شناسه خبر: 11210 منتشر شده در مورخ: 1396/2/13 ساعت: 13:09 گروه: اجتماعی  
ایستگاه‌هایBRT خط انقلاب- دماوند مناسب سازی شدند

ایستگاه‌هایBRT خط انقلاب- دماوند مناسب سازی شدند

شهردار منطقه ۷ گفت: ایستگاه های اتوبوس تندرو خط یک خیابان انقلاب – دماوند با هدف ترغیب نابینایان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی آماده سازی شد.

به گزارش ایران سپید  سعید طلوعی با اعلام این مطلب افزود: مناسب سازی معابر، حمل ونقل عمومی و در مجموع بهبود شرایط زندگی برای نابینایان و معلولان از حقوق شهروندی این گروه از شهروندان است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: دو ایستگاه از هفت ایستگاه اتوبوس تندور خط یک خیابان انقلاب دماوند که در منطقه 7 واقع شده به صفحه نمایشی راهنما با خط بریل و مسیر ویژه نابینایان مجهز شده تا این عزیزان بتوانند مسیر خود در ایستگاه را بیابند و آماده سازی مابقی ایستگاه ها هم در اولویت کاری منطقه قرار گرفته است.

شهردار منطقه 7 در ادامه به احداث دو پارک ویژه معلولین در این منطقه اشاره کرد و یادآور شد: این طرح با هدف ارائه خدمات بهینه به این قشر و بهره گیری آنان از تمامی امکانات و تامین آسایش و رفاه ، در دستور کار این منطقه قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: نصب نیمکت ویژه معلولین، ست بدنسازی و ایجاد سرویس بهداشتی مناسب جهت معلولین، ایجاد محل پارک خودرو و نصب دستکهای رمپ از جمله اقداماتی است که در این بوستان به منظور رفاه حال معلولان انجام می شود.

طلوعی با اشاره به مناسب سازی اولین بوستان ویژه معلولین و سالمندان منطقه در بوستان شهد نیاکی، عنوان کرد: تبدیل شهرداری تهران ازسازمانی خدماتی به یک نهاد اجتماعی، شعاری بود که در سال های اخیرنه تنها درحرف، بلکه دراقدام وعمل شهردار تهران اتفاق افتاده است و شهرداری تهران همواره نسبت به رفع مشکلات معلولان نگاه ویژه ای دارد.

وی با تاکید بر اینکه شهری سالم است که برای نیازهای تمام شهروندان از هر طیف پاسخ مناسب داشته باشد، خاطرنشان کرد: هنوز تا شهری مناسب و ایده آل برای این گروه از جامعه فاصله داریم اما در تلاشیم تا دسترسی مناسب به ناوگان حمل ونقل عمومی و همچنین تردد راحت در سطح منطقه را برای این گروه فراهم سازیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *