شناسه خبر: 11050 منتشر شده در مورخ: 1395/12/22 ساعت: 13:34 گروه: مشاوره  
نو نواری کودکانه

نو نواری کودکانه

بوی عید برای کودکان حال و هوایی متفاوت دارد. همچنین حال و هوای عید است و گشت و گذار در بازار عید. در ادامه برای خرید لباس بچگانه همراه شما میشویم تا اگر فرشته کوچکی دارید، بتوانید بهترین لباس با قیمت مناسب برایش تهیه کنید.

به گزارش ایران سپید اما قبل از شروع باید بدانید هنگام خرید لباس بچگانه لازم است نکات زیادی را مورد توجه قرار دهید تا لباسی که انتخاب میکنید علاوه بر زیبایی و راحتی، سلامت و ایمنی را هم برای کوچولوهای دوست داشتنی به همراه داشته باشد.

نکته اول: کودکان در حال رشد هستند. اندازه هایشان به سرعت تغییر میکند و لباسها برایشان کوچک میشود؛ بنا بر این لازم نیست برای لباس کودک زیاد هزینه کنید. راحتی و سلامت کودک را در اولویت قرار دهید و لباسهای راحت و گشاد که پوشیدن و درآوردن آنها آسان است، انتخاب کنید. دقت کنید لباس در قسمتهای یقه، سرآستین و مچ پاها نرم و راحت باشد و کشهای سرآستین و پاچه شلوار تنگ نباشد. لباسهایی با سگکهای قابل تنظیم که امکان بزرگتر و کوچکتر شدن دارند را میتوان مدت بیشتری استفاده کرد. برای این منظور میتوانید شلوارها و سارافونهای پیشبندی با سگکهای قابل تنظیم را انتخاب کنید. نکته دوم: بچه ها لباسهایشان را زود کثیف میکنند.

هنگام خرید این نکته را در نظر داشته باشید و لباسهایی بخرید که شستشوی آنها راحت باشد و امکان شستشو در ماشین لباس شویی را داشته باشد. نکته سوم: هنگام خرید به جنس پارچه لباس توجه کنید و وقتی برای خرید به فروشگاه میروید، برچسب لباس را از نظر جنس کنترل کنید. لباسهای تهیه شده از مواد مصنوعی برای کودکان مناسب نیستند.

لباسهایی که پارچه هایی از جنس الیاف طبیعی دارند را انتخاب کنید. بهتر است لباس کودک از جنس کتان یا درصد بالای کتان باشد. توصیه میشود لباسهای زیر و لباسهایی که مستقیم با پوست کودک تماس دارند را از جنس نخی انتخاب کنید. برای لباسهای رویی پارچه های حوله ای، مخمل و جین مقاوم و بادوام هستند. نکته چهارم: اگر کودک در سنی است که چهار دست و پا راه میرود، لباسهایی انتخاب کنید که پاها را پوشانده و قسمت زانو را محافظت کند. نکته پنجم: اگر کودک در سنی است که تازه یاد گرفته است لباسهایش را خودش بپوشد، لباسهایی که پوشیدن و درآوردن آنها برایش راحت است را انتخاب کنید. این موضوع موجب تقویت اعتماد به نفس کودک میشود.

به جای شلوارهای زیپدار و سگکدار، شلوارهای کمرکش را انتخاب کنید. به جای لباسهای دکمه دار، لباسهای چسبی و زیپدار را انتخاب کنید. بستن و باز کردن بستهای چسبی برای کودک راحت است. اگر روی زیپ لباس یک حلقه بزرگ وجود داشته باشد، کودک راحت تر میتواند زیپ لباس را باز و بسته کند. نکته ششم: دکمه ها و بستهای لباس را کنترل کنید. لباسهایی که بستهای محکم داشته باشند را انتخاب کنید، چون ممکن است در طول روز مجبور شوید چند بار دکمه های لباس کودک را باز و بسته کنید. لباسهایی که دکمه هایشان راحت باز نمیشود و امکان شکستن و افتادن دکمه هایشان وجود دارد را انتخاب نکنید. نکته هفتم: سر کودکان نسبت به بدن شان بزرگ است.

اگر میخواهید لباسهایی را انتخاب کنید که راحت بپوشند، لباسهای جلو باز که در قسمت جلو زیپ یا دکمه دارند، انتخاب مناسبی هستند. در صورتی که میخواهید لباس جلو بسته بخرید انواعی که در قسمت شانه دکمه های فشاری دارند را انتخاب کنید. نکته هشتم: روند رشد کودکان با هم متفاوت است. برای خرید لباس کودک به اطلاعات سایزی که بر روی برچسب لباس زده شده اکتفا نکنید و همیشه اندازه دقیق کودکتان را همراه داشته باشید.

نکته نهم: به سلیقه کودک هم توجه کنید. گاهی وقتها یک رنگ خاص یا وجود یک شخصیت کارتونی روی لباس برای کودک مهم است. میتوانید لباس را انتخاب کنید و انتخاب رنگ یا طرح را به عهده کودک بگذارید. نکته آخر اینکه برای حفظ سلامت پوست کودک لباسها را قبل از پوشیدن بشویید و در جایی که هوا جریان دارد خشک کنید.

اگر یک دختر تپلی سرخ و سفید در رده سنی دو تا شش سال دارید، بهتر است برایش یک پیراهن قرمز انتخاب کنید. دقت داشته باشید جنس پیراهن نخ باشد. شما با قیمتی حدود 50 تا 70 هزار تومان که بسته به سن و اندازه کودکتان تغییر میکند، میتوانید یک پیراهن قرمز با گلهای رنگارنگ تهیه کنید.

شما میتوانید برای تکمیل زیبایی دخترتان از یک هدبند خال خالی بامزه و کفشهای قرمز براق کمک بگیرید. اما اگر پسربچه دارید یکی از شیکترین ترکیب رنگهای مردانه، آبی ملایم و خاکی است. اگر پدر، کت و شلوار خاکی و یک پیراهن آبی ملایم دارد، میتوانید لباسهای پسر کوچولویتان را هم طبق لباسهای پدرش انتخاب کنید. فقط حواستان باشد یقه پیراهن بچه ها را تا انتها نبندید و بگذارید گردنشان راحت باشد. شما میتوانید پیراهن یا شومیز را با قیمت 50 هزار تومان و شلوار را به قیمت 70 هزار تومان تهیه کنید.

قیمت کفش کودکان، چه دخترانه و چه پسرانه از 60 هزار تومان تا 200 و 300 هزار تومان است. البته اگر به دنبال یک کفش معمولی غیر برند باشید. باید دقت کنید لباس بچه گانه نسبت به لباس بزرگسالان گرانتر است و شما در هنگام خرید با وجود برندهایی گوناگونی که وجود دارد، با تفاوت قیمتی زیادی مواجه خواهید شد. -

پس از خرید برای کودک دلبندتان، به سراغ لباس مردانه میرویم. آقایان میتوانند بلوز راحتی را با جنس نخ پنبه به قیمت 28 تا 35 تومان تهیه کنند؛ همچنین با 25 تا 30 هزار تومان نیز میتوانند شلوار راحتی متناسب با بلوزشان ست کنند. البته ستهای ورزشی موجود در بازار که مد روز است را پیشنهاد میکنیم، چرا که میتوانند ستهای ورزشی را در خارج از منزل در موقع تفریح یا رفتن به پارک نیز تن کنند. شما میتوانید یک ست ورزشی برند را با قیمت 150 تا 200 هزار تومان تهیه کنید. برای لباس رسمی نیز یک کت کتان با شلوار جین به رنگ یخی را پیشنهاد میکنیم.

قیمت کت با جنس خوب در بازار از 70 هزار تومان آغاز میشود. همچنین قیمت شلوار جین هم بسته به برند یا کشور تولید کننده اش، از حدود 50 هزار تومان تا 300 هزار تومان در بازار موجود است. آنهایی که اهل بستن کمربند هستند، میتوانند کمربند غیر چرم را با توجه به سایز دور شکمشان از 27 هزار تومان تا 40 هزار تومان تهیه کنند. کیف مردانه غیر چرم نیز با قیمتی حدود 30 هزار تومان در بازار موجود است. آقایانی که قصد خرید کت و شلوار رسمی را دارند، باید بگوییم حد اقل قیمت یک دست کت و شلوار 140 هزار تومان است. اما یک کت و شلوار شیک با برند روز تقریباً 300 تا 400 هزار تومان است. قیمت کفشهای مردانه موجود در بازار را نیز با توجه به کاربرد میتوان به صورت زیر دسته بندی کرد. کفش کلاسیک: از 60 هزار تومان تا 300 هزار تومان (قیمتها بستگی به جنس و برند دارد) کفش کالج: از 30 هزار تا 150 هزار تومان، کفش راحتی: از 60 هزار تا 300 هزار تومان.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
اخبار مرتبط :
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *