شناسه خبر: 11160 منتشر شده در مورخ: 1396/2/3 ساعت: 10:18 گروه: اجتماعی  
حضور ۲۳ کشور در رقابتهای قرآنی نابینایان با رویکرد «کاهش آسیبهای اجتماعی»

حضور ۲۳ کشور در رقابتهای قرآنی نابینایان با رویکرد «کاهش آسیبهای اجتماعی»

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه امسال در دومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه نابینایان جهان اسلام، تعداد شرکت‌کنندگان به ۲۳ کشور افزایش یافته است، گفت: یکی از رویکردهای مسابقات امسال «کاهش آسیبهای اجتماعی» است.

به گزارش ایران سپید انوشیروان محسنی بندپی درباره رقابت های قرآنی نابینایان در دومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه نابینایان جهان اسلام اظهار کرد: سال قبل مسابقات تنها در رشته حفظ برگزار شد که از 18کشور شرکت‌کننده حضور داشتند؛ امسال علاوه بر رشته حفظ، در قرائت نیز شاهد حضور شرکت‌کننده هستیم.

وی با اشاره به اینکه امسال تعداد شرکت‌کنندگان به 23 کشور افزایش یافته است،‌ تصریح کرد: نداشتن بینایی باعث نشده تا این افراد از توسعه و شناخت مفاهیم قرآن کریم خودشان را بی‌بهره کنند؛ امیدوارم بتوانیم شرایط را فراهم کنیم تا همه جامعه هدف بهزیستی کشور و همه افرادی که در همه کشورهای مسلمان جهان وجود دارند و دچار محدودیت هستند بدانند این توانمندی را خداوند به آنها داده است که می‌توانند از این کتاب ارزشمند بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه قرآن مجید ما را به سمت همبستگی، ‌وحدت و برادری و برابری توصیه کرده است، گفت: امیدوارم بتوانیم با استفاده از تعالیم قرآن شاهد امت واحده در جهان اسلام باشیم؛ ما در دوره‌های گذشته شرایطی را فراهم کردیم که مخاطبان به آمادگی خوبی برسند؛ برگزاری دوره‌های آموزشی و جشنواره‌های قرآنی از این جمله است که باعث شده بهزیستی در سال 94 در ارزیابی توسعه و تعالیم فرهنگ قرآنی یکی از دستگاه‌های برتر کشوری شناخته شود.

محسنی ‌بندپی با اشاره به اینکه به نمایندگان کشورمان در این مسابقات برای کسب رتبه برتر امیدوار هستیم، خاطرنشان کرد: امیدورام همه مردم ما خود را از مفاهیم قرآنی بهره‌مند کنند و آن را در زندگی کاری و خانودگی و اجتماعی خود جاری و ساری کنند؛ یکی از رویکردهای مسابقات امسال «کاهش آسیبهای اجتماعی» است که می‌توانیم در این زمینه بیشترین بهره‌مندی را داشته باشیم.

طراحی چاپ قرآن بریل با همکاری انجمن نابینایان کشور

وی افزود: ما متوجه شدیم استعدادهای ما تنها در رشته حفظ کل قرآن نیست و می‌توانیم در رشته قرائت هم متسابق داشته باشیم، امیدواریم سالهای آینده در پژوهشهای قرآنی هم شرکت‌کننده داشته باشیم؛ ما سال قبل با انجمن نابینایان کشور چاپ قرآن بریل را به صورت پیشرفته طراحی کردیم که در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار گرفته است؛ زمانی که این ظرفیت و توانمندی دیده شده امسال قرائت را نیز اضافه کردیم.

رئیس سازمان بهزیستی درباره مهمترین دستاورد این مسابقات در سال قبل یادآور شد: مهمترین دستاورد این بود که در جامعه هدف بهزیستی اشتیاق و انگیزه دو چندانی پیدا شده است که این دستاورد بسیار مهمی برای مسابقات است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *