شناسه خبر: 11094 منتشر شده در مورخ: 1396/1/15 ساعت: 08:43 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 15 فروردین 1396

روزنامه سه شنبه 15 فروردین 1396

عناوین امروز: رونق تولید و اشتغال؛ نقشه راه سال جدید / انتقال حق بیمه مددجویان بهزیستی به سازمان بیمه سلامت / اصلاحطلبان نامزد احتیاطی داشته باشند / افزایش نرخ کرایه؛ در انتظار تأیید فرمانداری / افزایش 18 درصدی ابتلا به افسردگی در جهان / ساده، اما کاربردی

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 15 فروردین 1396

6 رجب 1438

4 آپریل 2017

سال بیست و یکم شماره 5535

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی     

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

رونق تولید و اشتغال؛ نقشه راه سال جدید 2

انتقال حق بیمه مددجویان بهزیستی به سازمان بیمه سلامت 6

اصلاحطلبان نامزد احتیاطی داشته باشند 8

افزایش نرخ کرایه؛ در انتظار تأیید فرمانداری 10

افزایش 18 درصدی ابتلا به افسردگی در جهان 12

ساده، اما کاربردی 14

8 سهمیه برای آسیا در (2026) 17

عنکبوتها سالی 400 میلیون تُن غذا میخورند

 

صئ........یادداشت

آیت ا... خامنه ای، رهبر انقلاب پس از تحویل سال نو 96، به رسم هر سال میهمان خانه ایرانیان و فارسی زبانان جهان شدند و از تلخ و شیرینهای سال گذشته و امیدهای سال نو با آنان سخن گفتند. به گفته رهبری، برای ساماندهی به اقتصاد کشور تا کنون گامهای بلندی برداشته شده، اما هنوز فاصله زیادی با مقصد مطلوب باقی است. از این رو، پایداری برای پیمودن مسیری که سه سال پیش در پی ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی آغاز و سبب نامگذاری پارسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» شد، امسال را نیز عرصه ای برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی قرار داد و مهمترین رئوس و اولویتهای برنامه اقتصادی کشور را بهبود وضعیت تولید و اشتغال مقرر ساخت. رهبر انقلاب با اشاره به «همت جوانانه» و «حرکات مؤمنانه فراگیر»، این دو ظرفیت چشمگیر را پشتوانه هایی مهم برای پیاده سازی شعار سال، یعنی «اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال» دانستند و از همه مسئولان و مردم خواستند تا بر این نقاط کلیدی هدفگذاری سال، تمرکز کنند. از هم اکنون که رهبر انقلاب با درک جامع و عمیق از شرایط کشور چنین عنوانی را برای سال نو برگزیدند، دورنمای امیدبخشی برای تحقق اهداف شعار سال هویدا است، چرا که طی سالهای اخیر زیرسازیهای مناسبی برای پیمایش مسیر دستیابی به رونق تولید و اشتغال ایجاد شده است.

در این ارتباط، «حسن روحانی» رئیس جمهوری در پیام سال نو خود تصریح کرد: آنچه در سال گذشته در مهار تورم، در رشد اقتصادی و اشتغال به دست آوردیم، در 25 سال گذشته بی نظیر بود. ما باید کاهش تورم و همچنین رشد اقتصادی را ادامه دهیم. روحانی در گفتگوی تلویزیونی اواسط دی ماه سال 95 با مردم نیز با اشاره به اینکه بیکاری اصلیترین مسأله کشور است، از رقم 700 هزار نفری اشتغالزایی در سال خبر داد که نزدیک به ده برابر سالهای پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم برآورد میشود.

آنچه مشخص است، شاخصهای کلان اقتصادی کشور طی سالهای اخیر تحولی چشمگیر یافته و رفته رفته باید انتظار روییدن بذرهایی را داشت که در مزرعه دیرثمر و بلندمدت اقتصاد شکوفا میشود. تولید و اشتغال دو شاخص اساسی به شمار میآیند که بیش از دیگر شاخصهای اقتصادی، همپیوندی مییابند. پس از سالها تحمل فشارهای تحریمی، سیاستهای نادرست صنعتی-مالی، نبود حمایت از تولید ملی، زیان دهی و تعطیلی یک به یک واحدهای تولیدی، به گسترش بیکاری انجامید و به این شکل رونق تولید ملی و اشتغالزایی به ضروریترین دستور کار اقتصادی کشور مبدل شد. طی سه سال و نیم گذشته، رفع موانع همکاریهای خارجی بنگاههای اقتصادی و تولیدی، برنامه ریزی مالی و ارائه تسهیلات برای تقویت روند خرید کالاهای داخلی و کفه تقاضا در جامعه، حمایت از واحدهای تولیدی و شرکتهای دانشبنیان، رفع موانع پیش روی صنعت گردشگری، مبارزه جدی و بی وقفه با قاچاق کالا و تلاش برای توسعه صادرات در ازای کاهش میزان واردات، از مهمترین اقدامات دولت یازدهم برای تحول در وضعیت خموده تولید ملی بود. از ابتدای کار دولت یازدهم، اراده مسئولان بر تحول وضعیت بازار کاری متمرکز شد که با سیاستگذاریهای ناصحیح آموزشی پیشین و سیل متقاضیان تحصیل کرده جویای کار، اکنون واقعیتهای تلخ گسترش بیکاری طی یک دهه گذشته را به خود میبیند و اقداماتی اساسی را برای پاسخگویی به نیازهای موجود اشتغال میطلبد؛ نیازی که تنها با افزایش توان تولید داخلی و فعال سازی ظرفیتهای مغفول در زمینه های گوناگون صنعتی، خدماتی و کشاورزی و رونق بخشی به اقتصاد کلان برطرف خواهد شد.

به رغم این مشکلات، زیرسازیهای صورت گرفته سبب شد تا رئیس جمهوری با اطمینان بخشی در زمینه جبران کمبودها و برداشتن گامهای اساسی برای اشتغال جوانان، اظهار امیدواری کند که مردم عزیز و سربلند ایران، با نشاط بیشتر زندگی خود را بگذرانند و خادمان ملت بتوانند خدمت بیشتری انجام بدهند.

 

 

صئ.............ویژه

* انتقال حق بیمه مددجویان بهزیستی به سازمان بیمه سلامت:

انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص انتقال حق بیمه مددجویان بهزیستی به سازمان بیمه سلامت گفت: مشکلات بیمه ای مددجویان مربوط به بیمه پایه نیست، بلکه مربوط به بیمه تکمیلی آنها میشود، لذا باید حمایتها در قالب بیمه تکمیلی از گروههای آسیب پذیر ارتقا یابد. بندپی در ادامه با بیان آنکه طبق لایحه دولت باید حمایتهای بیمه تکمیلی از گروههای آسیب پذیر چون معلولان و جانبازان ارتقا یابد گفت: بیمه پایه باید برای همه یکسان باشد و نسبت به ارتقاء خدمات بیمه تکمیلی، بالاخص گروههای آسیب پذیر تلاش شود و سایر اقشار چون کارمندان نیز خودشان نسبت به پرداخت حق بیمه تکمیلیشان اقدام کنند. وی با اشاره به لایحه حمایت از حقوق معلولان گفت: سعی شد در بازنگری لایحه حمایت از حقوق معلولان به مسائلی از جمله اشتغال معلولان توجه بیشتری شود. همچنین در برنامه ششم توسعه در پیشگیری از معلول زایی در کشور تأکید شده و اجباری شدن غربالگری ژنتیک پیش از ازدواج نیز در همین راستا اجرا میشود؛ ضمن اینکه امیدواریم بتوانیم در سال جاری بر اساس قانون برنامه ششم تعداد مراکز مشاوره و آزمایشگاههای ژنتیک را افزایش دهیم.

* ترانه «نگام نمیکنی» ویژه بیماران اوتیسم ساخته شد: وثوقی، عضو هیئت مدیره انجمن علمی گفتار درمانی ایران با اشاره به اینکه خانواده های دارای بیماری اوتیسم تحت پوشش بیمه نیستند، گفت: این معضل وجود دارد و باید با نگاه ویژه مسئولان تسهیل شود. وی از ساخت ترانه روز جهانی اوتیسم برای این بیماران که در برقراری روابط اجتماعی خود ضعف دارند، خبر داد و گفت: افراد دارای اوتیسم علائق و فعالیتهایشان محدود است و در ارتباطات کلامی و غیر کلامی مشکل دارند. ترانه "نگام نمیکنی" را با کمک همکاران  گفتار درمان و کار درمان ساخته ایم.

 

 

صئ............سیاسی

* اصلاحطلبان نامزد احتیاطی داشته باشند. محمدرضا تابش، نائب رئیس فراکسیون امید درباره اینکه گفته میشود برنامه اصولگرایان این است که چند نفر در انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کنند تا در مناظره آقای روحانی را از چند سو تحت فشار قرار بدهند، آیا بهتر نیست اصلاحطلبان نیز در این انتخابات نامزد پوششی داشته باشند، گفت: من از لفظ پوششی استفاده نمیکنم و همیشه گفته ام و اعتقاد دارم که باید برای اتفاقاتی که ممکن است در جریان انتخابات پیش بیاید، اصلاحطلبان باید نامزد احتیاطی داشته باشند. وی افزود: اگر بنا بر مناظره باشد، در صورت تعدد نامزدهای اصولگرایان، نامزدهای احتیاطی میتوانند کمک کار روحانی باشند و بعضی سؤالها که جناح رقیب مطرح میکند را پاسخ دهند و به نوعی کار بین آنها و روحانی تقسیم شود.

* انتخاب نوشت: منابع نزدیک به حجت الاسلام ابراهیم رئیسی از اعلام نظر او در مورد نامزدی در انتخابات در روز هجدهم فروردین خبر دادند. روز هفدهم فروردین، «جمنا» طی نشستی، پنج کاندیدای نهایی خود را اعلام خواهد کرد. به نظر میرسد، تصمیمگیری رئیسی در مورد انتخابات به نتایج این نشست بستگی دارد. لازم به ذکر است که طیف جبهه پایداری و آیت ا... مصباح یزدی، رئیسی را گزینه «اصلح» برای انتخابات میدانند و سعی دارند او بعنوان کاندیدای نهایی اصولگرایان معرفی شود. در این راستا، حاجی دلیگانی، عضو جبهه پایداری اخیراً از تمایل آیت ا... مصباح به کاندیداتوری رئیسی خبر داد و گفت که رهبر معنوی این جریان از اعضای این جبهه خواسته است که سراغ رئیسی بروند.

* محمد اکبر چاکرزهی، فرماندار شهرستان خاش اعلام کرد که برای نخستین بار در تاریخ انتخابات سیستان و بلوچستان، همه ١٠ داوطلب نامزدی انتخابات شورای اسلامی در روستای افضلآباد دهستان پشتکوه بخش مرکزی شهرستان خاش به صورت صد درصد زن هستند.

 

صئ...........اجتماعی

* افزایش نرخ کرایه؛ در انتظار تأیید فرمانداری: ابو الفضل قناعتی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران از افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در صورت تأیید فرمانداری خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، نرخ کرایه مترو در سال 96، 14 الی 15 درصد افزایش خواهد داشت و این در حالی است که کرایه اتوبوس نیز به طور میانگین 15 درصد افزایش داشته است.

* دانشآموزان معتاد به بهزیستی معرفی میشوند: مجید رضازاده، رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور آخرین وضعیت راه اندازی کمپ ترک اعتیاد ویژه دانشآموزان را تشریح کرد. وی افزود: طبق هماهنگیهای صورت گرفته میان سازمان بهزیستی کشور و وزارت آموزش و پرورش، تنها دانشآموزانی که مشخص میشود در مدارس اعتیاد دارند، طبق یک فرآیند، جهت درمان به سازمان بهزیستی معرفی میشوند. رضازاده در خصوص ظرفیت مراکز ترک اعتیاد ویژه بزرگسالان نیز گفت: ظرفیت هر کمپ سازمان بهزیستی ۶۰ نفر است و در برخی از مواقع شاهد هستیم که تا ۷۲ نفر نیز در این مراکز پذیرش میشوند.

* ۱.۶۰۰.۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف شد: رضا غلامی، مسئول برنامه سلامت نوروزی سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: در طول این مدت، 884 هزار و 292 مورد بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، 224 هزار و 22 مورد بازرسی از اماکن عمومی حساس مانند هتلها، مراکز اقامتی و اماکن بین راهی، 46 هزار و 508 مورد بازرسی از سامانه های آبرسانی و 14 هزار و 29 مورد بازرسی از مراکز عرضه قلیان انجام شده است. از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تا کنون، یک میلیون و 623 هزار و 683 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی در کشور کشف و معدوم سازی شده است.

* سایت سهام عدالت باز شد: سایت سهام عدالت از 14 فروردین باز شده است و افراد با وارد کردن برخی مشخصات میتوانند از آخرین وضعیت سهام خود مطلع شوند.

صئ......سلامت و بهداشت

* افزایش 18 درصدی ابتلا به افسردگی در جهان: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: میزان افسردگی از سال 2005 بیش از 18 درصد افزایش یافته است. در حال حاضر افسردگی عامل اصلی ناتوانی و عدم برخورداری از سلامتی در سراسر جهان است که بیش از 300 میلیون نفر به آن دچار هستند. میزان افسردگی از سال 2005 بیش از 18 درصد افزایش یافته و نبود حمایتهای لازم برای سلامت روان و ترس از دیدگاه منفی جامعه، مانع میشود تا این بیماران برای دریافت درمانهای لازم و داشتن زندگی سالم اقدام کنند. همچنین افسردگی خطر ابتلا به چندین بیماری و اختلال از جمله اعتیاد، خودکشی، دیابت و بیماریهای قلبی را افزایش میدهد. «مارگارت چان» رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: رقمهای جدید افسردگی، زنگ خطری برای همه کشورهاست تا در مورد رویکردهایشان نسبت به سلامت روان تجدید نظر کنند. برای مبتلایان به افسردگی صحبت کردن با فردی که به او اعتماد داشته باشند، اغلب اولین گام برای درمان و بهبودی به حساب میآید.

* حوزه سلامت نیازمند یارانه است: معاون درمان وزارت بهداشت، غیر واقعی بودن تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی را یکی از سه مشکل اساسی نظام سلامت کشور دانست. دکتر محمد آقاجانی گفت: قیمت تمام شده خدمات هتلینگ در بیمارستانهای دولتی با تعرفه مصوب ۵۲ درصد فاصله دارد. از آنجا که زیرساختهای حوزه درمان در کشور متناسب با نیازهای مردم توسعه نیافته است، نیازمند سرمایه گذاری گسترده، به ویژه توسط بخش خصوصی هستیم. آقاجانی گفت: افت کیفیت در ارائه خدمات به مردم، نامناسب بودن خدمات رفاهی بیماران در بیمارستان، بدهی بیمارستانها به پیمانکاران طرف قرارداد، کاهش ایمنی بیماران و عدم توسعه تولید محصولات وابسته به حوزه پزشکی شامل داروها،

تجهیزات و ملزومات پزشکی، از جمله پیامدهای ناشی از غیر واقعی بودن تعرفه های درمانی است.

صئ............آهنگ و درنگ  

ساده، اما کاربردی: در شماره هایی که در طول سال گذشته در این ستون منتشر شد، سعی کردیم دوره های مختلف موسیقی کلاسیک غربی را به عنوان شالوده موسیقی امروزی، وا بکاویم. از این شماره سعی خواهیم کرد طی مطالبی که زیر عنوان «ساده، اما کاربردی» منتشر میشود، به سراغ معرفی اصطلاحاتی برویم که شاید هر روز در محاوره های روزمره میشنویم یا به کار میبریم، معمولاً بدون آن که تعریف دقیقی از آن در ذهن داشته باشیم. قطعاً به دست آوردنِ یک تعریف جامع از واژگان موسیقی که امروزه به ادبیات روزمره آدمها بدل شده میتواند کمک بسیاری به تشخیص موسیقیِ جدی، از نمونه های شوخی بکند. یکی از این اصطلاحاتِ معمول، آهنگسازی است. همه در مورد قطعاتی که میشنوند، نظراتی میدهند از قبیل این که: خوب آهنگسازی شده یا از نظر آهنگسازی ضعیف است. اما تعریف دقیقِ این اصطلاح چه میتواند باشد؟ آهنگسازی به فرایند ایجاد یک قطعه جدید موسیقی میگویند. کسانی که آهنگسازی میکنند را آهنگساز مینامند. آهنگسازی در واقع عمل درک یک قطعه، هنر خلق آن و ایجاد نهایی آن است. یک قطعه موسیقی در فرم آهنگسازی از طریق نتنویسی یا یک رویداد صوتی منفرد بوجود میآید. یک اثر موسیقایی اگر قبل از اجرا ساخته شده باشد، میتواند از طریق حافظه، از طریق نت نوشته شده یا ترکیبی از هر دوی اینها اجرا گردد. ساخته های موسیقایی دربر گیرنده عناصر موسیقایی است که به طور گسترده از فردی به فرد دیگر و میان فرهنگها متفاوت است. بداهه نوازی نیز هنر ساخت موسیقی در حین اجراست. به این معنا که نوازنده یا نوازندگان، برای اجرای یک قطعه، از پیش سند مکتوبی به وجود نمیآورند یا جزئیات دقیق قطعه ای را که قرار است نواخته شود تعیین نمیکنند و این کار را به خلاقیتِ نوازندگان یا حس و حالِ آن لحظه اعضای گروه وا میگذارند. نمونه های بسیار شاخصی از بداهه نوازی در موسیقی ردیفی ایرانی وجود دارد. در میان سبکهای امروزیِ موسیقی غربی هم در جَز و بلوز، بداهه های بیمانندی خلق شده است. در همین چند خطی که در مورد آهنگسازی خواندیم، به اصطلاحی بر خوردیم تحت عنوان «نت». خوب است تعریفی از این واژه هم در ذهن داشته باشیم: نُت (به انگلیسی: Note) اصطلاحی در موسیقی، که دو معنی عمده دارد: اولاً نشانه ای است در یادداشتهای موزیکال برای نشان دادن نسبیِ مدت و زمان اجرای یک صوت؛ ثانیاً یک صدای معین، به تنهایی را میگویند. نتها مانند «اتمهای» بسیاری از موسیقیهای غربی هستند: تجزیه و تحلیل اجزای یک اثر موزیکال که ایفای آن را آسان میکند، درک موسیقی و آنالیز. اصطلاح نت میتواند در هر دو معنیِ عام و خاص: یکی مثل وقتی که میگوییم «قطعه تولدت مبارک با دو نتِ همصدا آغاز میشود» و دیگری «قطعه با دو بار تکرارِ یک نت شروع میشود». در حالت اول، اصطلاح «نت» به یک عمل موسیقایی اشاره میکند؛ در دومی، به تعدادی از اعمال موسیقایی با یک صوت معین اشاره میکند.

صئ............ورزشی

* 8 سهمیه برای آسیا در 2026: فیفا سهمیه پیشنهادی برای جام جهانی 48 تیمی در سال 2026 را اعلام کرد و بر اساس آن، 8 سهمیه برای آسیا در نظر گرفته شده است. برگزاری جام جهانی با 48 تیم یکی از وعده های انتخاباتی اینفانتینو، رئیس جدید فیفا بود که او با جدیت آن را دنبال میکند. بعد از اینکه برگزاری جام جهانی با 48 تیم، مورد موافقت مجمع فیفا قرار گرفت،

سهمیه های پیشنهادی برای قاره های مختلف اعلام شد. طبق اعلام فیفا، آسیا 8 سهمیه، آفریقا 9، اروپا 16، آمریکای جنوبی 6، آمریکای شمالی 6 و اقیانوسیه یک سهمیه خواهد داشت. همچنین از همه قاره ها به جز اروپا، یک تیم به همراه کشور میزبان جام جهانی، در یک تورنمنت کوچک 6 تیمی شرکت میکنند و از این بین، دو تیم به جام جهانی راه خواهند یافت. قرار است روز 9 می (19 اردیبهشت) مجمع فیفا که در بحرین تشکیل میشود، در مورد نهایی شدن این سهمیه بندی، تصمیمگیری کند.

* بینندگان بازیهای پارالمپیک ریو رکوردشکنی کردند: طبق اعلام یک مؤسسه پژوهشی، تعداد بینندگان بازیهای پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو، در بیش از ۱۵۰ کشور به رکورد تلویزیونی 4 میلیارد و ۱۰۰ میلیون نفر رسید. تعداد تماشاگران بازیهای پارالمپیک ۲۰۱۶ رشد 7 درصدی نسبت به دوره قبلی این بازیها در لندن داشته است. تماشاگران تلویزیونی این مسابقات در بازیهای پارالمپیک

۲۰۱۲ لندن، 3 میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر بوده است. طبق اعلام مؤسسه نیلسن اسپورتس، علاوه بر این مقدار بیننده که به طور سنتی از تلویزیون این مسابقات را تماشا کردند، یک میلیارد بیننده هم از طریق شبکه های دیجیتالی این بازیها را دنبال کردند. تماشاگران بازیهای پارالمپیک در ۱۲ سال گذشته رشدی ۱۲۷ درصدی داشته اند. این بازیها در پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن، تنها

یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون بیننده در ۲۵ کشور داشت.

صئ.............حوادث

* عنکبوتها سالی 400 میلیون تُن غذا میخورند: عنکبوتها در طول یک سال، بین 400 تا 800 میلیون تُن طعمه را شکار میکنند و آنها را میخورند. عنکبوتها با هشت پا و بدن مودار و تارهای ابریشمی خود در خانواده بندپایان طبقه بندی میشوند. در حال حاضر بیش از 45 هزار گونه عنکبوت در سراسر جهان شناسایی شده است که هر کدام از آنها عادات غذایی مختلف دارند. برخی از انواع عنکبوتها میتوانند روزی 30 کیلومتر راه بروند و به ندرت میتوان نقطه ای از کره زمین را پیدا کرد که عنکبوتها در آن حضور نداشته باشند.

* مادر سنگدل در مشهد نوزادش را کشت: مادر سنگدل مشهدی پس از تولد نوزادش وی را در سرویس بهداشتی خانه شان به قتل رساند. این جنایت شامگاه 29 اسفند سال گذشته در شهرک شهید رجایی مشهد رخ داد و قاضی کاظم میرزایی، بازپرس جنایی این شهر را به محل حادثه که خانه ای مسکونی بود کشاند. مادر 20 ساله نوزاد نخستین کسی بود که تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: زمستان سال 94 با همسر اولم ازدواج کردم. اما ازدواج ما دوام چندانی نداشت و اسفند همان سال از هم جدا شدیم. مدتی بعد با همسر دومم آشنا شدم و با او به صورت موقت ازدواج کردم. وقتی زندگی مشترکمان شروع شد، فهمیدم که از همسر اولم باردارم. ماجرا را از او پنهان کردم و ابتدا به او میگفتم که به یک بیماری مبتلا هستم، اما بعد از مدتی فهمید. تا اینکه زمان به دنیا آمدن فرزندم رسید. از آنجا که تصور میکردم به دنیا آمدن او مانع خوشبختی من و شوهرم است، به بیمارستان نرفتم و خودم در سرویس بهداشتی خانه زایمان کردم. همسرم پسرم را به گوشه ای برد و او را به قتل رساند. وانمود کردم که فرزندم مرده به دنیا آمده است تا اینکه پس از انتقال به بیمارستان دستمان رو شد. کاراگاهان همسر اول زن را پیدا کردند و در دادگاه همسر اول زن گفت از همسرم شکایتی ندارم و شوهرش را هم به شرطی که این زن را به عقد دائمی خود درآورد میبخشم.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *