شناسه خبر: 11149 منتشر شده در مورخ: 1396/2/2 ساعت: 09:25 گروه: اقتصادی  
خودکفایی در ساخت قطعات فلزی بتن توسط معلولان در ملارد

خودکفایی در ساخت قطعات فلزی بتن توسط معلولان در ملارد

معلولان جسمی و حرکتی در یک واحد صنعتی موفق شدند کشور را از واردات قطعات فلزی بتن بی نیاز کنند.

به گزارش ایران سپید رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد گفت: این واحد صنعتی از سال آغاز فعالیت خود تا کنون 30 معلول جسمی و حرکتی و ناشنوایان را به کار گرفته است که این اعتماد منجر به افزایش سود واحد صنعتی شده است.

یوسف قربانی افزود: در این واحد صنعتی علاوه بر معلولان جسمی و حرکتی ، جامعه هدف سازمان بهزیستی کشور همچون معتادین بهبود یافته و کارتن خواب، زنان بد سرپرست و زنان خود سرپرست مشغول فعالیت هستند و این واحد توانسته برای این افراد اشتغال پایدار ایجاد کند .
وی افزود: این واحد صنعتی در زمینه تولید قطعات فلزی بتن از نوع پوششی و لغزنده که پیش از این  از کشور ترکیه وارد می شد فعالیت دارد و هم اکنون این  واحد صنعتی در زمینه تولید این قطعات به خودکفایی رسیده است و علاوه بر تامین نیاز های داخلی محصولات خود را به کشورهایی همچون ترکمنستان، سوریه ، عراق و افغانستان صادر می کند.
وی گفت: با توجه به شرایط رکود در برخی از واحد های صنعتی ،  این واحد به برکت حضور معولان جسمی و حرکتی در سال گذشته بیش از 200 میلیارد ریال سودآوری داشته است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد گفت: امیدواریم کارخانه های صنعتی کشور  با الگو گیری از این واحد صنعتی توانمندی های جامعه هدف بهزیستی را باور کنند و یاری گر این سازمان در جهت افزایش اشتغال مددجویان شوند.
 
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *