شناسه خبر: 11132 منتشر شده در مورخ: 1396/1/27 ساعت: 08:48 گروه: اجتماعی  
۲۰ دستگاه اتوبوس درون شهری مشهد برای معلولان مناسب سازی شد

۲۰ دستگاه اتوبوس درون شهری مشهد برای معلولان مناسب سازی شد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: مناسب سازی ۲۰ دستگاه اتوبوس درون شهری برای معلولان در دستور کار این سازمان قرار دارد.

به گزارش ایران سپید علی اصغر نیشابوری ظهر شنبه در نشست خبری که به منظور اعلام نتایج نظرسنجی مردمی عملکرد سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: طرح پژوهش ارزیابی کیفیت خدمات ناوگان اتوبوسرانی مشهد بهمن ماه سال گذشته با همکاری پژوهشکده مطالعات اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد اجرا شد و اکنوننتایج آن مشخص شده است. 

وی افزود: به طور متوسط روزانه یک میلیون سفر در سطح شهر مشهد توسط ناوگان اتوبوسرانی صورت می پذیرد، بنابراین دریافت نظرات شهروندان در بهبود شرایط سرویس دهی به ما کمک می کند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه طرح پژوهش ارزیابی کیفیت خدمات اتوبوسرانی از ۱۵۰۰ شهروند و ۵۰۰ زائر انجام شده است، خاطرنشان کرد: نتایج این طرح پژوهشی نشان داد که ۵۷ درصد از پاسخگویان از وضعیت کلی خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی مشهد رضایت کامل داشتند.

وی عنوان کرد: ۵۸.۴ درصد از افرادی که در نظرسنجی مشارکت داشتند، نحوه برخورد اتوبوسرانان مشهدی را رضایت بخش توصیف کردند و ۵۶.۱ درصد از آن ها نیز از وضعیت ایستگاه‌های اتوبوس رضایت کامل داشتند.

نیشابوری احساس امینت در اتوبوس و دسترسی راحت به حرم مطهر رضوی را از جمله نقاط قوت سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد از دیدگاه شهروندان برشمرد و گفت: خوانا و مشخص بودن مسیر اتوبوس‌ها، دسترسی راحت به ایستگاه‌ها و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در صدر شاخص های رضایت شهروندان از عملکرد این سازمان قرار دارد.

وی تصریح کرد: در طرح پژوهش ارزیابی کیفیت خدمات اتوبوسرانی، کمتر از ۱۰ درصد از پاسخگویان اعلام نارضایتی کردند و بقیه  آن ها از خدمات سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد حداقل رضایت نسبی داشتند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد ابراز کرد: از افرادی که در نظرسنجی مشارکت داشتند، ۹۰.۶ درصد از نحوه برخورد اتوبوسرانان، ۸۱.۳ درصد از وضعیت ایستگاه‌های اتوبوس و ۸۹.۴ از نحوه برخورد مسولان خطوط اتوبوس در پایانه‌ها رضایت متوسط رو به بالا داشتند.

وی از رضایت متوسط رو به بالا ۹۷.۴ درصدی زائران از وضعیت سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد خبر داد و گفت: از مجموع زائران شرکت کننده در این نظرسنجی، ۹۱.۴ درصد از نحوه برخورد اتوبوسرانان، ۹۰.۴ درصد از وضعیت ایستگاه‌های اتوبوس و ۹۶.۹ درصد از نحوه برخورد مسئولان خطوط اعلام رضایت داشتند.

نیشابوری یکی از مواردی که در شهروندان ایجاد نارضایتی کرده است را عدم توجه به نیازهای افراد خاص در اتوبوس‌ها مانند معلولان اعلام کرد و ادامه داد: در نیمه دوم سال گذشته قراردادی با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شده تا در فاز اول ۲۰ دستگاه از اتوبوس‌های شهر مشهد برای معلولان مناسب‌سازی شود که امیدواریم تا یک ماه آینده این پروژه تکمیل شود.

وی بیان کرد: همچنین سازمان اتوبوسرانی خرید اتوبوس‌های کف کوتاه را در دستور کار خود قرار داده است که به راحتی برای معلولان قابل استفاده است و از این طریق بخشی از نارضایتی شهروندان از عملکرد سازمان اتوبوسرانی برطرف شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: سرفاصله زمانی حرکت از مبدا در ناوگان اتوبوسرانی به صورت دقیق رعایت می شود اما برخی مسیرها که خطوط ویژه تعریف نشده، به دلیل ترافیک، اتوبوس‌ها به موقع به ایستگاه‌ها نمی‌رسند و این موضوع سبب نارضایتی برخی از شهروندان شده است.

وی تصریح کرد: در خطوط ناوگان اتوبوسرانی شهر مشهد میانگین سرفاصله رسیدن اتوبوس‌ها به ایستگاه، بین ۷ تا ۸ دقیقه است.

نیشابوری در خصوص انتطارت شهروندان از سازمان اتوبوسرانی هم عنوان کرد: یکی از انتظارت شهروندان افزایش تعداد اتوبوس به ویژه در مسیرهای شلوغ است در حالی که ترافیک و دیررسیدن اتوبوس ها به ایستگاه باعث شلوغی می شود. 

وی گفت: افزایش و بهبود امکانات داخل اتوبوس نیز دیگر انتظار شهروندان از سازمان اتوبوسرانی است که در این راستا باید اعلام کنیم  که در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از ناوگان مجهز به کولر است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *