شناسه خبر: 11163 منتشر شده در مورخ: 1396/2/4 ساعت: 09:20 گروه: فرهنگی  
حتی یک نفر از بهزیستی برای دیدن نمایشم نیامد
کارگردان نابینای نمایش «مرگ آسید کاظم»:

حتی یک نفر از بهزیستی برای دیدن نمایشم نیامد

محمد محقق منتظری کارگردان نابینا نمایش «مرگ آسید کاظم»، با انتقاد از نگاه غلط سازمان بهزیستی به افراد تحت حمایتش گفت: «در حال حاظر این سازمان بینش حمایتی ندارند و و تصور می‌کنند کمک به افراد خاص یعنی همان کمک های دم دستی»

به گزارش ایران سپید به نقل از تسنیم نمایش «مرگ آسید کاظم» برنده جایزه ویژه کارگردانی از پنجمین جشنواره تئاتر شهر و کاری از گروه تئاتر پلاتوکه تا دو روز پیش در مجموعه تئاتر شهر به نمایش درآمده بود، با دیگر نمایش‌هایی که در این سالن روی صحنه رفته است اندکی تفاوت داشت و آن نگاه کارگردان این اثر بود. کارگردانی روشن دل که با قلبش آثارش را کارگردانی می‌کند. با این وجود این نمایش آن طور که انتظار می‌رفت مورد حمایت و یا حتی دیده شدن مسئولان بهزیستی قرار نگرفت تا اینکه تنها پس از 16 روز اجرا به نمایش آن پایان داده شد.

محمد محقق منتظری کارگردان این نمایش با انتقاد از رفتار تبعیض آمیزی که در عرصه در اختیار قرار دادن سالن‌های تئاتر وجود دارد،‌ درباره تعامل سازمان بهزیستی با گروه تئاتریش گفت: «سازمان بهزیستی تصور می‌کند کمک به افراد خاص یعنی همان کمک های دم دستی. در حالی که حداقل نگاه درست این است که افراد با استعداد شناسایی شوند. من 11 سال است که به صورت حرفه ای در عرصه نمایش حضور دارم و تا جایی هم که اطلاع دارم تنها کارگردان نابینای کشور هستم. همواره نیز در جشنواره‌ها از برگزیدگان بودم. برای همین اطمینان دارم امکان ندارد دوستان از وجود من بی‌خبر باشند.در این 16 روز نمایش حتی یک کارمند جزء از سازمان بهزیستی برای دیدن نمایش نیامد.»

این کارگردان با بیان اینکه کارهای سازمان بهزیستی بیشتر با هدف شو است، این موضوع را حاصل از نگاه اشتباه مسئولان حال حاضر در بهزیستی دانست و گفت: « در حال حاظر این سازمان بینش حمایتی ندارند و تصور می‌کنند وقتی شب عید 1000 گونی برنج به خانواده های نیازمند بدهند وظیفه خود را انجام داده‌اند.»

وی با اشاره به کیفیت نمایش «مرگ آسید کاظم» گفت: «وقتی بازیگران بزرگ تمایل دارند با من کار کنند نشان می‌دهد در مورد من در عرصه تئاتر شناخت وجود دارد.» محقق منتظری مقدار فروش این نمایش را یک سوم هزینه نمایش عنوان کرد و این موضوع را حاصل بی توجهی مسئولان سازمان بهزیستی دانست.

نمایش «مرگ آسید کاظم» به نویسندگی احسان بدخشان و کارگردانی محمد محقق منتظری و همچنین با حضور بازیگرانی مانند هادی افشار، احمد لشینی، ابوذر ساعدی، وحید نفر و مهرداد ضیایی در سالن سایه به مدت 16 شب به نمایش درآمد. از دیگر آثار محقق منتظر در عرصه صحنه میتوان به نمایش‌های «اندر هدایت نسل جوان» و  «روتاتکید، برعکس» اشاره کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *