شناسه خبر: 10966 منتشر شده در مورخ: 1395/12/5 ساعت: 07:30 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 5 اسفند 1395

روزنامه پنجشنبه 5 اسفند 1395

عناوین امروز: امضای قراردادهای کمک بلاعوض ژاپن در زمینه توانبخشی معلولان / اولویت اول سال 96 رفع موانع سرمایه گذاریست / بد رفتاری با کودک سه ساله در مهدکودک تهران / دولت به کم درآمدها کمک هزینه اجاره میدهد / تجهیز آمبولانسها به سیستم ارسال آنلاین نوار قلب / لمس تاریخ در موزه پرکینز / برگزاری مسابقات قهرمانی کشور جودوی بانوان / چاردیواری

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 5 اسفند 1395

25 جمادی الاول 1438

23 فوریه 2017

سال بیست و یکم شماره 5514

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

امضای قراردادهای کمک بلاعوض ژاپن در زمینه توانبخشی معلولان 2

اولویت اول سال 96 رفع موانع سرمایه گذاریست 4

بد رفتاری با کودک سه ساله در مهدکودک تهران 6

دولت به کم درآمدها کمک هزینه اجاره میدهد 8

تجهیز آمبولانسها به سیستم ارسال آنلاین نوار قلب

لمس تاریخ در موزه پرکینز 11

برگزاری مسابقات قهرمانی کشور جودوی بانوان 14

حوادث

چاردیواری 18

 

صئ.......ویژه

 امضای قراردادهای کمک بلاعوض ژاپن در زمینه توانبخشی معلولان

کمک بلاعوض دولت ژاپن به پروژه های تأمین نیازهای اولیه انسانی، از شهرت بسزایی در زمینه فراهم آوردن حمایت مالی انعطاف پذیر و بموقع از پروژه های عمرانی در سطح نیازهای مردمی برخوردار شده است؛ در این رابطه، هفت قرارداد به مبلغ کل 446 هزار و 140 یورو توسط «هیرویاسو کوبایاشی» سفیر کبیر ژاپن در تهران در تاریخهای 25 بهمن، اول و دوم اسفند 1395 بشرح زیر به امضا رسید: - اهداء مبلغ 68 هزار و 997 یورو به آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان برای پروژه تهیه تجهیزات توانبخشی برای معلولین استان گیلان. - اهداء مبلغ 71 هزار و 297 یورو به کانون حمایت از معلولین توانا برای پروژه تهیه تجهیزات آب درمانی برای معلولین جسمی-حرکتی استان قزوین. - اهداء مبلغ 71 هزار و 65 یورو به مرکز حمایت از معلولین ضایعات نخاعی ایران برای پروژه تهیه تجهیزات توانبخشی برای معلولین ضایعات نخاعی. - اهداء مبلغ 70 هزار و 892 یورو به مجمع خیرین سلامت برای پروژه تهیه دستگاه دیالیز برای بیماران کلیوی. - اهداء مبلغ 49 هزار و 52 یورو به اداره آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برای پروژه ساخت مدارس پیش ساخته. - اهداء مبلغ 44 هزار و 202 یورو به اداره آموزش و پرورش استان لرستان برای پروژه ساخت مدارس پیش ساخته. - اهداء مبلغ 70 هزار و 635 یورو به اداره بهزیستی کرمانشاه برای پروژه تجهیز مرکز توانبخشی. سفارت ژاپن از سال 1999 میلادی به سازمانهای دولتی و غیر دولتی از طریق برنامه های GGP کمک کرده است که در نتیجه آن یکصد و بیست و پنج پروژه در ایران در زمینه های آموزش ابتدایی، مراقبتهای اولیه درمانی، رفاه عمومی و توسعه روستایی با این سازمانها به اجرا در آمده است. دولت ژاپن در نظر دارد به ارائه کمکهای انسان دوستانه و عمرانی خود به سازمانهای دولتی و غیر دولتی در جمهوری اسلامی ایران ادامه دهد.

صئ.......سیاسی

 اولویت اول سال 96 رفع موانع سرمایه گذاریست

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه نیازمند رشد و توسعه سرمایه گذاری در کشور هستیم، گفت: اگر بخواهیم رشد بالای 6 درصد داشته باشیم حتماً در سال 96 اولویت اصلی دولت، رفع موانع سرمایه گذاری خواهد بود.

* مقیمی، قائم مقام وزیر کشور گفت: دولت صحبتهای منتقدان را میشنود و از نظرات و نقدهای آنها برای بهبود رویه ها استفاده میکند، اما مشی تخریبی هیچ وقت برای تخریب کننده عاقبت بخیری نداشته است.

* اعتماد نوشت: محسن کوهکن، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اعلام کاندیداتوری برخی نزدیکان احمدینژاد و افرادی نظیر بقایی، حاجی بابایی، زریبافان و قاسمی اظهار داشت: برخی افراد ادعا و مطرح میکنند که میخواهند به صحنه بیایند. به هر جهت وصف العیش نصف العیش است و آرزو هم بر جوانان عیب نیست.

* «سید حسین موسویان» پژوهشگر ارشد دانشگاه پرینستون آمریکا و معاون پیشین سیاست خارجی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ایران در برجام در موقعیت برتر بین المللی قرار گرفت، گفت: تهران در برجام از متحدان بزرگی برخوردار است.

* سخنگوی وزارت خارجه، سفر هفته گذشته رئیس جمهوری اسلامی ایران به عمان و کویت را نشانه حسن نیت تهران و بیانگر علاقه مندی کشورهای منطقه برای داشتن روابطی مطلوب و متوازن با ایران عنوان کرد و گفت: ایران آمادگی گسترش تعاملات خود با کشورهای حوزه خلیج فارس را دارد.

* احمدی، رئیس ستاد انتخابات کشور با استقبال از فعالیت همه سلیقه های سیاسی قانونی برای افزایش مشارکت در انتخابات گفت: اگر کسی اظهار کند در آینده قصد نامزدی برای انتخابات دارد یا برخی گروهها شخصی را برای نامزدی انتخابات معرفی کنند، تبلیغات انتخاباتی تلقی نمیشود.

 

صئ.......اجتماعی

 بد رفتاری با کودک سه ساله در مهدکودک تهران

احمد خاکی، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: پرونده بد رفتاری با کودک سه ساله در یکی از مهدهای کودک تهران در مراجع قضایی و کمیسیون نظارت بر مراکز غیر دولتی بهزیستی استان تهران تحت رسیدگی است. بلافاصله پس از اطلاع از وقوع این اتفاق و اعلام مادر کودک به بهزیستی تهران، کارشناسان امور مهدهای کودک از محل این مهد بازدید و فیلمهای مربوطه را مورد بازبینی قرار داده و متأسفانه بد رفتاری با کودک تأیید شده است. معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: والدین میتوانند هر گونه شکایت خود را از مهدهای کودک به سامانه پیامکی 3000012333 جهت بررسی و پیگیری اعلام کنند.

* تکمیل ظرفیتهای خالی مانده آزمون استخدامی آموزش و پرورش: به دلیل خالی ماندن بخشی از ظرفیتهای موجود در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، سازمان سنجش نتایج آزمون را مجدداً مورد بررسی قرار داد و کارنامه جدیدی برای داوطلبان صادر شد. بر همین اساس سازمان سنجش به منظور تکمیل ظرفیت و تغییر حد نصاب علمی، نتایج آزمون را مجدداً مورد بررسی قرار داده و کارنامه جدید داوطلبان در سایت سازمان  سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته است. داوطلبانی که جزو معرفی شدگان هستند با توجه به مندرجات کارنامه جدید، با توجه به ضوابط اقدام کنند.

* تعداد کاربران زن در فضای مجازی بیشتر از مردان است: سوسن باستانی، معاون بررسیهای راهبردی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور از افزایش شمار کاربران زن شبکه های اجتماعی در مقایسه با کاربران مرد خبر داد. وی افزود: شناسایی آسیبها به منظور ارائه راهکارها و پیشگیری و توانمند سازی بانوان با استفاده از ارتقاء آگاهی آنان در این زمینه ضروری است.

صئ.......اقتصادی

 دولت به کم درآمدها کمک هزینه اجاره میدهد

کمک  هزینه اجاره خانوارهای کم درآمد ماهانه به ترتیب تا دو میلیون ریال برای شهرهای زیر (۵۰۰) هزار نفر و تا چهار میلیون ریال (با افزایش سالانه ۱۰ درصد) برای شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر تعیین شد. هیئت دولت در مصوبه ای برخی دستگاههای اجرایی از جمله وزارت راه و شهرسازی-وزارت تعاون، سازمان برنامه و بودجه کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی-وزارت کشور، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را مکلف کرد تا به حمایت از تأمین مسکن گروههای کم درآمد در دو قالب مسکن اجتماعی و مسکن حمایتی بپردازند.

* افزایش 11 درصدی سهم نفت:

رحیم زارع، نایب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: سهم نفت در بودجه ۹۶ در مقایسه با سال جاری ۱۱ درصد افزایش و به ۳۶ درصد رسیده است که در لایحه بودجه سال آینده 105 هزار میلیارد تومان برای نفت در نظر گرفته ایم.

صئ.......بهداشت و سلامت

 تجهیز آمبولانس ها به سیستم ارسال آنلاین نوار قلب

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بزودی با حضور یک کاربیولوژیست در تمام شیفتهای اورژانس و تجهیز آمبولانسها به دستگاه نوار قلب و ارسال آن به کاربیولوژیست مستقل در اورژانس، در صورتی که بیمار دچار بیماری حاد قلبی شود، مستقیماً به یکی از بیمارستانهای تخصصی فرستاده میشود و در آنجا فوراً به بخش درمان فرستاده میشود.

* وضعیت نگران کننده ویتامین D: مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: کمبود ویتامین D مشکلی جهانی است و تمام افراد نیازمند مصرف مکمل ویتامین D هستند. دکتر زهرا عبد اللهی افزود: در ایران کمبود ویتامین D در کودکان ۱۵ تا ۲۳ ماهه ۲۳.۳، در کودکان ۶ ساله ۶۱.۸، نوجوانان ۷۶ درصد، زنان باردار ۸۵.۳ و میانسالان ۵۹.۱ است. وی ادامه داد: منبع اصلی تأمین کننده این ویتامین نور خورشید است که به دلیل آلودگی هوا و زندگی آپارتمان نشینی، در معرض قرارگیری با نور خورشید کم است و از طرف دیگر با توجه به منابع غذایی بسیار کم این ویتامین، افراد باید در تمام سنین ویتامین d مورد نیاز خود را از مکملهای ویتامین D  تأمین کنند. وزارت بهداشت توزیع رایگان ویتامین D با دوز ۵۰ هزار واحد به صورت ماهانه یک عدد در بین دانشآموزان دبیرستانی در ۹ ماه سال تحصیلی و توزیع ماهانه یک مکمل ۵۰ هزار واحد به صورت رایگان  برای تمام گروههای سنی در شبکه بهداشتی درمانی را در دست دارد. وی افزود: در حال حاضر غنی سازی نان با ویتامین D به صورت کار تحقیقاتی با همکاری انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور شروع شده است. همچنین غنی سازی روغن خوراکی با این ویتامین نیز در دستور کار  سال ۹۶ قرار گرفته است. عبد اللهی افزود: مکمل یاری ویتامین d برای پیشگیری از کمبود آن است و کسانی که کمبود این ویتامین را دارند باید با نظر پزشک از مقادیر بیشتری از این ویتامین استفاده کنند.

صئ.......از شش نقطه جهان

 لمس تاریخ در موزه پرکینز

بسیاری از ما تجربه حضور، تحصیل و گاهی زندگی در مراکز نابینایی را داشته ایم. برخی مدت کمتری را در چنین مراکزی سر کرده اند و بعضی سالیان طولانی با مراکزی از این دست در ارتباط بوده اند. به عنوان نمونه، آدمهایی که تمام طول تحصیلشان را در مدارس نابینایی که عمدتاً شبانه روزی هم هستند سر کرده اند، به مدت دوازده سال یا بیشتر، در چنین مکانهایی سر کرده اند. حضور چندین ساله در یک مرکز مطمئناً موجد پیوندها و خاطرات فراوانی میشود که حتی بعد از سالها، فرد به آنها برمیگردد و به مناسبتهای مختلف مرورشان میکند. یکی از اتفاقات پسندیده ای که در مراکز آموزشی قدیمی در دنیا رخ میدهد، نگهداری یادگارهایی است که نابینایان با آنها خاطره ها داشته اند. پرکینز، به عنوان یکی از قدیمیترین مراکز آموزشی نابینایان در دنیا یکی از همین مراکز است که موزه ای را تأسیس کرده و یادگارهایی را که عمر بعضیشان به بیش از دو قرن بالغ میشود را در آنجا نگهداری میکند. کره عظیمِ جغرافیا، یکی از همین نمادهای شناخته شده پرکینز است که اصولاً هر نابینایی که حتی یک بار تجربه پرکینزگردی داشته باشد با آن آشنا است. زمانی در ۱۹۵۶، وقتی هلن کلر، از معروفترین تحصیل کرده های پرکینز، بعد از سالها سری به این مرکز زد، در نخستین سؤال از متصدیان سراغ کره جغرافیا را گرفت. کره ای که او هفتاد سال پیش از آن و در هشت سالگی، در اولین روز ورودش به پرکینز لمس کرده بود. کره عظیم الجثه ای که هلن آن روز با دستهای کوچکش، محدوده شهر محل سکونتش در ایالت آلاباما را رویش پیدا کرده بود تا با لمس آن نقطه از کره جغرافیا، قدری از دلتنگیهایش برای خانه بکاهد. این کره، احتمالاً قدیمیترین کره جغرافیایی سه بعدی است که در آمریکا ساخته شده است. «Steven Preston Ruggles»، طراح آن است و کار ساختش در ۱۸۳۷ پایان یافته است. محیط کره ۱۳ فوت است و در ساخت آن از ۷۰۰ قطعه چوب استفاده شده است. کره در یک چارچوبِ چوبی قرار گرفته که طول و عرض جغرافیایی به همراه منطقة البروج، به صورت بریل بر رویش مشخص شده است. کوهها، مرزها و رودهای آمریکا به شکل برجسته بر روی کره مشخص شده اند تا دانشآموزان بتوانند برای یادگیری جغرافیای این کشور از آن استفاده کنند. همچنین برای استفاده راحتتر دانشآموزان کمبینا، اقیانوسها را با رنگ آبی مشخص کرده اند. در حالی که کشورهای مختلف با رنگهایی نظیر سبز، قهوه ای یا قرمز نشان داده شده اند. از ۱۸۳۷ تا به حال نام کشورهای زیادی عوض شده و نقشه دچار تغییرات اساسی شده و به همین علت، کره هم بروز رسانیهای بسیاری به خود دیده است. به طوری که روی بعضی کشورها تا ۱۲ لایه رنگ وجود دارد. کره دو بار در ۱۹۴۰ و ۲۰۰۴ باز سازی شده است. جرج اچ بوش، جان اف کندی و چارلز دیکنز، از جمله شخصیتهایی هستند که تا به حال از آن کره بازدید و آن را لمس کرده اند.

صئ.......ورزشی

 برگزاری مسابقات قهرمانی کشور جودوی بانوان

اولین دوره مسابقات قهرمانی کشور جودوی بانوان نابینا و کمبینا با حضور شش ورزشکار در تهران برگزار شد. این مسابقات، جهت توسعه و پیشرفت این رشته در میان بانوان نابینا برگزار شد که 6 ورزشکار در 6 وزن، تست آمادگی دادند. اسامی ورزشکاران شرکت کننده در این مسابقات که همگی به جز پریناز نساجیان در کلاس b2 بودند، به شرح زیر است: سارا رفیعی در وزن 48 کیلوگرم، خدیجه طحماسیان در وزن 52 کیلوگرم، نسرین توکلی در وزن 57 کیلوگرم، سکینه مهدیزاده در وزن 63 کیلوگرم، پریناز نساجیان در وزن 70 کیلوگرم، معصومه علیرضایی در وزن 7+70 کیلوگرم.

برای کودکان تجهیزات ورزشی تهیه میکنم: بئاتریس ویو، بانوی شمشیرباز با ویلچر ایتالیایی که از ناحیه دو دست و دو پا دچار معلولیت است، هفته گذشته موفق شد بالاتر از پنج ورزشکار پارالمپیکی دیگر، از جمله سیامند رحمان به عنوان برترین ورزشکار معلول سال برگزیده شده و جایزه لاروس ملقب به اسکار ورزش را از آن خود کند. بئاتریس ویو در بازیهای پارالمپیک ریو موفق به کسب مدال طلا شد. ویو گفت: من و خانواده ام مؤسسه ای را بنیان گذاشته ایم تحت عنوان art4sport که کار آن کمک به کودکان معلول است تا بتوانند لوازم ورزشی تهیه کنند. ورزش کردن به هر کسی انگیزه میدهد تا موانع زندگی را پشت سر بگذارد. بئاتریس ویو، در پاسخ به این سؤال که فرق شخصی که دچار معلولیت است و کسی که از سلامت جسمانی برخوردار است، در چیست؟ اظهار داشت: کلمات مهم نیستند. بستگی به این دارد که چه کسی این را میگوید و چطور. این شمشیرباز در ماه اکتبر سال گذشته، در میهمانی کاخ سفید با باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، عکس سلفی گرفت. وی در پاسخ به این سؤال که آیا با دونالد ترامپ هم عکس سلفی میگیرد، گفت: رئیس جمهور جدید آمریکا با زنان و افراد معلول رابطه خوبی ندارد. من هم جزو این دو دسته هستم.

صئ.......حوادث

مستخدم شیطان صفت محکوم به اعدام شد

مستخدم شیطان صفت که دختر عقبمانده ذهنی را مورد تجاوز قرار داده بود پس از محاکمه در شعبه پنجم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی بابایی و قاضی تولیت –مستشار دادگاه- به اعدام محکوم شد. بر اساس اوراق پرونده، روز دهم تیر سال 93 زن جوانی با مراجعه به پلیس اعلام کرد خواهرش «سعیده» 44 ساله شب گذشته توسط مستخدم خانه شان به نام «فریدون» مورد آزار شیطانی قرار گرفته است. به دنبال طرح این شکایت، بلافاصله دختر جوان به پزشکی قانونی انتقال یافت و با تأیید آزار جنسی، «فریدون» 45 ساله دستگیر شد و به جنایت سیاه اعتراف کرد. در جلسه روز سه شنبه، متهم ضمن اعتراف به آزار شیطانی و بیان آخرین دفاعیاتش به اعدام محکوم شد.

* سرقتهای طلایی عروس و خواهر شوهر: عروس و خواهر شوهر در نقش خریدار وارد طلافروشیها میشدند و وقتی حواس مغازه دار را پرت میکردند دست به سرقت میزدند.  این 2 زن از 2 ماه قبل با شکایت چند طلافروش تهرانی تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. آنها شگردشان این بود که به بهانه خرید طلا وارد مغازه های طلافروشی میشدند و یکی از آنها به بهانه دیدن طلاها و پرسیدن سؤالات مختلف شروع به سرگرم کردن طلافروش میکرد تا دیگری در فرصتی مناسب، چند قطعه طلا سرقت کند. با افزایش این سرقتها تصاویر دزدان از طریق دوربین مداربسته به دست آمد و پس از بررسی آلبوم مجرمان سابقه دار مشخص شد که یکی از آنها معروف به کتی، سابقه دار است و پیش از این 8 بار به اتهام سرقت از طلافروشیها دستگیر شده و به زندان افتاده است. با این سرنخ، مأموران پاتوقهای احتمالی کتی را زیر نظر گرفتند تا اینکه چند روز پیش وی را به دام انداختند. این زن در بازجوییها اقرار کرد که با همدستی خواهر شوهرش و نامزد وی به 27 فقره طلافروشی در تهران دستبرد زده اند. با اعترافات وی، 2 عضو دیگر باند دستگیر شدند.

صئ.......چاردیواری

* با عرض سلام و آرزوی موفقیت شما در سال در آستانه اتمام 95 و امید به برنامه ریزیهای شما عزیزان برای سال پیش رو. در آغاز بار دیگر میخواهم بر ارائه پیشنهادهای خوانندگان محترم در زمینه تحول در محتوای روزنامه در سال آینده تأکید کنم. لطفاً نظرات خود را شامل: ارائه عناوین ستونهای جدید، ارائه عناوین گزارشهایی که تهیه آنها را ضروری میدانید، اسامی افرادی که گفتگوی با آنها را موجب افزایش آگاهی مخاطب میدانید، موضوعات نابینایی که فکر میکنید روزنامه باید روی آنها متمرکز باشد و پیشنهادهای شما برای تحول در ستونهای موجود، یعنی ستونهایی که تداوم آنها را لازم میدانید، اما معتقد هستید در آنها باید تحولاتی صورت پذیرد. پیشنهادهای خود را هرچه روشنتر و شامل جزئیات لازم برای روزنامه ارسال کنید. به ویژه پیش از سال جدید تا بتوانیم از پیشنهادهای شما به طور عملی بهره گیریم. در مورد دوستان متقاضی تقویم، با وجود مشکلات موجود در مرکز رودکی، چاپ تقویم سال جدید شروع شده است، اما در مورد کم و کیف توزیع آن تا هفته آینده توضیح میدهیم. در مورد مستمری که محتوای پرسش آقای عظیمی از مراغه، خانم ملاشاهی از زاهدان و دوست نام محفوظ دیگری بوده است، به اطلاع میرسانیم مستمریها قطعاً در سال آینده افزایش خواهد داشت، اما میزان آن را پس از تصویب بودجه سال 96 اطلاع رسانی دقیق میکنیم. در مورد پرداخت عیدی به مستمری بگیران بنا است طبق هر سال این کار صورت پذیرد؛ همچنین در مورد سبد امنیت غذایی که پیش از عید انجام میشود، البته تأکید میکنم این وعده مسئولان است و ما پیگیر تحقق قطعی آنها خواهیم بود. خانم مریم کبولی ضمن ارسال نامه ای داستان شیوه آشنایی خود با مرکز رودکی و تولیداتش را نوشته اند و تأکید کردند چقدر خوب است در مدارس استثنایی  دانشآموزان با فعالیت مراکز نابینایی و تشکلهای آنها آشنا شوند که قطعاً چنین است و این امر باید به شکل برنامه ریزی شده اجرا شود. آقای نودهی در مورد آموزش دستور العملهای بهداشتی برای حفظ سلامت گوش درخواست کردند و نیز در مورد امکان انجام غربالگریهای تشخیص نابینایی در جنین پرسیده اند. مختصر آنکه پیشینه برخی از نابیناییهای ژنتیک میتواند با مراجعه به متخصصین امر مشخص کند که آیا این نوع نابیناییها امکان انتقال به فرزندان را دارند، به چه قطعیتی و با چه درصدی از وقوع در میان فرزندان؛ لذا قطعاً به نابینایان مادرزاد به ویژه اگر بیشتر از یک نفر در خانواده باشند توصیه اکید برای انجام آزمایشهای ژنتیک قبل از ازدواج میشود. آقای سیادتی خواهان افزایش جملات فارسی در انگلیسی شدند. آقای شمس الله بزرگی مهر در مورد وجود معافیت مالیاتی برای معلولان در لایحه حقوق معلولان پرسیدند که این ماده وجود داشت، اما در هیئت دولت حذف شد که تلاش میکنیم در مجلس اضافه کنیم. با تشکر از سایر دوستان، مجالی نیست به جز خداحافظی و توصیه همیشگی: سعی کنید در هر شرایطی امیدوار باشید.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *