شناسه خبر: 10959 منتشر شده در مورخ: 1395/12/3 ساعت: 13:06 گروه: اجتماعی  
برگزاری نشست همکاری میان  سازمان بهزیستی و  سازمان بهداشت جهانی

برگزاری نشست همکاری میان سازمان بهزیستی و سازمان بهداشت جهانی

بندپی با اشاره به ارتقاء بخشیدن به خدمات شارمان بهزیستی عنوان کرد: همواره تلاش میکنم بحث غربالگری ها، مداخلات بهنگام، برهره گیری از سازمان های مردم نهاد و رویکرد اجتماع محوری را در دستور کار قرار داده و تقویت می کنیم.

به گزارش ایران سپید روز سه شنبه نشست هم اندیشی و همکاری سازمان بهداشت جهانی و سازمان بهزیستی با حضور ثمین صدیق نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران، محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی و حسین نحوی نژاد معاون توانبخشی این سازمان برگزار شد.

در این نشست رئیس سازمان بهزیستی در ابتدای صحبتهایش با اشاره به تشکیل سازمان بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی از ادغام 16 ان جی او و مؤسسات و خیریه های مختلف تشکیل شده و در ابعاد مختلفی همچون توانمند سازی زنان سرپرست خانوار، نگهداری و آموزش کودکان بی سرپرست و بد سرپرست و پیشگیری از بروز و شیوع آسیبهای اجتماعی، توانمند سازی افراد دارای معلولیت و... خدمات وسیعی به جامعه هدف میدهند.

وی ادامه داد: هدف ما تقویت همکاری های دو جانبه است و توصیه سازمان بهداشت جهانی همواره به عنوان یک راهبرد در برنامه های عملیاتی سازمان گنجانده شده است.

بندپی با اشاره به ارتقاء بخشیدن به خدمات شارمان بهزیستی عنوان کرد: همواره تلاش میکنم بحث غربالگری ها، مداخلات بهنگام، بهره گیری از سازمان های مردم نهاد و رویکرد اجتماع محوری را در دستور کار قرار  داده و تقویت می کنیم.

سازمان بهزیستی در چهار بخش افدامات گسترده ای انجام داده که شامل:  پیشگیری از بروز و شیوع معلولیت‌ها، تحقق سلامت روان، حمایت از سالمندان و توانمندسازی جامعه هدف  است. همچنین امسال ۷۵ درصد از کودکان زیر یکسال غربالگری شنوایی شدند و ۷۸ درصد آمبلیوپی بینایی صورت پذیرفت.

در حال حاضر 23/4 درصد از حمعیت کشور در  رده سنی 15 تا 64 سال دارند که دچار اختلالات روانی هستند که دراین راستا یک هزار و 600 مرکز مشاوره سلامت با بهزیستی همکاری می کنند.

ثمین صدیق، نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران با اشاره به ضرورت به اشتراک گذاشتن تجربیات میان سازمان بهزیستی و سازمان بهداشت جهانی گفت: با توجه به صحبتهای رئیس سازمان بهزیستی، این سازمان حوزه های مختلفی را پوشش میدهد. اما آنچه به مراتب به آن توجه بیشتری میشود، بخش سلامت اجتماعی افراد تحت پوشش این سازمان است.

وی ادامه داد: شناسایی مؤلفه های سلامت روان بسیار ضروری است و باید مشکلات مربوط به طلاق را به صورت ریشه ای بررسی کرده و آنها را حل کنیم. به عنوان نماینده سازمان میتوانم رابطه بهزیستی را با دیگر بخشهای سازمان ملل ارتقا دهم تا همکاریهای گسترده ای میان این سازمانها صورت گیرد.

وی ادامه داد: شما پیشنهادهای مختلفی در زمینه همکاری میان دو سازمان را دادید که نمیتوانم در بخش هزینه برای این سازمان کاری کنم، اما در بخش همکاریهای فنی میتوانیم اقدامات مؤثری را صورت دهیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *