شناسه خبر: 1113 منتشر شده در مورخ: 1392/9/9 ساعت: 11:56 گروه: دانش و فن آوری  
تولید چشم مصنوعی با فناوری چاپ سه بعدی

تولید چشم مصنوعی با فناوری چاپ سه بعدی

محققان موفق به تولید چشم مصنوعی با فناوری چاپ سه‌بعدی شدند که علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه در مقابل روش دست‌ساز، امکان تولید 150 چشم در مدت یک ساعت را فراهم می‌کند.

طراحی چشم مصنوعی دست‌ساز بسیار زمانبر بوده و هزینه تولید هر چشم حدود چهار هزار و 900 دلار است. اما با کمک فناوری چاپ سه بعدی می توان در مدت یک ساعت 150 چشم مصنوعی را با هزینه ای کمتر از چشم مصنوعی دست ساز تولید کرد؛ در این روش هزینه تولید هر چشم به 160 دلار کاهش پیدا می کند. محققان دانشگاه منچستر متروپولیتن با همکاری شرکت Fripp Design از فناوری چاپ سه بعدی برای ساخت چشم مصنوعی شبه واقعی استفاده کرده اند. با طراحی دیجیتالی ساختار چشم، نسخه چاپ سه بعدی با کمک پروتزهای انعطاف پذیر تولید می‌شوند که از چشم محافظت می‌کند. روش ساخت چشم با فناوری چاپ سه بعدی بویژه در بخش طراحی سفارشی عنبیه هنوز بطور کامل تکمیل نشده است، اما محققان شرکت Fripp Design امیدوارند که فروش محصولات خود را تا یکسال آینده آغاز کنند. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *