرداخت شود. چنانچه کارفرمایی هر تعداد از مددجویان را در کارگاه یا واحد خود استخدام کند به ازای هر مددجو ۱۵ میلیون با همان بهره چهار درصد به کارفرما پرداخت اما پس از یکسال اشتغال آنان، مستمری‌شان قطع می‌شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *