شناسه خبر: 11025 منتشر شده در مورخ: 1395/12/17 ساعت: 09:06 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 17 اسفند 1395

روزنامه سه شنبه 17 اسفند 1395

عناوین امروز: ۲ درصد جمعیت کشور نیازمند خدمات توانبخشی هستند / دیدار خادمان راهیان نور با رهبر معظم انقلاب / رونمایی از سامانه سهام عدالت / مخالفت مجلس با مالیات بر خرده فروشی سیگار / موسیقی رمانتیک، عرصه خودنمایی عاطفه و احساس / نو نواری کودکانه / سعی ما یکسان سازی حقوق ورزشکاران معلول است / همسر و فرزندانم را کشتم تا سرگردان نشوند

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 17 اسفند 1395

8 جمادی الثانی 1438

7 مارس 2017

سال بیست و یکم شماره 5523

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

۲ درصد جمعیت کشور نیازمند خدمات توانبخشی هستند 2

دیدار خادمان راهیان نور با رهبر معظم انقلاب 5

رونمایی از سامانه سهام عدالت 7

مخالفت مجلس با مالیات بر خرده فروشی سیگار 9

موسیقی رمانتیک، عرصه خودنمایی عاطفه و احساس 10

نو نواری کودکانه 13

سعی ما یکسان سازی حقوق ورزشکاران معلول است 17

همسر و فرزندانم را کشتم تا سرگردان نشوند

صئ.......ویژه

 ۲ درصد جمعیت کشور نیازمند خدمات توانبخشی هستند

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه 2 درصد از مردم جامعه ما دچار معلولیت و نیازمند خدمات توانبخشی هستند، گفت: از این بین ۱.۳ میلیون نفر در بهزیستی پرونده اختصاصی دارند. حسین نحوینژاد ضمن اشاره به جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری معلولان جامعه، ابراز داشت: ۶۵ درصد از این جمعیت یا قریب به ۸۰۰ هزار نفر مختص آقایان و ۳۵ درصد این آمار مربوط به خانمها است که بهزیستی در زمینه خدمات رسانی و توانبخشی این افراد اقدامات لازم را مبذول داشته است. معاون بهزیستی کشور با بیان اینکه ۱۱۰ هزار معلول از جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری این قشر تحت نظارت ۲۶ هزار نهاد مدنی و مرکز خصوصی در حال دریافت خدمات توانبخشی هستند، گفت: بار مسئولیت توانبخشی مابقی معلولان در کشور بر عهده دولت است. نحوینژاد با بیان اینکه خدمات بهزیستی در سه حوزه توانبخشی شامل پزشکی، اجتماعی و حرفه ای ارائه میشود، ابراز داشت: حدود ۷۰ درصد از اقدامات توانبخشی در سه حوزه مذکور توسط سازمان بهزیستی و مابقی با برون سپاری صورت میگیرد؛ همچنین نزدیک به ۱۰۰ هزار بیمار روانی مزمن در کشور شناسایی شده که این افراد نیز در قالب طرحهای توانبخشی بهزیستی گنجانده میشود و از آنجا که بیمه ها جوابگوی خدمات توانبخشی، نگهداری و آینده اجتماعی جامعه معلولان نیستند، معمولاً این قشر دچار مشکلاتی میشوند که برای حل آنها سالانه وقت و انرژی بسیاری گرفته میشود. معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه طرحها و لوایح خوبی در سالهای اخیر در دولت و مجلس پیرامون مشکلات معلولان تصویب شده، اما تا اجرای آن راههای زیادی وجود دارد، گفت: یکی از سیاستهای ما خودکفایی مالی و استقلال معلولان و افراد تحت پوشش است که در این زمینه اقدامات خوبی شده، اما هنوز مشکل کار و مسکن دو دغدغه اصلی جامعه توانبخشی محسوب میشوند. نحوینژاد با بیان اینکه یکی از موانع پیش روی معلولان، سختگیری بانکها در پرداخت تسهیلات است، گفت: در طرح جامع حمایت از معلولان که طی سالهای اخیر بسیار بر روی آن بحث شده، پیشبینی شده ارائه خدمات و تسهیلات به معلولان صورت گرفته است، اما این طرح هنوز نیازمند حمایت دولت و مجلس است تا بتوانیم اجرایی شدن آن را مشاهده کنیم؛ لذا از مسئولان میخواهیم تا هرچه زودتر به این دغدغه معلولان پایان دهند. وی درباره دیگر مشکل معلولان نیز گفت: متأسفانه باید گفت احتمالاً ۲۰۰ هزار نفر از معلولان هنوز از دید ما پنهان مانده اند؛ از سوی دیگر متأسفانه خانواده ها به پنهان کردن عضو معلول خانواده مبادرت میکنند و از ترس برچسب زدن توسط جامعه تا مدتها فرآیند درمانی فرزندانشان را به تاخیر می اندازند که در این راه نیز سازمان بهزیستی با اقدامات مشاوره ای سعی در انجام اقدامات فرهنگی کرده، اما هنوز مشکلات در این حوزه وجود دارد.

صئ.......سیاسی

دیدار خادمان راهیان نور با رهبر معظم انقلاب

مسئولان، دست اندرکاران و خادمان راهیان نور، صبح دیروز با حضور در حسینیه امام خمینی «ره»، با حضرت آیت ا... خامنه ای، رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

* رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس جمهوری آذربایجان گفتند: خیر و مصلحت دولت آذربایجان در همراهی با احساسات مذهبی مردم است، به نحوی که آنان هیچ گونه نگرانی نسبت به مسائل مذهبی از ناحیه دولت نداشته باشند.

* قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه، اروپاییها را حامی و بخشی از برجام دانست و گفت: کشورهای اروپایی علاقمند به افزایش همکاری با ایران هستند و رفت و آمدهای اخیر هیئتهای اروپایی نیز نشانگر این موضوع است.

* لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مجلس دغدغه زیادی برای محیط زیست دارد، پیشنهاد کرد: طرحی در مجلس تدوین شود تا در دوره ای محدود اختیارات حل مشکل آلودگی هوا به شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران واگذار شود.

* جماران نوشت: مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به رئیس مجلس خبرگان رهبری، خواستار این شد که موضوع حصر خانگی در دستور کار اجلاس دوم مجلس خبرگان در سال جاری قرار گیرد.

* یک هیئت بلندپایه تجاری اسلواک به سرپرستی پیتر پلگرینی، معاون نخست وزیر و با حضور نمایندگان 35 شرکت بخش خصوصی برای گفتگو با فعالان اقتصادی به تهران میآید.

* قنبری، معاون اداره تأمین اعتبارات ارزی بانک مرکزی گفت: در جدیدترین نظری که اداره خزانه داری آمریکا (اوفک) در چند روز گذشته درباره تحریمها علیه ایران داده، امکان افتتاح حساب اشخاص آمریکایی را در داخل ایران بلامانع دانسته است.

* مرکز پژوهشی گلوبال ریسرچ کانادا در گزارشی اعلام کرد که ائتلاف تحت رهبری عربستان در یمن مرتکب جنایت جنگی شده است.

صئ.......اجتماعی

 رونمایی از سامانه سهام عدالت

سامانه ساماندهی سهام عدالت قرار است سه شنبه با حضور رئیس جمهوری و وزیر امور اقتصادی و دارایی رونمایی شود. بر این اساس صدور صورت حساب برای ۴۷ میلیون ایرانی از این روز آغاز خواهد شد و بعد از رونمایی فردا، آن دسته از ثبت نام شدگان قطعی سهام عدالت که رقم سمت راست کد ملی آنها ۷ است، میتوانند با مراجعه به این سامانه به نشانی www.samanese.ir مراجعه کرده و صورت حساب خود را دریافت کنند. بر این اساس، آن گونه که مسئولان سازمان خصوصی سازی اعلام کرده اند، از روز رونمایی سامانه، به ترتیب مطابق رقم سمت راست کد ملی (به ترتیب  ۷، ۸، ۹، ۰، ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶) مراجعه کنند؛ همچنین مرکز تلفن با شماره ۸۳۳۳۸ با ۹۰ خط نیز آماده شده است که بین ساعات ۹ تا ۱۷ پاسخگوی پرسشهای مشمولان در خصوص مرحله نخست ساماندهی سهام عدالت است. مرحله اول: مددجویان نهادهای حاکمیتی (کمیته امداد و سازمان بهزیستی) و رزمندگان فاقد شغل تعداد مشمولان ۴ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۴۶۳ نفر، تکمیلی مرحله اول: مددجویان نهادهای حاکمیتی (کمیته امداد و سازمان بهزیستی) و رزمندگان فاقد شغل تعداد مشمولان ۳ میلیون و ۴۱ هزار و ۶۵۸ نفر. مرحله دوم: روستاییان سرپرست خانوار فاقد شغل. مرحله سوم: کارکنان شاغل در دستگاههای اجرایی، بازنشستگان کشوری و لشکری و تأمین اجتماعی. مرحله چهارم: ایثارگران (والدین، همسر و فرزندان شهید و افراد تحت تکفل آنها، جانبازان، آزادگان و افراد تحت تکفل آنها.

* برگزاری جشن نیکوکاری از ۱۸ اسفند: ذو الفقاری، معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد گفت: جشن روز نیکوکاری از چهارشنبه (١٨ اسفند ماه) به مدت ۲ تا ۳ روز در کل کشور برگزار خواهد شد. در ۱۱ ماه سال جاری در قالب طرحهای اکرام، کمک به ایتام و غیره با مشارکت مردم، هزار و ۲۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان وجه نقد جمعآوری شد.

 

صئ.......بهداشت و سلامت

 مخالفت مجلس با مالیات بر خرده فروشی سیگار

معاون بهداشت وزارت بهداشت، ضمن انتقاد از رفتار مجلس در خصوص نپذیرفتن مالیات بر خرده فروشی سیگار، تأکید کرد: نمایندگان مردم باید پاسخگو باشند. دکتر سیاری ضمن اشاره به هزینه سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای دخانیات در کشور اظهار کرد: مصرف سیگار طول عمر را ۱۰ تا ۲۰ سال کاهش، خطر سرطان ریه و سکته قلبی و مغزی را دو تا سه برابر افزایش میدهد. یکی از استراتژیهای کاهش مصرف دخانیات، افزایش قیمت خرده فروشی است، اما مجلس این منطق علمی را قبول نکرد. منطق علمی میگوید که مالیات را باید از قیمت خرده فروشی دریافت کرد، اما مجلس گفت که مالیات را از قیمت در کارخانه دریافت میکند. وی ادامه داد: ۷۶ درصد علت مرگ و میر مردم مربوط به سرطانها، سکته قلبی، مغزی، دیابت و بیماریهای مزمن تنفسی است که باید از محل مالیات دخانیات برای سلامت مردم هزینه کرد.

صئ.......آهنگ و درنگ

* موسیقی رمانتیک، عرصه خودنمایی عاطفه و احساس

در چند شماره پیشین، سعی کردیم درباره موسیقی دوره کلاسیک بنویسیم و چند نفر از شاخصهای این دوره را معرفی کنیم و با هم به معروفترین آثار دوره کلاسیک گوش بسپاریم. در این شماره خواهیم کوشید در مورد مؤلفه های موسیقی دوره رمانتیک بنویسیم و وجوه ممیزه اش از موسیقیهای آفریده شده در دوره کلاسیک را وا بکاویم.

موسیقی دوره رمانتیک به موسیقی دوره ای از موسیقی کلاسیک غربی گفته میشود که از اواخر قرن هجدهم میلادی آغاز گشت. این موسیقی با نهضت رمانتیک مربوط است. این سبک از نظر زمانی پس از دوره کلاسیک و تا حدی در تقابل با آن ظاهر شد. هنرمندان رمانتیک بیشتر به احساسات و عوامل شخصی و درونی خود توجه داشتند. آنها دنیای خیال و رؤیا، افسانه های کهن، سرزمینهای دوردست و ناآشنا و همچنین عواملی را که از زندگی عادی و روزمره فاصله داشت هدف اصلی آثارشان قرار میدادند، بر خلاف آثار کلاسیکها که در آن عقل، منطق و استدلال بر احساسات و عواطف غلبه دارد، آثار هنرمندان رمانتیک سرشار از احساسات و عواطف انسانی است. نخست باید دید نام رمانتیک از کجا آمده است. نام هر دوره ای از تاریخ موسیقی غربی معمولاً دارای دو مفهوم است: اول مشخص کردن سبکی از موسیقی، دوم تعیین کردن دوره ای که در آن این سبک جریان دارد. برای مثال صفت کلاسیک در مفهوم رایج آن به سبک آثار هایدن، موتسارت، بتهوون و همچنین به دوره زمانی که این سبکها در آن جریان داشته اند، یعنی سالهای ۱۷۷۰ تا ۱۸۳۰ گفته میشود. صفت رمانتیک از واژه «رمانس» (romance) گرفته شده که معنی اصلی ادبی آن مشتق از داستانها یا قهرمانان اشعار و وقایع قرون وسطی است که به زبان رمانس نوشته میشده است. اشعار قرون وسطی که درباره پادشاه آرتور بودند، به رمانسهای آرتوری شهرت داشتند. از آن زمان به بعد و حدود اواسط قرن هفدهم که کلمه رمانتیک مورد استفاده قرار گرفت، اشارات ضمنی به چیزهای خیلی دور، افسانه ای، موهوم و خیالی، عجیب و تصوری متضاد با جهان حقیقی را در بر داشت.

در مکتب کلاسیک بیشتر به فرم توجه میشود، در حالی که مکتب رمانتیک بیشتر به مضمون و بیان احساسات و حالات درونی اهمیت داده و زیباییهای فنی چندان مطرح نیستند. یکی دیگر از مشخصات رمانتیسم، دگرگون ساختن برخی از ویژگیهای کلاسیک، از جمله قواعد خشک، نظم و تعادل، تمامیت و کنترل است. وضوح و روشنی که از جنبه های مهم کلاسیکها بود جایش را به نوعی تیرگی و ابهام عمدی و بیان سمبلیک در رمانتیکها داد. شخصیت هنرمند به تدریج با محتوای هنریش درآمیخت و هنرها عموماً با هم دیگر ترکیب شدند. آهنگسازان رمانتیک اکثراً با ادبیات و دیگر علوم و هنرها آشنا بودند و موسیقی و شعر در یکدیگر تأثیر فراوانی گذاشتند. دعوتتان میکنیم به شنیدن یکی از معروفترین قطعات رمانتیک. قطعه «انقلاب» اثر شوپن را از سایت دانلود و گوش کنید.

 

صئ.......عیدانه

* نو نواری کودکانه

حال و هوای عید است و گشت و گذار در بازار عید. امروز طبق رسم چند هفته گذشته این ستون برای خرید لباس بچگانه همراه شما میشویم تا اگر فرشته کوچکی دارید، بتوانید بهترین لباس با قیمت مناسب برایش تهیه کنید. اما قبل از شروع باید بدانید هنگام خرید لباس بچگانه لازم است نکات زیادی را مورد توجه قرار دهید تا لباسی که انتخاب میکنید علاوه بر زیبایی و راحتی، سلامت و ایمنی را هم برای کوچولوهای دوست داشتنی به همراه داشته باشد. نکته اول: کودکان در حال رشد هستند. اندازه هایشان به سرعت تغییر میکند و لباسها برایشان کوچک میشود؛ بنا بر این لازم نیست برای لباس کودک زیاد هزینه کنید. راحتی و سلامت کودک را در اولویت قرار دهید و لباسهای راحت و گشاد که پوشیدن و درآوردن آنها آسان است، انتخاب کنید. دقت کنید لباس در قسمتهای یقه، سرآستین و مچ پاها نرم و راحت باشد و کشهای سرآستین و پاچه شلوار تنگ نباشد. لباسهایی با سگکهای قابل تنظیم که امکان بزرگتر و کوچکتر شدن دارند را میتوان مدت بیشتری استفاده کرد. برای این منظور میتوانید شلوارها و سارافونهای پیشبندی با سگکهای قابل تنظیم را انتخاب کنید. نکته دوم: بچه ها لباسهایشان را زود کثیف میکنند. هنگام خرید این نکته را در نظر داشته باشید و لباسهایی بخرید که شستشوی آنها راحت باشد و امکان شستشو در ماشین لباس شویی را داشته باشد. نکته سوم: هنگام خرید به جنس پارچه لباس توجه کنید و وقتی برای خرید به فروشگاه میروید، برچسب لباس را از نظر جنس کنترل کنید. لباسهای تهیه شده از مواد مصنوعی برای کودکان مناسب نیستند. لباسهایی که پارچه هایی از جنس الیاف طبیعی دارند را انتخاب کنید. بهتر است لباس کودک از جنس کتان یا درصد بالای کتان باشد. توصیه میشود لباسهای زیر و لباسهایی که مستقیم با پوست کودک تماس دارند را از جنس نخی انتخاب کنید. برای لباسهای رویی پارچه های حوله ای، مخمل و جین مقاوم و بادوام هستند. نکته چهارم: اگر کودک در سنی است که چهار دست و پا راه میرود، لباسهایی انتخاب کنید که پاها را پوشانده و قسمت زانو را محافظت کند. نکته پنجم: اگر کودک در سنی است که تازه یاد گرفته است لباسهایش را خودش بپوشد، لباسهایی که پوشیدن و درآوردن آنها برایش راحت است را انتخاب کنید. این موضوع موجب تقویت اعتماد به نفس کودک میشود. به جای شلوارهای زیپدار و سگکدار، شلوارهای کمرکش را انتخاب کنید. به جای لباسهای دکمه دار، لباسهای چسبی و زیپدار را انتخاب کنید. بستن و باز کردن بستهای چسبی برای کودک راحت است. اگر روی زیپ لباس یک حلقه بزرگ وجود داشته باشد، کودک راحت تر میتواند زیپ لباس را باز و بسته کند. نکته ششم: دکمه ها و بستهای لباس را کنترل کنید. لباسهایی که بستهای محکم داشته باشند را انتخاب کنید، چون ممکن است در طول روز مجبور شوید چند بار دکمه های لباس کودک را باز و بسته کنید. لباسهایی که دکمه هایشان راحت باز نمیشود و امکان شکستن و افتادن دکمه هایشان وجود دارد را انتخاب نکنید. نکته هفتم: سر کودکان نسبت به بدن شان بزرگ است. اگر میخواهید لباسهایی را انتخاب کنید که راحت بپوشند، لباسهای جلو باز که در قسمت جلو زیپ یا دکمه دارند، انتخاب مناسبی هستند. در صورتی که میخواهید لباس جلو بسته بخرید انواعی که در قسمت شانه دکمه های فشاری دارند را انتخاب کنید. نکته هشتم: روند رشد کودکان با هم متفاوت است. برای خرید لباس کودک به اطلاعات سایزی که بر روی برچسب لباس زده شده اکتفا نکنید و همیشه اندازه دقیق کودکتان را همراه داشته باشید. نکته نهم: به سلیقه کودک هم توجه کنید. گاهی وقتها یک رنگ خاص یا وجود یک شخصیت کارتونی روی لباس برای کودک مهم است. میتوانید لباس را انتخاب کنید و انتخاب رنگ یا طرح را به عهده کودک بگذارید. نکته آخر اینکه برای حفظ سلامت پوست کودک لباسها را قبل از پوشیدن بشویید و در جایی که هوا جریان دارد خشک کنید. ادامه این مطلب را در روزنامه فردا بخوانید.

صئ.......ورزشی

 سعی ما یکسان سازی حقوق ورزشکاران معلول است

محمود خسرویوفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک در خصوص شکواییه برخی از ورزشکاران پارالمپیک از حقوق و پاداش خود از صندوق حمایت از قهرمانان گفت: سالهاست پیگیر این مسأله هستیم تا حقوق ورزشکاران معلول با افراد سالم که از صندوق حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان دریافت میکنند، یکسان باشد. متأسفانه ورزشکاران ما با وجود اینکه در رقابتهای مختلف آسیایی و جهانی به عناوین خوبی دست پیدا میکنند، اما از نظر بودجه و مزایا که از صندوق حمایت از ورزشکاران دریافت میکنند با افراد سالم برابر نیستند. بیشترین حقوقی که یک ورزشکار معلول از این صندوق دریافت میکند شاید به یک میلیون تومان هم نرسد. این نکته برای ورزشکاری که دچار معلولیت جسمانی است و همانند افراد سالم از فرصتهای شغلی زیادی برخوردار نیست، شرایط خوبی را ایجاد نمیکند. در جلسه ای که با معاونت پشتیبانی وزارت ورزش داشتیم، قرار شد این موضوع در نشستی که با هیأت مدیره خواهیم داشت، پیگیری شود تا بتوانیم آن را برطرف کنیم. سعی ما، یکسان سازی حقوق ورزشکاران جانباز و معلول با ورزشکاران سالم جامعه است. خسرویوفا در خصوص استقلال کمیته ملی پارالمپیک از المپیک گفت: این اقدام گام بسیار خوبی بود که در نهایت با تصویب مجلس، این امر اتفاق افتاد. تصور میکنم با مستقل شدن کمیته ملی المپیک از پارالمپیک، سال آینده شرایط خوبی را از نظر بودجه داشته باشیم، چرا که برای اولین بار از بودجه پایدار و مستقلی برخوردار خواهیم بود. رئیس کمیته ملی پارالمپیک با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه اعتبار خوبی برای ورزش معلولان پیشبینی شده است افزود: سرفصلهایی که در برنامه ششم توسعه آمده است، به ویژه بعد از تصویب اختصاص یافتن بخشی از اعتبارات ارزش افزوده بر مالیات به ورزش معلولان، پیشبینی میکنم در سال آینده بتوانیم برنامه هایی که در تقویم سال ۹۶ پیشبینی کردیم، به خوبی اجرا کنیم.

صئ.......حوادث

همسر و فرزندانم را کشتم تا سرگردان نشوند

زن میانسال که در جریان جنایت خانوادگی، همسر، دختر و پسرش را به قتل رسانده بود، برای بررسی وضعیت سلامت عقلیش  هنگام ارتکاب جرم در آسایشگاه روانی رازی تهران بستری شد. در این ماجرا که یکشنبه رخ داد، زنی هراسان با کلانتری ماهدشت کرج تماس گرفت و از وقوع جنایتی در خانه ای خبر داد. مأموران پس از حضور در محل، با اجساد مرد میانسال، دختر 25 ساله و پسر 29 ساله اش رو برو شدند که با ضربات چاقو به قتل رسیده بودند. در کنار اجساد نیز پیکر نیمه جان زن 47 ساله ای به چشم میخورد که بشدت مجروح شده بود. او ادعا کرد خانواده اش را به قتل رسانده است. با آغاز تحقیقات، عامل جنایت خانوادگی بازداشت شد و پس از انتقال به بیمارستان و بهبودی نسبی در اعترافاتش گفت: «از دو ماه قبل متوجه سرطانم شدم و چون نگران بودم فرزندانم بعد از مرگ من سرگردان شوند، نقشه قتلشان را کشیدم. آن شب چند بسته قرص خواب خریدم تا مسمومشان کنم. قرصها را داخل دارویی گیاهی حل کردم. وقتی همه به خواب رفتند، چون احساس کردم هنوز زنده اند چاقویی برداشتم و اول شوهرم و بعد پسر و دخترم را کشتم.» بازپرس پرونده در این باره گفت: هنوز بازسازی صحنه قتل انجام نشده است. ضمن اینکه به نظر میرسد قاتل بیمار روانی است؛ به همین خاطر در آسایشگاه رازی تهران بستری است.

* اعتراف قاچاقچی مسلح به 2 قتل: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قلعه گنج کرمان، بتازگی پس از دستگیری اعضای باند قاچاقچیان مسلح مواد مخدر و بازجویی از اشرار، موفق به افشای راز دو جنایت در سالهای 90 و 95 شدند. یکی از متهمان پرونده در اعترافات تکان دهنده ای مدعی شد، سال 90 در شهرستان دلگان هرمزگان یک مرد را کشته و در مرداد سال جاری نیز مرتکب قتلی در کهنوج شده است. انگیزه هر دو جنایت هم اختلافات شخصی اعلام شده است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *