شناسه خبر: 11161 منتشر شده در مورخ: 1396/2/3 ساعت: 11:27 گروه: دانش و فن آوری  
انتشار نرم افزار تشخیص رنگ و اشیاء برای نابینایان

انتشار نرم افزار تشخیص رنگ و اشیاء برای نابینایان

چند وقت پیش، در نمایشگاه سالانه ی CES، در سال ۲۰۱۷، جایزه ی خلاقیت از آن نرم افزاری شد به نام Aipoly Vision.

به گزارش ایران سپید به نقل از وبسایت پکتوس: Aipoly Vision، نام برنامه ای است که قرار است با بهره گیری از هوش مصنوعی، تمام اشیایی را که در مقابل دوربینِ گوشی قرار می گیرد، برای کاربران نابینا شناسایی کند. با باز کردنِ صفحه ی اصلیِ برنامه، نُه دکمه در پایین صفحه ظاهر خواهد شد که شما با انتخابِ هر کدام، دسته بندیِ خاصی را برای برنامه مشخص خواهید کرد. به طور مثال، این برنامه می تواند حیوانات، رنگ ها، مواد غذایی، ظروف و ... را شناسایی کند. کافی است شما دسته بندیِ مورد نیازتان را از میانِ این نُه دسته، انتخاب کنید تا بعد از آن، به محض این که دوربینِ گوشیِ شما شیئی متعلق به آن دسته را مشاهده کرد، نام آن برایتان اعلام شود. برای شناساییِ اشیای دیگر از همان خانواده، نیازی به انتخابِ مجددِ دسته نخواهید داشت و مادام که دوربین را می گردانید، هر آنچه در دیدرسِ دوربین باشد، شناسایی و اعلام خواهد شد. این عمل ادامه خواهد داشت تا جایی که شما دسته را عوض کرده یا دکمه ی دو حالته ی شناسایی را خاموش کنید.

Aipoly، هزار شیء پر کاربرد و ضروری را به صورتِ رایگان شناسایی می کند و برای شناساییِ اشیای بیشتر باید هزینه ای پرداخت شود. این هزینه، معادل ۴.۹۹ دلار به ازای هر ماه است. برای شناساییِ اشیای عمومی نیازی به اتصال به اینترنت نیست و این برنامه هم می تواند با سرعتی معادل سه شیء بر ثانیه، اشیا را برایتان شناسایی کند. قابلیت تشخیص رنگ در برنامه هم بسیار قابل توجه است. به طوری که این برنامه میتواند هزار و چهارصد رنگ را شناسایی کند. البته اگر شما از آن دسته کاربرانی هستید که اسم تخصصی رنگ ها را درست نمی دانید، می توانید در قسمت تنظیمات، این طور تعریف کنید که فقط نام خانواده ی کلی رنگ ها برایتان خوانده شود. شناسایی حیوانات و گیاهان، بعد از ثبت نام امکانپذیر خواهد بود. چنانچه ثبت نام صورت گیرد، برنامه بیش از دو هزار نوع از حیوانات و گیاهان را برایتان شناسایی خواهد کرد. البته این امکان، با اتصال به اینترنت قابل استفاده خواهد بود. اینترنت که داشته باشید، برنامه قابلیت OCR کردنِ متن را هم دارد و شما می توانید دوربین را در مقابل متونِ دلخواه بگیرید تا متن برایتان خوانده شود. تا به حال این برنامه به شانزده زبان ترجمه شده که بعد از نصب، شما می توانید زبانِ دلخواه را در قسمتِ Settings، مشخص کنید. این برنامه بر روی نسخه ی ۵ و بالاتر در سیستم عامل AnDroid قابل نصب خواهد بود و پردازنده ی SnapDragon 800، حد اقل پردازنده ای است که اپلیکیشن می تواند بر روی آن به طور کامل اجرا شود. برای دانلود این برنامه و آموزش صوتی کار با آن، به وبسایت نابینایان شرکت پکتوس به نشانی www.pactos.net مراجعه کنید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *