شناسه خبر: 10873 منتشر شده در مورخ: 1395/11/14 ساعت: 07:42 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 14 بهمن 1395

روزنامه پنجشنبه 14 بهمن 1395

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 14 بهمن 1395

4 جمادی الاول 1438

2  فوریه 2017

سال بیست و یکم شماره 5496

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

میلاد مظهر صبر و شکیبایی و تجسم عینی علم و عفاف، حضرت زینب (س) مبارک باد

.........عناوین این شماره.......

طلوع فجر 2

بانک سپه مشهد، شعبه  «ممتاز» دسترس پذیر کرد 3

همه باید پیام رسان انقلاب به نسلهای آینده باشیم 5

تأثیر رژیم غذایی مدیترانه ای بر اختلال بیش فعالی

روایتی از نقاشی کردن مرد نابینا: «بخش پایانی» 8

انتخاب دو رئیس هیأت ورزشی نابینایان در کردستان و خراسان جنوبی 12

همراه با جشنواره ها

برداشتن یک کیلو مو از معده دختر نوجوان

چاردیواری 18

 

صئ..........طلوع فجر

* فجر است و سپیده حلقه بر در زده است، روز آمده، تاج لاله بر سر زده است؛ با آمدن امام در کشور ما، خورشید حقیقت ز افق سر زده است. وقتی صدای پای بهمن از کوچه پس کوچه های خاطره ها به گوش تو میرسد، گویی شهیدانند که آمده اند برای بیعت دوباره برای هشدار و تذکر و بیداری. بهمن که از راه میرسد، شهیدان پیمان نامه خونین شهادت را برای تجدید امضای تک تک ما میآورند تا فراموش نکنیم که باغبان لاله ها، امام مهربان بود و سایه بان لحظه ها، نگاهش هنوز هم نگران باغمان است. دهه فجر،  سرآغاز طلوع اسلام، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مانند بشمار میرود. آهن آبدیده را زنگ عوض نمیکند، چهره انقلاب را جنگ عوض نمیکند؛ به دشمن علی بگو، پیرو خط رهبری رنگ عوض نمیکند.

 

صئ..........ویژه

* بانک سپه مشهد، شعبه  «ممتاز» را برای نابینایان دسترس پذیر کرد. آیین رونمایی از باجه ویژه مراجعان نابینا در روز شنبه، مورخ نهم بهمن و در ساعت ده بامداد در محل شعبه ممتاز، واقع در منطقه احمدآباد مشهد، برگزار شد. در این مراسم که با حضور موسویانفر، معاون منطقه ای بانک سپه، جلالی، کارشناس بهزیستی خراسان رضوی و جمعی از فعالان حوزه نابینایان برگزار شد، جمعی از مراجعان نابینا، به کمک تجهیزات نصب شده در این شعبه که امکان دسترسی صوتی و بریلِ مراجعان به فرمهای بانکی را فراهم میکند، اقدام به انجام عملیات بانکی کردند. موسویانفر، در خصوص رویکرد بانک سپه به توسعه دسترس پذیریهای ویژه  نابینایان در دیگر شعب کلانشهر مشهد، گفت: این تجهیزات به صورت آزمایشی در شعبه ممتاز نصب شده است. ما کاملاً بر این موضوع واقف هستیم که با توجه به وسعت شهر و پراکندگی مراکز ارائه کننده خدمات به نابینایان در نقاط مختلف شهر، یک شعبه پاسخگوی نیاز همه نابینایان ساکن در مشهد نخواهد بود و این نیاز حس میشود که شعب دیگری که در نزدیکی مراکز خدماترسان به نابینایان قرار گرفته اند هم به چنین تجهیزاتی مجهز شوند، اما سیاستگذاریهایی از این دست، در تهران تعیین میشوند و ما فقط میتوانیم با توجه به بازخورد این اتفاق در میان نابینایان، نسبت به تأمین چنین ابزارهایی به مرکز اعلام نیاز کنیم. از این رو، اگر نابینایان تمایل دارند از چنین امکاناتی در شعب دیگر هم برخوردار شوند، لازم است تعاملشان را با بانک حفظ کنند تا این انگیزه در ما هم وجود داشته باشد که شعب دیگرمان را هم به این امکانات مجهز کنیم. دسترسی به فرمهای بانکی در شعب، به وسیله دستگاه برجسته نگار انجام میشود و بستر سازی نرم افزاری و سخت افزاری این امر را شرکت دانش بنیان پکتوس در کشور به عهده داشته است. این شرکت در این راستا از همکاری انجمن نابینایان ایران هم بهره برده است.

صئ.......سیاسی

* همه باید پیام رسان انقلاب به نسلهای آینده باشیم: رئیس جمهوری، انقلاب اسلامی را انقلابی مردمی توصیف کرد و گفت: انقلاب ما دارای یک پیام بزرگ است و همه ما باید پیام رسان انقلاب به نسلهای آینده و به جهانیان باشیم. روحانی عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلابی بود صرفاً مردمی، در ظاهرش احزاب، اقشار و فرهیختگان و اندیشمندان، شخص امام (ره)، یاران امام همه نقش داشتند، اما آنکه انقلاب را به پیروزی رساند، حرکت ملی بود. همه مردم از پیر و جوان، روستایی و شهری سراسر کشور به پا خاستند تا این انقلاب شکل گیرد.

* رونمایی از ماهواره مخابراتی ناهید 1: در مراسم روز فناوری فضا با حضور رئیس جمهوری، ماهواره مخابراتی ناهید 1 که برای اولین بار در کشور ساخته شده است، رونمایی شد. مأموریتهای این ماهواره مخابراتی در راستای دستیابی به فناوری طراحی و ساخت ماهواره مخابراتی زمین آهنگ، مطرح و در یک ماهواره پیاده سازی شده است.

* جای خالی دمکراتها در جلسه رأی گیری 2 نامزد کابینه ترامپ: اعضای دمکرات کمیته تأمین مالی سنای آمریکا جلسات رأی گیری برای تأیید دو نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای کابینه را تحریم کرده و سبب به تعویق افتادن این جلسات شده اند.

* خطر مخازن آمونیاک اسرائیل از بمب اتمی بیشتر است: «ایهود کینان» کارشناس صهیونیست در حوزه شیمیایی تأکید کرده است که «اگر در مخازن آمونیاک بندر حیفا شکاف ایجاد شود یا کشتی حامل آمونیاک برای اسرائیل هدف گرفته شود، عواقب آن خطرناکتر از حمله اتمی آمریکا به هیروشیما خواهد بود.» در این گزارش آمده است که کشتی حامل آمونیاک هر ماه یک بار در بندر حیفا لنگر می اندازد و یک روز تمام برای تخلیه 16 هزار و 700 تن محموله آن وقت نیاز است و هدف گرفتن آن مانند شکار صید در یک دشت باز است.

 

صئ........بهداشت و سلامت

* تأثیر رژیم غذایی مدیترانه ای بر اختلال بیش فعالی: متخصصان اسپانیایی معتقدند رژیم غذایی مدیترانه ای میتواند مانعی برای ابتلای کودکان به اختلال کم توجهی، بیش فعالی (ADHD) باشد. رژیم غذایی مدیترانه ای که سرشار از میوه، سبزی و چربیهای خوب است، به کودکان کمک میکند تا کمتر در معرض خطر ابتلا به این اختلال قرار گیرند. به طور کلی کودکان مبتلا به این اختلال، میزان کمتری میوه و سبزی مصرف میکنند و بیشتر به مصرف فست فود تمایل دارند.

* رونمایی از سامانه پرونده الکترونیک سلامت: وزیر بهداشت، از رونمایی سامانه تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در نیمه دوم فروردین ماه ۹۶ خبر داد و گفت: با ایجاد این سامانه، بیماران در هر نقطه کشور از مرحله ای که به مراکز درمانی مراجعه میکنند، در سامانه ثبت میشوند تا علاوه بر جلوگیری از ارائه خدمات تکراری، کنترل جدی بر اصالت داروها و استاندارد بودن خدمات دریافتی داشته باشیم

صئ........از شش نقطه جهان

* روایتی از نقاشی کردن مرد نابینا: «بخش پایانی»: با ماجرای زندگی «Sargy Mann»، نقاش نامآشنا و نابینا تا به آنجا همراه شدیم که پس از محرز شدنِ نابینایی و در زمانی که دیگر مطمئن شد که راه درمانی در مقابلش وجود ندارد، به فکر افتاد که با اتکا به داشته های ذهنیش، به نقاشی بپردازد و برخلاف قبل که تصاویر را از منظر چشم دیگران نقاشی میکرد، این بار با استناد به رؤیاهای خودش به نقاشی بپردازد. آنچه در پی میآید، ادامه ماجرای نقاشیهای سارگی من است: حدود یک ساعتی نقاشی کردم و به ناگهان متوجه شدم دخترم از کنارم رد شد. از او پرسیدم: «عزیزم این تابلو چطور شده است؟» «خیلی خوب شده. واقعاً زیباست.» «خب تو میتونی بهم بگی که چه چیزهایی در این تابلو میبینی؟»

«خب بذار ببینم... در گوشه سمت چپ پایین تابلو یک میز کوچک وجود دارد که پیتر (پسر سارگی مان) بر روی آن نشسته است و در مقابل آن یک پنجره بزرگ نقاشی شده است. آسمان نیز پیداست و در دوردست نیز تپه ها و دریای آبیرنگ دیده میشود. در سمت راست تابلو هم یک درگاه ورودی دیده میشود که نور خورشید به سمت بیننده میتابد.» دقیقاً همان توصیفی بود که انتظارش را داشتم. بنابر این یک نتیجه میتوانم بگیرم: درست است که نابینا شدم، اما نقاشی هنوز جریان دارد. در طول یک سال و نیم بعد، هرچه تصویر در ذهنم داشتم را کشیدم و برخی سوژه ها را از میان خاطراتم انتخاب میکردم. حاصل کار در یک گالری به نمایش درآمد و بیشتر نقاشهایی که برای آنها احترام قائل بودم به من بازخورد مثبتی نشان دادند. مشکل بعدی این بود: «برای تابلوهای بعدی چه بکشم؟» خاطرات قدیمی واضح نبودند و تمام چیزهایی که در ذهنم بود را کشیده بودم. خودم هم علاقه نداشتم تا ورژن دوم یا سوم یک تابلو را نقاشی کنم. گام بعدی کمک گرفتن از حس لامسه بود. انگار مغز من اطلاعات دریافتی از حس لامسه را با موقعیت مکانی سوژه در فضا نسبت میداد و از این طریق من توانستم آن را بکشم. من هیچ اطلاعاتی از رنگ و نورپردازی سوژهها نداشتم. در ذهنم هر چیزی را با رنگی نسبت داده بودم و آن را نقاشی میکردم. پس از 18 ماه یک نمایشگاه دیگر گذاشتم که آن هم موفق بود. اما دوست نداشتم خودم را تکرار کنم. به همین دلیل یک تابلوی بزرگ در ابعاد 1.20 متر در 1.80 متر را کشیدم. یک چیز مهم این وسط وجود دارد و آن این است که مردم میخواهند بدانند من چگونه در تابلوها رنگها را درست انتخاب میکنم، در حالی که اصلاً نمیتوانم ببینم. قبل از هر چیز باید یک نکته را توجه داشت که مردم وقتی خواب میبینند همه چیز را رنگی میبینند، البته این نظر شخصی من است. وقتی شخصی خواب است از نظر بصری نابینا است. من هم همین شکلی هستم و البته فقط خدا دلیلش را میداند. من رنگ و ترکیبهای رنگی را خیلی خوب میشناسم. همیشه برایم این پرسش مطرح شده که وقتی یک موسیقیدان روی موسیقی جدیدش کار میکند، تا چه اندازه شبیه من فکر میکند. آیا او به این مسائل فکر میکند که صدای فلوت و کلارینت تا چه حد در موسیقیش مینشیند؟ در 10 سال آخر با استفاده از تخیل و دانشی که از رنگدانه ها در اختیار داشتم، نقاشی کردم. من میدانستم که رنگها هنگام ترکیب شدن با هم چه رنگی را به وجود میآورند، در حالی که هیچ چیزی را نمیدیدم. نقاشیهای من خیلی پیشرفت کرد و پس از کلی بحث و گفتگو با همسرم فرانسیس، تصمیم گرفتیم که در آمیختن رنگها، او به من کمک کند. نقاشی من از این طریق خیلی بیشتر پیشرفت کرد. من هرگز فکر نمیکردم که یک نقاش نابینا شوم و حالا به این نتیجه رسیدم که نقاشی بدون بینایی نیز ممکن است. «Sargy Mann»، نقاش انگلیسیِ اهل منطقه «کِنت» و زاده ۱۹۳۷ که در ۱۹۷۳ برای نخستین بار پا به دنیای نابینایی گذاشته بود، سر انجام بعد از موفقیتهای فراوانی که در دنیای نابیناییش به عنوان یک نقاش به دست آورد، در ۲۰۱۵ زندگی را بدرود گفت.

صئ........ورزشی

* انتخاب دو رئیس هیأت ورزشی نابینایان در کردستان و خراسان جنوبی: در هفته جاری، مجمع انتخاباتی رئیس هیأت ورزشی استان کردستان و خراسان جنوبی برگزار شد که هوشنگ شریعتی توانست ریاست هیأت نابینایان کردستان و محمدسلمان احمدی ریاست هیأت ورزشی نابینایان خراسان جنوبی را از آن خود کنند. مجمع انتخابات هیأت ورزشهای نابینایان و کمبینایان استان کردستان با حضور اعضای مجمع و مدیر کل ورزش و جوانان استان به صورت تک کاندیدا برگزار شد.

در مجمع انتخاباتی هیأت ورزشهای نابینایان کردستان، هوشنگ شریعتی تنها کاندیدای این هیأت برای تصدی پست ریاست حاضر شد و برنامه های خود را برای مدت چهار سال اعلام کرد. پس از برنامه های ارائه شده توسط تنها کاندیدای انتخابات، شریعتی توانست با کسب 16 رأی از مجموع 16 رأی مأخوذه، حد اکثر آرای مجمع را به خود اختصاص دهد. باید دید شریعتی که خود یکی از داوران بین المللی رشته گلبال است، میتواند استعدادهای فراوان در استان کردستان را شکوفا کند یا نه. محمدسلمان احمدی نیز با کسب 16 رأی به سمت ریاست هیأت ورزشهای نابینایان خراسان جنوبی انتخاب شد. مجمع انتخاب رئیس هیأت ورزشی خراسان جنوبی یازدهم بهمن با حضور محمدرضا مظلومی، رئیس فدراسیون نابینایان در اداره کل ورزش و جوانان بیرجند برگزار شد و محمدسلمان احمدی شاهرخت با کسب 16 رأی برای یک دوره چهار ساله به عنوان رئیس هیأت ورزش نابینایان خراسان جنوبی انتخاب شد. مظلومی، رئیس فدراسیون نابینایان با اشاره به اینکه ورزشکاران نابینا و کمبینا جامعه ای با نیازهای ویژه هستند، گفت: با توجه به شرایط ورزشکاران نابینا و کمبینا و لزوم داشتن زیرساختهای لازم، هیأت استان به تنهایی نمیتواند از عهده امور برآید. لذا لازم است فدراسیون، اداره کل ورزش و جوانان و بهزیستی استان برای خدمت به این قشر از جامعه با هم تعامل ویژه داشته باشند.

 

صئ........همراه با جشنواره ها

* تعداد فیلمهایی که برای نمایش در سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر پیشبینی شده، نسبت به سالهای قبل بیشتر است و همین نگاه کمی، یکی از ویژگیهای جشنواره امسال از سوی برگزار کنندگان اعلام شده. جدا از اینکه چنین تصور و چنین نگاهی میتواند صحیح یا ناصحیح باشد –که محتاج مجال مجزا برای بحث است-، متأسفانه امسال نیز با همان معضل و بحران ضعف فیلمنامه ها مواجهیم. معضل و بحرانی که ظاهراً از سوی متولیان جشنواره وقعی به آن گذاشته نمیشود و اجازه داده میشود تا هر فیلم تحت عناوین مختلف مثل دفاع مقدس، فیلم اولی و امثالهم وارد بخش رقابتی یا همان سودای سیمرغ که مهمترین بخش یک جشنواره در قد و قواره بین المللیست، شود. گر چه تعبیر محمدمهدی عسکرپور، تهیه کننده در یکی از نشستهای خبری جشنواره مبنی بر اینکه امکان بررسی دقیق و مو به موی تمام فیلمهای پیشبینی شده در جشنواره از سوی هیئت داوران ناممکن است، تعبیر درستیست، اما نمیتوان به این اعتبار، همه چیز را توجیه کرده و اظهار بداریم که چون بازبینی تمام فیلمها به طور دقیق ناممکن است، پس خیلی نمیتوان کار هیئت داوران را نقد کرد که این توجیه درست نیست. باید در نگاه سیاستگذاران جشنواره بازنگری ساختاری شود. - «ائو» خانه ای پر سر و صدا: فیلم سینمایی «ائو، خانه» ساخته اصغر یوسفینژاد، یکی از فیلم اولیهای جشنواره فیلم امسال بود که در کاخ جشنواره به نمایش درآمد. پدر آلزایمری خانواده ای در تبریز فوت میکند، دختر خانواده بعد از چند سال دوری مراجعت میکند و مانع اجرای وصیت پدر میشود. پدر وصیت کرده بود که بعد مرگش، جسدش در اختیار دانشکده پزشکی قرار بگیرد تا در جلسات تشریح دانشجویان استفاده شود. نکته جالب توجه فیلم، زبان اصلی بودن و استفاده از بازیگران استانی بود. تمام مکالمات به زبان ترکی آذری و سرشار از همان متلکها و اصطلاحات رایج در فرهنگ عامه آذربایجان بود، اما سر و صدا و ولوله عمدی در فیلم، برای مخاطب ملالآور بود. ضمن اینکه سوژه با وجود تازگی، فاقد تعلیق داستانی بود.

صئ........حوادث

* برداشتن یک کیلو مو از معده دختر نوجوان: در جریان عمل جراحی کم نظیر در یکی از بیمارستانهای بندرعباس، پزشکان توده مو به وزن یک کیلوگرم را از معده دختری خارج کردند. بیمار، نوجوان 14 ساله ای بود که با علائم تهوع، کاهش وزن و بی اشتهایی به مرکز درمانی مراجعه کرده بود. پس از نخستین بررسیها، بیمار آندوسکوپی شد که وجود یک توده و کلاف پیچیده مویی در معده اش مشاهده شد. این در حالی بود که موها به سمت روده ها نیز امتداد یافته بود. در بررسیهای بعدی مشخص شد بیمار از سالها قبل عادت به خوردن موی خود داشته است. جراح عمومی مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس پس از عمل جراحی در این باره گفت: در 10 سال گذشته این دومین بیماری است که این بیمار با انسداد گوارشی در اثر خوردن مو به بیمارستان مراجعه کرده است. با توجه به شرایط بیمار، توده مو طی یک عمل نادر که حدود یک ساعت و نیم به طول انجامید، از معده دختر نوجوان خارج شد.

* بیوه شدن 130 زن با مرگ یک شوهر: مرد نیجریه ای که 130 همسر و بیش از 200 فرزند داشت در 93 سالگی درگذشت. این مرد که محمد بلو ابوبکر نام داشت، در حالی به دلیل یک بیماری ناشناخته در خانه اش جان باخت که تعدادی از همسرانش باردار هستند و 203 فرزندش هم یتیم شده اند. وی سال 2008 با داشتن 86 همسر به کتاب رکوردهای جهان -گینس- رفته بود. این در حالی است که تعداد همسرانش در سال 2017 به 130 تن رسیده بود. این مرد بارها مدعی شده بود همه همسرانش خودشان خواستار ازدواج با او شده و به هیچ عنوان هم با یکدیگر مشکلی نداشتند.

* کشته شدن 3 شرور مسلح در نقطه مرزی: سه نفر از اشرار و قاچاقچیان مسلح در جریان درگیری با مأموران مرزبانی در شرق شهرستان تایباد به هلاکت رسیدند. از این قاچاقچیان بیش از 87 کیلوگرم مواد مخدر شامل هروئین فشرده، حشیش، شیشه و تریاک کشف شد.

صئ.......چاردیواری

* با عرض سلام و تبریک دهه فجر. دفتر این هفته را با یک توضیح ضروری آغاز میکنم. روز یکشنبه یکی از خوانندگان ضمن تماس با دفتر روزنامه با اعلام خبر بروز حادثه برای آقای عباس نوباغی به عدم درج خبر در روزنامه اعتراض کرده بود که متعاقباً این اعتراض این خواننده با استناد به این جمله که کارمند ایران سپید این خبر را کذب دانسته است، اقدام به جوسازی علیه روزنامه کرده است. در این مورد این توضیح ضروری است: اولاً کارکنان روزنامه در پاسخ به تماسهای مکرر خوانندگان اعلام کرده بودن که این موضوع در حال پیگیری است، کما اینکه گزارشهای اخیر روزنامه نشان داد تیم خبری ایران سپید با حساسیت خاصی این ماجرا را دنبال میکند. گفتگوی خبرنگار روزنامه با انجمن نگاه روشن، گفتگو با شهردار ورامین، پیگیری خبر از بیمارستان لقمان و پیگیری از بیمارستان خاتم الانبیا، همه از پیگیری دقیق ماجرا توسط ایران سپید حکایت دارد. چاپ گزارش ایران سپید در صفحه «توانش» در روزنامه ایران روز پنجشنبه، امروز نیز مبین همین حساسیت است. این بسیار بی انصافی است که زحمات کارکنان این مجموعه با استناد به جمله ای که فقط بخشی از یک مکالمه طولانی و در پاسخ به امر دیگری ذکر شده است مبنی بر اینکه روزنامه باید اول از صحت خبر مطمئن شود و سپس آن را کار کند، مستندی برای نادیده گرفتن زحمات کارکنان روزنامه قرار گیرد. تا کنون موردی از این دست نبوده است که روزنامه بی تفاوت از کنار آن رد شود. اما تماسهای شما عزیزان: آقای رسولزاده از تهران پیشنهاد کردند نابینایان با یادگیری مهارت تایپ، بتوانند این کار را در ادارات بر عهده گیرند. اولاً دوست عزیز! شغل تایپ یا به قول نسل قدیم، ماشین نویسی به علت رواج رایانه در ادارات در حال منسوخ شدن است. در ثانی، مشکل نابینا تایپ کردن نیست، بلکه عدم توانایی در خواندن نامه و اسنادی است که به او ارجاع میشود و او باید متن را تایپ کند. آقای یحییزاده از یزد گفته اند، هنگام تعویض کارت ملی در دفتر پیشخوان دولت، به او گفته اند چون نابینا است، باید به سازمان ثبت احوال مراجعه کند و عکس او در آنجا مورد تأیید قرار گیرد. در این خصوص پیگیری خواهیم کرد. هرچند بسیاری از دوستان بدون مشکل، تعویض کارت ملی کرده اند. آقای کریم عباسی در پاسخ به نیاز آقای اویسی مبنی بر دسترسی به منبعی در خصوص آشنایی با تاریخچه نمایش رادیویی، از وجود کتاب «سیر نمایش در رادیو» خبر دادند. هرچند این کتاب هنوز گویا یا بریل نشده است. خانم یادمند خواهان چاپ ستونهای شعر، گفتگوی گروهی و خودآرایی در روزنامه شدند. آقای درخشانی خواهان چاپ بیشتر احادیث در روزنامه شده بود و از تقویم بریل خبر گرفتند که هفته دیگر در این خصوص پاسخ را به آگاهی شما میرسانیم. آقای خسروی نیز خواهان پیگیری لایحه حقوق معلولان در مجلس توسط تشکلها شده اند. فقط مجالی است برای آرزوی شادکامی برای شما عزیزان و حفظ امید در هر شرایط سخت. تبریک مجدد این ایام و خدایتان یار تا دیداری دیگر.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *