شناسه خبر: 11055 منتشر شده در مورخ: 1395/12/23 ساعت: 12:43 گروه: اجتماعی  
چهارمین بسته حمایت  غذایی توزیع شد

چهارمین بسته حمایت غذایی توزیع شد

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از توزیع چهارمین بسته حمایت غذایی برای 11 میلیون نفر از جمعیت کشور خبر داد .

به گزارش ایران سپید علی ربیعی در حاشیه چهاردهمین اجلاس مدیران ارشد بیمه سلامت اعتبار پیش بینی شده برای این مرحله از توزیع بسته حمایت غذایی را 2000 میلیارد تومان بیان کرد و از افراد نیازمند و تحت پوشش اجرای این طرح خواست با دردست داشتن کارت های خود به فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی مراجعه و تا سقف 120 هزار تومان کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند .

وی با بیان اینکه در این بسته های غذایی همه کالاهای مورد نیاز پیش بینی شده است مهلت دریافت این بسته ها را بیشتر از 2 ماه اعلام کرد .
ربیعی همچنین به آخرین جلسه شورای عالی بیمه که هفته گذشته برگزار شد اشاره کرد و گفت: براساس مصوبات این جلسه از این پس خدمات پرستاری در خانه مشمول نرخ گذاری می شود .
وی نامشخص بودن نرخ پرستاری در خانه را یکی از معضلات پیش روی پرستاران و خریداران خدمت دانست و افزود: با اجرایی شدن این طرح مردم از هزینه های یک ساعت پرستاری و یا بیشتر از آن و همچنین سایر خدمات جانبی ان مطلع خواهند شد .
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مجموع بودجه پیش بینی شده برای بیمه سلامت در سال 96 بسیار محدود است بر لزوم تنظیم منابع و مصارف تاکید کرد و گفت : به همین مناسبت از وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی دعوت کردیم تا با حضور در جلسه امروز مدیران ارشد بیمه سلامت راهکارهای پیش بینی شده در این مسیر را بررسی کنیم .
وی با تاکید براینکه وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی همواره تلاش کرده است با وزارت بهداشت در تعامل باشد افزود : هر چند در برخی مواقع انتقادهای تندی به عملکرد این وزارتخانه داشته ام اما هرگز به خود اجازه نداده ام با این وزارتخانه در تعامل نباشم .
 
مشکل اصلی ما در اجرای برنامه است
 
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: مشکل اصلی ما در اجرای برنامه است ، به ویژه که متغیر های محیطی در اجرای برنامه در اختیار بیمه نیست.
 علی ربیعی افزود: متغیرهای محیطی به هیچ وجه در اختیار بیمه ها نیستند برای اینکه منابع آنها قابل اتکا نیست. 
وی با بیان اینکه ناگزیر به سمت برنامه ریزی استراتژیکی پیش برویم گفت: قطعا نباید در مرحله بودجه ریزی بمانیم ،  حداقل باید به سمت برنامه ریزی استراتژیکی حرکت کنیم .
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود : برنامه ریزی یک بحث است و اجرای برنامه نیز بحث دیگری است که در واقع مشکل اصلی ما در اجرای برنامه است .
وی ادامه داد : اجرای برنامه حداقل دو الزام بزرگ دارد، یکی ساختار مناسب است که ما اکنون در بخش ساختار مشکل داریم چرا که نیمی از ساختار استراتژیک در اختیار بیمه ها نیست.
ربیعی گفت: مشکل دیگر در بحث تامین منابع مالی است که متغیرهای محیطی در اجرای بیمه سلامت در اختیار بیمه قرار نگرفته است.
وی در ادامه به بحث رفتار و فرهنگ بیمه سلامت اشاره کرد و افزود: رفتارهای بیمه سلامت متناسب است  و مشکل ما رفتار تولیدکننده خدمت است .
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه چگونه می توانیم به اجرای استراتژی بیمه سلامت دست پیدا کنیم گفت: یکی بحث انسجام رفتار و فشار برای اجرای برنامه است که ما اکنون کمبود منابع مالی داریم به همین دلیل نمی توانیم این فشار و اعمال قدرت را داشته باشیم .
وی افزود: در واقع تلاش ما این است همان مقدار که پول داریم ، برنامه ریزی و اعمال کنیم و تلاش کنیم در حوزه سلامت از این فراتر نرویم .
ربیعی با بیان اینکه نظام بیمه ای اصلی ترین بحث ماست گفت: هرگونه طرح شبیه به حوزه سلامت بدون محور بودن نظام بیمه ای قطعا عدم موفقیت را به دنبال خود دارد .
وی با بیان اینکه طرح ما خالی از اشکال نیست اما سعی مان این خواهد بود که به عقب برنگردیم افزود : منتقدین بدانند این طرح قطعا عقبگرد ندارد و ما به عقب برنخواهیم گشت و چند گام به عقب نخواهیم نشست .
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ما طی سه سال حدود 6 هزار میلیارد تومان برای پزشک خانواده از جیب بیمه ها دادیم گفت : خریدار و فروشنده باید از هم جدا باشند و در این مدت خطای سیاستی رخ داده است . 
ربیعی با طرح این سوال که طرح چگونه موفق می شود گفت : محوریت بیمه های عامل موفقیت است ضمن اینکه درست کارکردن ، کار درست کردن و با اعتقاد کارکردن باعث موفقیت طرح می شود . 
وی ادامه داد : اگر این تلاش های ما منجر به این شود که بیمه ، بیمه قوی شود  و جایگاه خودش را پیدا کند برای ما کافی است .
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : همه ما برای دولت کار می کنیم و این کار، کار ماندگاری است که انجام شد ، بخصوص که اجباری شدن بیمه همگانی در مجلس رای آورد . 
وی افزود: منتقدین روحانی که انتقاد می کردند که 5 میلیون نفر از بیمه شده ها را حذف کنید و بیخودی بیمه شده اند، امروز همه آنها می گویند که این 11 میلیون نفر بیمه شده مسیر درستی را طی کرده است .

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *