شناسه خبر: 11203 منتشر شده در مورخ: 1396/2/12 ساعت: 13:15 گروه: اجتماعی  
تولد نوزادان دارای معلولیت در ایران بیشتر از میانگین جهانی است

تولد نوزادان دارای معلولیت در ایران بیشتر از میانگین جهانی است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن هشدار نسبت به افزایش نُرم بروز معلولیت در کشور، گفت: در شرایط کنونی آمار تولد کودکان معلول از میزان استاندارد و نرم جهانی بیشتر است.

به گزارش ایران سپید همایون هاشمی  با بیان اینکه تولد نوزادان معلول در کشور یکی از آسیب های جدی جامعه به شمار می رود، افزود: باید دولت در این زمینه ورود یابد و با ارایه برنامه ها و طرح های پیشگیرانه مانع از تولد نوزدان معلول در کشور شوند در این میان آموزش همگانی از جمله گام های اولیه برای ممانعت از موالید معلولان است.

نماینده مردم شاهین دژ، تکان و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از سویی دیگر تلاش برای کاهش بروز معلولیت های اکتسابی یعنی معلولیت ناشی از تصادفات یا حوادث و معلولیت های مادرزادی می تواند منجر به کاهش آسیب ها و کاهش هزینه های جامعه می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بهزیستی نیز باید حمایت های لازم را از مادران باردار انجام دهد زیرا می توان از برخی از معلولیت ها در زمان بارداری و حین زایمان جلوگیری کرد.

وی یادآور شد: هر نوزاد معلول حداقل 10 برابر نوزاد سالم برای جامعه هزینه بر است لذا بهترین راه آن است که اقدامات پیشگیرانه ای برای معلولیت های مادرزادی به کار گرفت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه آمار تولد کودکان معلول از میزان استاندارد و نرم جهانی بیشتر است و باید این مهم را کاهش داد لذا می توان با آزمایش ها یا مشاوره های ژنتیک مانع از تولد نوزدان معلول شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *