شناسه خبر: 11156 منتشر شده در مورخ: 1396/2/2 ساعت: 12:41 گروه: اجتماعی  
150 هزار معلول پشت نوبتی بهزیستی  مستمری  دریافت می کنند

150 هزار معلول پشت نوبتی بهزیستی مستمری دریافت می کنند

رییس سازمان بهزیستی کشوربااشاره به آمار 150هزار نفری معلولان شدید و خیلی شدید پشت نوبت برای دریافت مستمری بهزیستی گفت: بنا به توافقی که با سازمان هدفمندسازی یارانه ها داریم، در شش ماه دوم سال96بخشی از این افراد و در سال 97همه معلولان شناسایی شده از مستمری بهزیستی برخوردار می شوند.

به گزارش ایران سپید انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه سفر به چابهار و در نشست شورای هماهنگی مدیران وزارت کار،تعاون ورفاه اجتماعی سیستان وبلوچستان با اشاره به توجه ویژه برنامه ششم توسعه به آسیب های اجتماعی اظهار کرد: در برنامه ششم فصل اجتماعی برای توسعه خدمات و کاهش آسیب ها پیش بینی شده است.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت به حاشیه‌نشینان افزود: هم اکنون 11میلیون جمعیت حاشیه نشین شهرهای کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

رییس سازمان بهزیستی با اشاره به تصویب لایحه مساعدت های اجتماعی در هیئت دولت گفت:افزایش مستمری مددجویان بهزیستی در این لایحه پیش بینی و اعتبارات لازم تخصیص داده شده است.

محسنی بندپی بابیان اینکه سالانه 35 هزار معلول در کشور متولد می شوند تاکید کرد: در راستای کاهش آمار معلولان، قانون اجباری کردن غربال گری ژنتیکی در ماده 90برنامه ششم پیش بینی شده که در مرحله تنظیم آیین نامه اجرایی است.

معاون وزیر رفاه بااشاره به آمار 150هزار نفری معلولان شدید و خیلی شدید پشت نوبت برای دریافت مستمری بهزیستی خاطرنشان کرد: بنا به توافقی که با سازمان هدفمندسازی یارانه ها داریم در شش ماه دوم سال96بخشی از آن ها و در سال 97همه معلولان شناسایی شده از مستمری بهزیستی برخوردار می شوند.

رییس سازمان بهزیستی با اشاره به آمار بالای طلاق به ویژه در پنج سال اول زندگی بیان کرد: برای کاهش این آمار بنا به توافقی که با قوه قضاییه داریم سامانه ثبت الکترونیکی طلاق را به صورت آزمایشی در استان خراسان رضوی راه اندازی کردیم.  

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *