شناسه خبر: 10958 منتشر شده در مورخ: 1395/12/3 ساعت: 12:41 گروه: فرهنگی  
گویاسازی۱۴ هزار کتاب در کتابخانه ولی عصر اصفهان

گویاسازی۱۴ هزار کتاب در کتابخانه ولی عصر اصفهان

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های اصفهان گفت: تنوع موضوعی کتاب‌های گویا در کتابخانه نابینایان ولی عصر (عج) وجود دارد.

به گزارش ایران سپید امیر هلاکویی، اظهار داشت: دو اتاق اکوستیک به منظور گویا سازی کتاب در کتابخانه نابینایان ولی عصر (عج) وجود دارد و این کتابخانه هم اکنون مجهز به ۱۴ هزار کتاب گویا و صوتی شده است. کتابخانه نابینایان ولی عصر (عج) دارای اعضایی از سرتاسر کشور است و با همکاری اداره پست به اکثر نابینایان سطح کشور به شکل رایگان خدمت رسانی می کند.

امکان استفاده تمامی اعضای کتابخانه‌های نهادی کشور از کتاب‌های کتابخانه ولی عصر

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان اصفهان در ارتباط با تنوع کتابهای موجود در این کتابخانه با توجه به لزوم خرید حق تالیف تاکید کرد: شاید امکان گویاسازی تمامی کتاب‌های موجود با توجه به عدم رضایت مولف وجود نداشته باشد اما مجموعه‌ای نسبتا  کامل از کتاب های پرطرف‌دار در این کتابخانه‌گویاسازی شده است.

وی اضافه کرد: این کتاب‌ها تنها ویژه نابینایان و کم نابینایان نیست و تمامی اعضای کتابخانه‌های استان و کشور می توانند از کتاب‌های صوتی کتابخانه نابینایان ولی عصر (عج) آنها استفاده کنند.

گویاسازی رمان‌های پرطرفدار و سالم خارجی

وی با اشاره به اختصاص بسیاری از لوح‌های فشرده کتاب‌های گویا به یک حیطه از موضوع‌های تخصصی تاکید کرد: در کتابخانه نابینایان ولی عصر (عج) تنوع موضوعی از کتاب‌های گویا وجود دارد و به ویژه اکثر رمان‌های پرطرفدار و سالم کشورهایی مانند روسیه، فرانسه و آمریکا گویاسازی شده است که در بسیاری از لوح‌های فشرده صوتی و دیجیتال دیگر موجود نیست.

هلاکویی با بیان اینکه در زمینه رعایت حق تالیف این کتاب‌ها در داخل کشور سعی شده رضایت مولف جلب یا حق تالیف کتاب خریداری شود، ابراز داشت: همچنین با توجه به اینکه حق تالیف دارای زمان خاصی است گاه برای گویاسازی کتاب‌های معروف از مواردی که حق تالیف آنها تمام شده است استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین هدف ما ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است و بر این اساس کتاب های گویای کتابخانه‌ نابینایان ولی عصر (عج) در اختیار بسیاری از مجموعه‌های دیگر در سطح کشور و استان قرار گرفته است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *