شناسه خبر: 10953 منتشر شده در مورخ: 1395/12/3 ساعت: 09:26 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 3 اسفند 1395

روزنامه سه شنبه 3 اسفند 1395

عناوین امروز: حکومتها موظفند به فکر مردم باشند/ از گرانفروشان مرغ نخرید! / اختراع جدیدی که به کم بینایان کمک میکند / مصرف کره ریسک دیابت را ۲ برابر افزایش میدهد / موسیقیدانی که برترین ذهن در کل بشریت بود / نو نوار شوید / اعلام نتایج اوزان سبک وزن مسابقات قهرمانی کشور پرس سینه نابینایان / پسر دانشجو اعضای خانواده اش را با تبر کشت

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 3 اسفند 1395

23 جمادی الاول 1438

21 فوریه 2017

سال بیست و یکم شماره 5512

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

حکومتها موظفند به فکر مردم باشند 2

از گرانفروشان مرغ نخرید! 4

اختراع جدیدی که به کمبینایان کمک میکند 7

مصرف کره ریسک دیابت را ۲ برابر افزایش میدهد 8

موسیقیدانی که برترین ذهن در کل بشریت بود 9

نو نوار شوید 12

اعلام نتایج اوزان سبک وزن مسابقات قهرمانی کشور پرس سینه نابینایان 17

پسر دانشجو اعضای خانواده اش را با تبر کشت

اطلاعرسانی

صئ.......سیاسی

 حکومتها موظفند به فکر مردم باشند

حضرت آیت ا... خامنه ای، صبح دوشنبه در ابتدای جلسه درس خارج فقه با اشاره به مشکلات و خسارتهای شدید پدید آمده در اثر سیل و گرد و غبار در مناطق جنوب کشور، با بیان اینکه آنچه در خوزستان در این چند روز برای مردم پیش آمد، واقعاً دل انسان را میخراشد، گفتند: رسیدگی به اینها وظیفه ماست؛ اینها وظیفه مسئولین است. حکومتها موظفند به فکر مردم باشند؛ این یکی از وظایف قطعی و فوری و همیشگی حکومتهاست.

* ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه خبری دولتی انگلیس، بی بی سی، با بیان اینکه سیاست آمریکا در قبال ایران در 30 سال گذشته هیچ گاه دوستانه نبوده، گفت: این سیاست همیشه خصمانه بوده است. وی در پاسخ به سؤالی درباره آزمایشهای موشکی ایران گفت: موشک ابزار دفاعی ماست. ما به دنبال تحریک هیچ کشوری نیستیم.

* قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: همسویی مواضع وزیر خارجه سعودی و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره ایران امری تصادفی نیست؛ شواهد و قرائن زیادی حکایت از هماهنگیهای این دو رژیم در پرونده های منطقه ای دارد. وی تأکید کرد: تکرار یک اتهام واهی و مضحک در مورد منابع تروریسم و حامیان داعش از سوی وزیر خارجه عربستان هرگز نمیتواند باعث شود تا پیوندهای عقیدتی، آموزشی، مالی و اطلاعاتی بین نظام سعودی و تروریستهای تکفیری که جنایات آنان علیه مردم بیگناه منطقه و جهان برای تمامی جهانیان آشکار است، فراموش شود.

* دونالد ترامپ، رئیس جمهوری جدید آمریکا در سخنرانی عمومی خود در فرودگاه فلوریدا تأکید کرد: فرمان جدید مهاجرتی را بزودی صادر خواهم کرد. وی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن حمایت از طرح مناطق امن در سوریه و دیگر کشورهای خاور میانه، تأکید کرد: ما به سمتی حرکت میکنیم تا کشورهای عربی هزینه ایجاد این مناطق را تقبل کنند.

 

صئ.......اقتصادی

 از گرانفروشان مرغ نخرید!

در حالی که طی ماههای اخیر قیمت گوشت مرغ رو به افزایش بوده و بازار پر نوسانی را تجربه کرده است، رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی میگوید گوشت مرغ در بازار گران نیست و مردم به جای خرید از گرانفروشان، این محصول پروتئینی مورد نیازشان را از میادین میوه و تره بار شهرداری تأمین کنند. محمد یوسفی اظهار کرد: قیمت و تنظیم بازار ملاک و معیاری دارد که یکی از آنها میادین میوه و تره بار است که طی روزهای گذشته قیمت گوشت مرغ در میادین میوه و تره بار شهرداری کیلویی ۶۸۵۰ تومان عرضه شده است و قیمت گوشت مرغ آماده به طبخ میدان بهمن به صورت عمده فروشی نیز کیلویی ۷۰۰۰ تومان است.

* جزئیات تورم بهمن ماه به روایت مرکز آمار: مرکز آمار ایران، گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در بهمن ماه سال ۱۳۹۵ را اعلام کرد. ۱- شاخص کل (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در بهمن ماه سال ۱۳۹۵ عدد ۲۳۸.۳ را نشان میدهد که نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد افزایش داشته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۷.۱ درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۶.۳ درصد)، ۰.۸ واحد درصد افزایش یافته است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری) در دوازده ماه منتهی به بهمن ماه سال ۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶.۸ درصد است که نسبت به همین اطلاع در دی ماه ۱۳۹۵ (۶.۹ درصد)، ۰.۱ واحد درصد کاهش یافته است. ۲- شاخص گروه عمده «خوراکیها، آشامیدنیها و دخانیات» در این ماه به رقم ۲۸۲.۳ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۸ درصد افزایش نشان میدهد. شاخص گروه عمده "خوراکیها، آشامیدنیها و دخانیات" نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹.۰ درصد افزایش نشان میدهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به بهمن ماه ۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۷.۱ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به دی ماه ۱۳۹۵ (۶.۹ درصد)، ۰.۲ واحد درصد افزایش یافته است ... شاخص گروه اصلی «خوراکیها» در ماه مورد بررسی به عدد ۲۸۰.۰ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۸ درصد افزایش نشان میدهد. شاخص گروه اصلی «خوراکیها» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹.۰ درصد افزایش نشان میدهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه ۶.۹ درصد است. ۳- شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در بهمن ماه ۱۳۹۵ به رقم ۲۲۳.۲ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۲ درصد افزایش داشته است. میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶.۳ درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به بهمن ماه ۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۶.۷ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به دی ماه ۱۳۹۵ (۶.۹ درصد)، ۰.۲ واحد درصد کاهش یافته است.

 

صئ.......دانش و فناوری

 اختراع جدیدی که به کمبینایان کمک می کند

عینک eSight 3 اختراع جدیدی در دنیای فناوری است که به افراد کمبینا کمک می کند قادر به تماشای محیط اطراف خود باشند. این هدست با استفاده از دوربینهای پر سرعت و فوق دقیق خود قادر به ضبط تصاویر محیط اطراف بوده و سپس با استفاده از الگوریتمهایی خروجی ویدئویی پرقدرتی ایجاد میکند که برای افراد کمبینا تا حدی قابل درک است. نمایش ویدئوهای یاد شده از طریق نمایشگرهای او ال ای دی eSight 3 در برابر چشمان فرد نابینا صورت میگیرد. این دستگاه از قابلیت اتصال به شبکه های وایفای و سازگاری با HDMI برخوردارند و میتوانند علاوه بر پخش محتوای دیجیتال، به ارسال عکس و ویدئو نیز بپردازند. همچنین میتوان رنگ، کنتراست، میزان فوکوس و نسبت تصاویر را با استفاده از این هدست کنترل کرد. eSight 3 9995 دلار قیمت دارد و برای افراد کمبینا موهبتی ارزشمند محسوب میشود.

صئ.......بهداشت و سلامت

 مصرف کره ریسک دیابت را ۲ برابر افزایش می دهد

یافته های تحقیقاتی پژوهشگران دانشگاه هاروارد نشان میدهد افرادی که روزی ۱۲ گرم کره مصرف میکنند، دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند. چربی اشباع شده حیوانی نظیر کره و پنیر سرشار از اسیدهای چرب اشباع شده و چربیهای ترانس هستند، از این رو مصرف این چربیها موجب افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ میشود، در حالی که مصرف ماست پرچرب با کاهش این ریسک مرتبط است. در حالی که رژیمهای غذایی گیاهی مملو از حبوبات، غلات سبوس دار، میوه ها، سبزیجات بیش از غذاهای حیوانی برای سلامت مفید هستند. محققان تأکید میکنند که رژیم غذایی مدیترانه ای که سرشار از میوه و سبزیجات تازه، پروتئینهای کم چرب، چربیهای سالم نظیر روغن زیتون بوده و مقدار قند تصفیه شده و چربیهای اشباع شده در آن کم است، برای پیشگیری از ابتلا به بیماریهای مزمن بخصوص دیابت نوع ۲ سودمند هستند.

صئ.......آهنگ و درنگ

 موسیقیدانی که برترین ذهن در کل بشریت بود

به سختی میتوان آدمی را پیدا کرد که تا به حال نام بتهوون را نشنیده باشد. نام بتهوون را شاید بتوان به عنوان نماد موسیقی کلاسیک به حساب آورد. از او به عنوان برترین ذهن بشریت یا بزرگترین هنرمند طول تاریخ هم یاد شده. این برترین ذهن، اما شخصیتی رمزآلود و عجیب داشت. بیشتر اوقات با خویشاوندان و بقیه مردم نزاع و با آنان به تلخی برخورد میکرد. شخصیت بسیار مرموزی داشت و برای اطرافیانش به مانند یک راز باقی ماند. لباسهایش اغلب کثیف و به هم ریخته بود. در آپارتمانهای بسیار به هم ریخته زندگی میکرد. بسیار تغییر مکان میداد. طی ۳۵ سال زندگی در وین، حدود چهل بار مکان زندگیش را تغییر داد. در معامله با ناشرانش همیشه بیدقت بود و اکثر اوقات مشکل مالی داشت.

بتهوون پس از مرگ برادرش، گاسپار، بر سر حضانت برادرزاده اش کارل، با بیوه گاسپار مدت ۵ سال نزاع قانونیِ تلخی داشت. سر انجام بتهوون در این نزاع پیروز شد، ولی این پیروزی برای کارل فاجعه بود؛ زندگی با یک ناشنوا، مردی بیزن و غیر عادی در بهترین شکلش هم وحشتناک بود. سر انجام کارل دست به خودکشی نافرجامی زد و بتهوون، که سلامتیش حالا کمتر شده بود، زیر بار آن خُرد شد. بسیاری معتقدند موسیقی بتهوون بازتاب زندگی شخصیِ اوست که در اکثر اوقات تجسمی از نبرد و نزاع همراه با پیروزی است. مصداق این توصیف را میتوان در اکثر شاهکارهای بتهوون، که بعد از یک دشواری سخت در زندگیش پدید آمدند، یافت. او در سال ۱۸۰۲ در هایلیگِنشتاد (روستایی خارج از وین) وصیتنامه ای خطاب به دو برادرش نوشت که به وصیتنامه هایلیگِنْشتاد معروف است. پس از واقعه هایلیگنشتاد و غلبه بر یأسش، از ۱۸۰۳ تا ۱۸۰۴ سمفونی عظیم شماره ۳ خود به نام اروئیکا را که نقطه تحول در تاریخ موسیقی است، تصنیف کرد. طی مبارزه چندساله برای قیمومیت برادرزاده اش کارل، بتهوون کمتر آهنگ ساخت، و وینیها شروع به زمزمه کردند که کار او تمام است. بتهوون که شایعات را شنیده بود، گفت: «کمی صبر کنید، به زودی چیزی متفاوت خواهید فهمید» و این طور هم شد. بعد از ۱۸۱۸ مسائل داخلیِ زندگی بتهوون مانع از انفجار خلاقیت او نشد و بعضی از بزرگترین آثارش: میسا سولِمنیس، سمفونی شماره ۹، آخرین سوناتهای پیانو و آخرین کوارتتهای زهی را به وجود آورد. او از سال ۱۸۰۰ به ناشنوایی تدریجیِ خود پی برد. برای یک آهنگساز و نوازنده هیچ اتفاقی نمیتواند ناگوارتر از ناشنوایی باشد، اما حتی آن هم نتوانست مانعی جدی برای بتهوون باشد. آخرین کارهای او شگفتی خاصی دارند و بسیاری آنها را مملو از معانی مرموز و ناشناخته بهشمار میآورند. بتهوون را بزرگترین هنرمند تاریخ موسیقی و پیانو میدانند. آثار بتهوون، بیش از هر موسیقیدان دیگری در سالنهای سر تا سر دنیا اجرا شده و هیچ ارکستر یا نوازنده نامآشنایی نیست که تا به حال اثری از آثار او را روی صحنه اجرا نکرده باشد.

 

صئ.......عیدانه

 نو نوار شوید

ماه اسفند، رنگ و بوی خانه تکانی و خرید را میدهد. اکثر بانوان در این ایام به گردگیری و شستشو میپردازند و البته برخی روزها را هم به خرید و نو نوار شدن برای ایام عید و دید و بازدیدهای نوروزی سپری میکنند. ما نیز برای آنکه خریدی راحتتر را تجربه کنید و بدانید برای فصل بهار چه پارچه ها و مانتوهایی در بازار وجود دارند، سری به مراکز خرید اصلی پایتخت زدیم. مانتو فروشیهایی که در اطراف میدان هفت تیر وجود دارند، همچون سالهای گذشته مانتوهای بروز و جدید برای فصل بهار و نوروز را از اواسط بهمن ماه به مشتریانشان عرضه میکنند. همه ساله مردم تهران و مناطق اطراف آن برای خرید البسه سری هم به این نقطه از پایتخت میزنند. در این گزارش، اسامی برخی از مانتوها به همراه قیمت تقریبی آنها را برایتان مینویسیم.  مانتوهایی که مناسب بانوان با رنج سنی 40 به بالا هستند، بیشتر شامل مانتوهای کرپ داووسی که در قد بلند و کوتاه و با رنج قیمت 135 هزار تومان عرضه میشوند. کرپ مصری با قیمت 340 هزار تومان و همچنین مانتوهای مرویجت با قیمت 175 هزار تومان در این مغازه ها به فروش میرسند. مانتوهایی با نامهای تریکال 190 هزار تومان، شانتون نخ 158، شانتون مکزیکی 115 هزار تومان، شانتون سنتی 115 و مانتوهایی با پارچه مازراتی 132 هزار تومان، پارانا 158 هزار تومان، حصیری اریب 135، مانتو اسکاچی و اسکاچی یاخما در دو قد 110 و 90 و رنج قیمتی 109 تا 175 هزار تومان و همچنین مانتو پرادا 119 هزار تومان برای جوانان در طرحها و رنگهای مختلف در این منطقه از تهران میتوان یافت. اما بانوانی که از مانتوهای خاص و مدلدار و کمی متفاوت استفاده میکنند هم میتوانند با گشت و گذار میان این مغازه ها مانتوهای عماراتی و عماراتی نگیندار را با رنج قیمتی 195 الی 270 هزار تومان پیدا کنند. البته پانچ با آستین حریر و مانتو زیر و رو از جنس حریر را هم فراموش نکنید. تازه عروسها هم برای یافتن لباس مناسب و شیک برای مهمانیهایی نوروزی میتوانند مانتوهای نگیندار و کار شده بسیار زیبایی را خریداری کنند. این مانتوها اکثراً در قالب کت و شلوار و کت و تاپ ژاکارد با قد 80 الی 90 سانتی متر و رنج قیمتی 110/130/230 هزار تومان در میدان هفت تیر تهران موجود است. البته تفاوت قیمتی این دسته از مانتوها بسته به میزان نگینهایی است که روی کت کارشده و زیبایی خاصی را به تازه عروسها در شبنشینیهای عید میدهد. ناگفته نماند که در اکثر مانتو فروشیهای میدان هفت تیر، روسری و شال در طرح و رنگهای متنوع و البته رنج قیمتی متفاوت عرضه میشود. به عنوان نمونه باید گفت روسری ابریشم دور دست دوز با عرض 120 را میتوانید از 60 هزار تومان تا 90 هزار تومان بیابید. برای بانوانی که قصد خرید با قیمت مناسبتر را دارند پیشنهاد میکنیم برای خرید روسری با همین کیفیت، اما قیمت مناسب سری به بازار پانزده خرداد راسته جعفریها بزنند. در این راسته از بازار مغازه های بسیاری وجود دارند که اکثراً روسری و شال را به صورت عمده به مغازه دارها ارائه میدهند، اما میان این مغازه ها خورده فروشی یا به قولی تک فروشی هم وجود دارد. میتوانید روسری تخی، ابریشم، ساتن، ابریشم مامی و... را با قیمتهای مناسبتری تهیه کنید. اما برای خرید از این راسته بازار باید کمی به خود زحمت دهید تا بتوانید خریدی ارزانتر را تجربه کنید. بعد از خرید مانتو و روسری دلخواهتان، نوبت به کیف و کفش مناسب میرسد که برای خرید این اقلام می توانید به بهارستان سری بزنید و از پاساژ زنانه فروشی این منطقه از پایتخت دیدن کنید. کفشها با جنس، رنگ و مدلهای مختلف در طبقه همکف این پاساژ عرضه میشوند. کفشهای طبی با کمی لژ را میتوان با رنج قیمتی 162 هزار تومان یافت. البته در این پاساژ برای همه نوع سلیقه و بودجه کفش یافت میشود. برای نمونه باید گفت کفشهای ورنی با پاشنه 10 سانتی از 35 الی 70 هزار تومان قیمت دارد. ورنی نگیندار با پاشنه 3 سانتی 52 هزار تومان. کفشهای چرم تک سایز را میتوانید با 52 هزار تومان هم خریداری کنید. کفشهای مجلسی با پاشنه های 10 سانتی که اکثراً برای سالنهای عروسی مناسب هستند در رنگ و طرح مختلف از 42 تا 70 هزار تومان قیمت گذاری شده است. کفشهایی با روکش ساتن و پاشنه های سه سانتی مناسب برای مهمانیها را میتوانید با 48 هزار تومان از این پاساژ تهیه کنید. البته کفشهای کتانی، طبی، چرم، راحتی و نیم بوت در این پاساژ وجود دارند که بسته به سلیقه و عادت در پوشیدن کفش میتوانید از این پاساژ خرید کنید. در مغازه های کفش فروشی این پاساژ کیف دستی  هم عرضه میشود که مدلهای مختلفی همچون کلارک با قیمت 63 هزار تومان، توشیا 60 هزار تومان، النا 68 هزار تومان وجود دارد. کیفهای مجلسی نگیندار هم از 60 هزار تومان به بالا قیمت دارد. این گزارش به خاطر وجود البسه متفاوت بانوان ناتمام است، ادامه آن را میتوانید در روزنامه فردا بخوانید. (جعفری)

صئ.......ورزشی

 اعلام نتایج اوزان سبک وزن مسابقات قهرمانی کشور پرس سینه نابینایان

مسابقات قهرمانی کشور پرس سینه نابینایان با قهرمانی مازندران به پایان رسید. گیلان دوم و اردبیل در جایگاه سوم قرار گرفت. نتایج انفرادی اوزان سبکوزن به شرح زیر است: وزن 56 کیلوگرم: هادی جاهدی با مجموع 97.5 کیلوگرم از اردبیل اول، رسول نصیری با مجموع 75 از گیلان دوم و حمید عربی با مجموع 55 از یزد سوم. وزن 60 کیلوگرم: محمد حسنپور با مجموع 82.5 از مازندران اول، هانی علیپور با مجموع 72.5 از گیلان دوم و فرهاد خاندوزی با مجموع 70 از گلستان سوم. 67.5 کیلوگرم: سید هادی حسینی با مجموع 97.5 از گیلان اول، حسین گودرزی با مجموع 85 از البرز دوم و علیرضا واحدی با مجموع 82.5 از مازندران سوم. وزن 75 کیلوگرم: جعفر اسد اللهی با مجموع 135 از مازندران اول، مرتضی کوهزاد با مجموع 130 از گلستان دوم و فرزین شاهحسینی با مجموع 115 از کرمانشاه سوم.

صئ.......حوادث

 پسر دانشجو اعضای خانواده اش را با تبرکشت

ساعت 4 بعد از ظهر شنبه 30 بهمن، مأموران پاسگاه پیشکمر، شهرستان کلاله واقع در استان گلستان از وقوع جنایتی هولناک با خبر شدند. آنها پس از حضور در محل جنایت، با صحنه هولناکی رو برو شدند. زن و مرد میانسالی داخل یکی از اتاقها با تبر کشته شده بودند و جسد نوه سه ساله شان هم در اتاق دیگری روی زمین افتاده بود. بلافاصله تحقیقات برای افشای راز جنایت آغاز شد و در تحقیقات ابتدایی مشخص شد پسر 3 ساله، فرزند دختر صاحبخانه بوده که به خاطر بیماری مادرش، نزد پدربزرگ  و مادربزرگش بوده است. همچنین مأموران وقتی دریافتند خودروی صاحب خانه نیز به سرقت رفته است، ردیابی خودروی مورد نظر نیز در دستور کار قرار گرفت. سالم بودن درهای ورودی و نوع لباسهای قربانیان، حکایت از آن داشت که عامل جنایت فردی آشناست. از سوی دیگر اهالی  محل هم از حضور پسر قربانیان خبر داده و گفتند: چنگیز که در کشور هند درس میخواند، به تازگی به ایران برگشته و در خانه پدر و مادرش بود. او ساعاتی قبل از جنایت، با چند تن از اهالی روستا درگیر شده بود که غائله با کمک ریش سفیدان پایان یافته بود. در همین حال کارآگاهان جنایی پی بردند پسر جوان که دانشجوی رشته رایانه در کشور هند بوده، به خاطر مسائل مالی با پدر و مادرش مشکل داشته و به همین دلیل دست به جنایت زده است.

با مشخص شدن هویت عامل قتل عام خانوادگی، دستور بازداشت او صادر شد و متهم فراری ساعاتی بعد در یکی از روستاهای اطراف به دام افتاد. او درباره انگیزه جنایت گفت: «نیاز به پول داشتم تا هم به هندوستان برگردم و هم ازدواج کنم. اما پدرم مخالف ازدواجم بود. صبح روز حادثه با هم دعوایمان شد و در حالی که اعصابم به هم ریخته بود با تبر به جان پدر و مادرم افتادم و پسر خواهرم را که نیز شاهد ماجرا بود کشتم. بعد سوار خودروی پدرم شدم و فرار کردم.»

 

صئ.......اطلاعرسانی

* کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد در نظر دارد دوره آموزشی طب سنتی و اسلامی را با حضور جناب آقای دکتر ناصری، از استادان و طبیبان صاحبنام و مجرب این رشته برگزار کند. توضیح اینکه منابع مطالعاتی مورد نیاز در این دوره آموزشی جهت سهولت استفاده شرکت کنندگان نابینا و کمبینا گویا شده است. از علاقه مندان به شرکت در این دوره آموزشی تقاضا میشود تا روز پنجشنبه پنجم اسفند ماه سال جاری با بخش نابینایان کتابخانه تماس بگیرند. تلفن: 22894004-7 داخلی 15

 * کانون نشاط نابینایان منطقه 21 کلاسهای آموزشی شطرنج، قرآن، کامپیوتر، گروه کر، موسیقی، کلاس آموزش صنایع شعری و روانشناسی را برگزار میکند. جهت ثبت نام با شماره تلفن 09122485134-09362485134 خانم قجاوند تماس حاصل فرمایید.

* گلواژه: بدترین دروغها گمان بد به مردم بردن است. حضرت محمد (ص)

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *