شناسه خبر: 11159 منتشر شده در مورخ: 1396/2/3 ساعت: 10:11 گروه: اجتماعی  
مناسب سازی معابر منطقه 17 برای تردد نابینایان

مناسب سازی معابر منطقه 17 برای تردد نابینایان

شهردار منطقه 17 در جریان بازدید از بخشهای مختلف مجتمع خدمات بهزیستی خزانه (توانبخشی نابینایان و کم بینایان) از مناسب سازی کلیه معابر این منطقه و جمع آوری عوامل مزاحم در مسیر، برای تردد نابینایان خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 17، مهندس مهدی عباسی در آستانه هفته سلامت و با حضور در این مجتمع پای درد دل نابینایان پیر و جوان این مرکز نشست.
مجتمع خدمات بهزیستی خزانه از سال 65 فعالیت خود را در زمینه خدمات رسانی به کودکان نابینا آغاز کرده و بیش از سی سال است که خدمات متنوعی را در زمینه مهارت آموزی، توانمندسازی فردی، خدمات روانکاوی و مددکاری و همچنین آموزشهای علمی به افراد نابینا ارائه می کند.
مددجویان این مجتمع از مناطق پهنه جنوب غرب تهران و محلات محروم جنوب شهر به این مرکز می آیند و عموما با مشکلاتی در این مسیر مواجه هستند که در این نشست صمیمانه توانستند با شهردار منطقه 17 مطرح کنند.
مهندس عباسی با حضور نیم روزه در این مرکز از کلیه بخشهای آن بازدید کرده و با خدمات مختلفی که توسط این مرکز تحت پوشش سازمان بهزیستی ارائه می شد، آشنا شدند.
«کتابخانه گویا دارای بیش از سه هزارجلد کتاب به خط بریل ، محوطه بازی کودکان، کارگاه های آموزشی مهارتهای رفتاری و خانه داری، کارگاه ها آموزشی اشتغال یابی نظیر اپراتوری تلفن، کلاسهای آموزشی شعر،قرآن و سرود، کانون سالمندان و مجتمع تخصصی بینایی سنجی » بخشهای مختلف مجتمع بودند که شهردار و هیئت همراه با حضور در آن با گذران روز زندگی یک فرد نابینا آشنا شده و از نزدیک با افراد روشندل به گپ و گفت نشستند.
یکی از مواردی که شهردار منطقه ضمن تقدیر از اجرای آن، بر تداومش تاکید داشت ارتباط مستمر شهرداری ناحیه واداره سلامت معاونت امور اجتماعی منطقه با این مرکز بود که مورد تقدیر خانم مینویثربی مدیر این مرکز نیز قرار گرفت.
مهندس عباسی با اشاره به مناسب سازی بوستان صبا به عنوان بوستان دوستدار معلول گفت: همانطور که با بهسازی و مناسب سازی این بوستان امکان بهره مندی شهروندان عزیز توان یاب را فراهم کردیم، تلاش می کنیم تا تمامی معابر سطح منطقه خصوصا معابر پرترددی همچون محور امین الملک را بهسازی و مناسب سازی کنیم و نسبت به رفع سدمعبر اصناف در این محور تذکر لازم را اعلام کنیم.
شهردار منطقه 17 ایجاد معابر مناسب و ایمن را یکی از مهمترین دستاوردهای مدیریت شهری در مقوله معلولین دانست و افزود: با توجه به اینکه در این منطقه افراد بسیاری از توانیابان عزیز و جانبازان سرافراز دفاع مقدس سکونت دارند لازم است که معابر این منطقه بیشتر از قبل مناسب سازی و ایمن شود و در این عملیات به نکاتی همچون انتخاب سنگفرش مناسب، رفع موانع فلزی و همچنین ایجاد نشانه ویژه نابینایان در کف معابر توجه شود.همچنین در صورت لزوم ایستگاه های ارائه خدمات شهروندی نظیر ایستگاه اتوبوس هم جابجا شده تا کلیه موانع برای تردد توانیابان رفع گردد.
گفتنی ست در این دیدار خوشخو مشاور و رییس حوزه شهردار، وطن دوست مشاور اجرایی، منصوری معاون امور اجتماعی و فرهنگی، ابویی رییس روابط عمومی ، اختردانش مسئول پیگیری امور ویژه شهردار، حیدر جعفری شهردار ناحیه یک ،هاشمی مشاور امور بانوان شهردار، واحدی رییس اداره سلامت و جمعی از مدیران شهری، مهندس عباسی را همراهی می کردند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *