شناسه خبر: 11134 منتشر شده در مورخ: 1396/1/27 ساعت: 11:05 گروه: فرهنگی  
بعد از سالها دوباره اتفاق افتاد: همکاری شهبازیان و اصفهانی

بعد از سالها دوباره اتفاق افتاد: همکاری شهبازیان و اصفهانی

ظهر شنبه ۲۶ فروردین، نشست خبری کنسرت ارکستر ملی ایران در محل تالار وحدت برگزار شد. در این نشست که با حضور فریدون شهبازیان، سرپرست و رهبر ارکستر ملی ایران و محمد اصفهانی خواننده میهمان ارکستر و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش ایران سپید شهبازیان ابتدا در پاسخ به سؤالی در خصوص رپرتوار این کنسرت، گفت: قرار است در  این کنسرت که ۳۱ فروردین و ۱ اردیبهشت در تالار وحدت برگزار خواهد شد، اصفهانی پنج قطعه از آلبوم تنها ماندم را که خود در سالهای دور روانه بازار کرده و همگی از آثار همایون خرم هستند، بازخوانی کند. بازخوانی قطعه ای از آلبوم هفتسین هم بخش دیگری از این کنسرت خواهد بود. «ای تو همیشه در میان» هم که شهبازیان خود آهنگسازی آن را بر عهده داشته ، در این کنسرت اجرا خواهد شد. همچنین قطعات بیکلامی از آثار شهبازیان، دهلوی و علینقی وزیری هم در این کنسرت توسط نوازندگان ارکستر ملی ایران، نواخته خواهد شد. شهبازیان در پاسخ به خبرنگار ایران سپید در خصوص چراییِ برگزاری نشستهای خبری، پیش از اجرای کنسرتها و لزوم تمهید فرصتی جهت برگزاری نشستهای نقد و بررسی کنسرتها بعد از اجرای آنها، این مسأله را جزو ضروریات فضای موسیقی کشور دانست و گفت: ما از چنین نشستهایی استقبال میکنیم و بعد از اجراهایمان، آماده شنیدن نقدهای منتقدان هستیم و از تالار رودکی میخواهیم به فکر برگزاری نشستهایی از این دست هم باشند. محمد اصفهانی هم در پاسخ به سؤال خبرنگار ایران سپید در خصوص علت عدم همکاری این خواننده با ارکسترهای ملی در سالهای گذشته، گفت: من همیشه این آمادگی را داشته ام که با چنین ارکسترهایی همکاری کنم اما با رهبران پیشینِ ارکسترهای ملی اتفاق نظر کافی وجود نداشته و سیاستگذاریهای آنان به گونه ای بوده که من به عنوان خواننده نمیتوانستم با آنها به توافق برسم اما با توجه به همکاریهای پیشینم با استاد شهبازیان و شناختی که در این سالها از ویژگیهای شخصیتی ایشان به دست آورده ام، به محض مطرح شدنِ پیشنهاد از سوی ایشان، چشم بسته آن را پذیرفتم. شهبازیان از همکاریهای بیشتر با محمد اصفهانی خبر داد و گفت: این ارکستر خود را محدود به موسیقی ایرانی نمیداند و به همین دلیل نام «ارکستر ملی ایران با اجرای قطعات نوین ایران و جهان» برایش در نظر گرفته شده است. با همین رویکرد قرار است در همکاریهای پیش رو با اصفهانی، قطعاتی از فؤاد حجازی هم اجرا شود. همکاری با شهرام ناظری هم از دیگر وعده هایی بود که شهبازیان در این نشست، به مخاطبانش داد.

ارکستر ملی ایران، نام ارکستری است که حدود شش ماه پیش به رهبری و سرپرستی فریدون شهبازیان، از موسیقیدانان نام آشنا و با سابقه بعد از انقلاب تشکیل شده و تا کنون شش اجرا را پشت سر گذاشته اند. اجرای کنسرت به خوانندگی علیرضا افتخاری، یکی از آخرین و پر سر و صداترین اجراهایی بود که این ارکستر تا به امروز در تهران و شهرستانها روی صحنه برده است.

امید هاشمی

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *