شناسه خبر: 10884 منتشر شده در مورخ: 1395/11/17 ساعت: 12:32 گروه: اجتماعی  
تحصیل رایگان دانشجویان بهزیستی در دانشگاه آزاد

تحصیل رایگان دانشجویان بهزیستی در دانشگاه آزاد

طی تفاهم منعقد شده بین دانشگاه آزاد و سازمان بهزیستی، دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در نیمسال دوم امسال می‌توانند به طور رایگان تحصیل کنند.

به گزارش ایران سپید به نقل از خبرگزاری دانشجو در راستای اجرای تفاهم منعقده بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بهزیستی کشور و به منظور تحقق اصل عدالت محوری و ایجاد فرصت های برابر برای رشد و شکوفایی علمی و فرهنگی همه دانشجویان به ویژه دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی، کلیه دانشجویان تحت پوشش این سازمان در تمام مقاطع تحصیلی از میزان ۲۰ درصد تخفیف شهریه تحصیلی در نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۶-۹۵ برخوردار خواهند شد.

در این راستا شیوه نامه اجرایی ثبت نام و نحوه دریافت شهریه دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور که به امضای معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و رئیس سازمان بهزیستی کشور رسیده است، ابلاغ شد و مسئولیت اجرای این بخشنامه، بر عهده روسای واحدهای دانشگاهی و دبیران هیئت امنای استانی می باشد.

در راستای اجرای تفاهم نامه منعقد شده فی مابین سازمان بهزیستی کشور و دانشگاه آزاد اسلامی و براساس شیوه نامه نحوه ثبت نام و دریافت شهریه دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در دانشگاه آزاد که در نیم سال دوم تحصیلی ۹۵-۹۴ به اجرا درآمده بود، کلیه واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی و ادارات کل بهزیستی استان ها موظفند مطابق شیوه نامه ذیل عمل کنند:

۱- کلیه دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور در تمامی مقاطع تحصیلی از ۲۰ درصد تخفیف شهریه در نیم سال دوم ۹۵-۹۶ استفاده خواهند کرد.

۲- به منظور فراهم آوردن تسهیلات برای آن دسته دانشجویانی که در نیم سال گذشته با اخذ معرفی نامه مربوطه در دانشگاه محل تحصیل خود ثبت نام نموده اند و فارغ التحصیل نشده اند برای ثبت نام این نیم سال نیازی به ارائه معرفی نامه از ادارات بهزیستی شهرستان محل سکونت خود ندارند. بدیهی است که دانشجویان جدید الورود جهت ثبت نام در دانشگاه محل تحصیل بایستی مطابق شیوه نامه اجرایی که در نیم سال گذشته ابلاغ گردیده است، اقدام نمایند.

۳- در اجرای بند ۲ و ۳ شیوه نامه مذکور دبیران هیئت امنای استانی ضمن تعیین و معرفی رابط دانشگاه بایستی بلافاصله مبالغ شهریه را با کسر بیست درصد تخفیف شهریه به ادارات بهزیستی استان اعلام نمایند.

۴- سازمان بهزیستی موظف است حداکثر تا یک ماه پس از دریافت گزارش مالی دبیرخانه هیئت امنای هر استان به ادارات کل بهزیستی استان کل مبلغ بدهی را به شماره حساب اعلام شده واریز و اسناد آن را ارائه نمایند.

۵- ادارات کل بهزیستی استان ها لازم است پس از اخذ میزان بدهی دانشجویان مشمول در نیم سال اول تحصیلی ۹۵-۹۶ از دبیرخانه هیئت امنای استان ها نسبت به پرداخت کامل شهریه این دسته دانشجویان ظرف مدت یک ماه اقدام نمایند.

۶- در صورت عدم پرداخت مبالغ شهریه توسط سازمان بهزیستی تا سه هفته قبل از صدور کارت ورود به جلسه، واحدهای دانشگاهی مجازند شهریه باقیمانده را از دانشجو دریافت نموده و دانشجو می تواند مبلغ پرداختی را از سازمان بهزیستی دریافت نماید.

۷- با عنایت به ماده سه آئین نامه اجرایی بند الف تبصره ۱۵ قانون بودجه کل کشور و محدودیت اعتبارات تخصیص یافته به این حوزه در سازمان بهزیستی حداکثر مبلغ پرداختی توسط این سازمان برای هر نیم سال تحصیلی به ازای هر دانشجو مبلغ ۴۰۰۰۰۰۰ریال پس از اعمال تخفیف بوده و مابقی شهریه از دانشجو اخذ می گردد.

۸- با هدف حفظ شأن و کرامت دانشجویان لازم است واحدهای دانشگاهی در اطلاع رسانی وضعیت دانشجویان از درج عنوان مددجویان تحت پوشش بهزیستی، توان خواهان و هر گونه عنوانی که مستقیم و غیرمستقیم بیان کننده وضعیت دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی باشد، پرهیز نمایند.

۹- با توجه به اینکه سازمان بهزیستی متعهد به پرداخت شهریه دانشجویان تحت پوشش معرفی شده پس از اعمال تخفیف (در ترم گذشته و جاری) می باشد. لذا باید ترتیبی اتخاذ گردد که هیچ گونه مانعی برای ثبت نام و انتخاب واحد و امتحان دانشجویان مذکور ایجاد نشود.

۱۰- در راستای اجرای شیوه نامه مذکور واحدهای دانشگاهی باید مطابق لیست پیوست نسبت به ارسال اطلاعات به ادارات کل بهزیستی استان و معاونت دانشجویی فرهنگی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اقدام نمایند.

با توجه به عملکرد و نحوه اجرای این دستورالعمل، در صورت لزوم این بخشنامه برای نیم سال های بعد تمدید می شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
ناشناس 1396/9/27 - 11:50
rateup1
ratedown0
پاسخ
comment این کجاش تحصیل رایگان به حساب میاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اسماعیل 1397/5/1 - 13:47
rateup0
ratedown0
comment سلام؛ والا بخدا حرف منم همینه که این کجاش رایگانه ؟ میگن تا سقف 4 میلیون ، در صورتی شهریه دانشجوی مقطع دکتری، 7-8 میلیون است.
باران 1396/10/9 - 14:32
rateup2
ratedown0
پاسخ
comment رایگان بودن دانشجویان دارای معلولیت،ایا شامل معلولان بادرجه خفیفی هم میشود??
اسماعیل 1397/5/1 - 13:49
rateup1
ratedown0
comment سلام؛ تا جایی که من اطلاع دارم خیر ، و از متوسط به بالا خدمات شهریه ای و ... ارائه میشه !
zahra 1399/6/25 - 00:44
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment موافقم
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *