شناسه خبر: 10860 منتشر شده در مورخ: 1395/11/11 ساعت: 12:56 گروه: اجتماعی  
تشریح ویژه برنامه‌های دهه فجر شهرداری تهران

تشریح ویژه برنامه‌های دهه فجر شهرداری تهران

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران جزئیات ویژه برنامه‌های این سازمان برای دهه فجر را تشریح کرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، محمود صلاحی  که به منظور تشریح ویژه برنامه های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد با اشاره به حادثه ریزش ساختمان پلاسکو و شهادت جمعی از آتش نشانان گفت: امیدواریم که حادثه پلاسکو که موجب شهادت 16 تن از آتش نشانان شد منجر به درس و عبرتی برای همگان شود چرا که حداقل از این پس مسئولان و صاحبان ساختمان‌ها به اخطاریه‌ها و تذکرهای ایمنی توجه می‌کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل نزدیکی ایام فاطمیه با دهه فجر از روز گذشته (نهم بهمن) ویژه برنامه‌های دهه فجر در فرهنگسراهای پایتخت آغاز شده است گفت: ما جامعه هدف خود را نسل جوان که به نوعی نسل چهارم انقلاب می‌شود انتخاب کردیم و سعی داریم در برنامه‌های این دهه انقلاب و دستاوردهای آن را به جوانان بشناسانیم.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های این سازمان برگزاری نشست‌های تبیینی انقلاب است گفت: همچنین برپایی 9 ایستگاه فرهنگی با همکاری چهار منطقه در روز راهپیمایی 22 بهمن از دیگر برنامه‌های دهه فجر است.

وی با بیان اینکه نشست‌های موضوعی و محتوایی تدوین دستاوردهای انقلاب که به نام روز روشنایی در فرهنگسراها برگزار می‌شود از اقدامات و برنامه‌های مهم این سازمان در دهه فجر است گفت: همچنین در پنجشنبه آتی ضمن فراخوان از 23 هزار هم عهد شهدای تهرانی، غبارروبی از قبور شهدا را انجام خواهیم داد.

صلاحی همچنین از رونمایی کتاب شیخ زکزاکی خبر داد و گفت: چندی پیش فراخوانی اعلام شد که علاقمندان، شعرها و مقالات خود را در مورد این رهبر شیعه ارسال کنند که حالا این شعر و مقاله‌ها تبدیل به کتاب شده و در سه شنبه هفته جاری رونمایی می‌شود. همچنین شب 22 بهمن مراسم نورافشانی در میدان امام حسین برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران همچنین از ایجاد نقاشی دیواری با محوریت فرهنگسرای انقلاب خبر داد و گفت: هنرمندان با حضور در فرهنگسرای انقلاب به خلق یک نقاشی دیواری با محوریت موضوعات انقلابی اقدام خواهند کرد.

وی با بیان اینکه جامعه هدف ما جوانان و نوجوانان نسل چهارم انقلاب هستند و بر همین اساس از ظرفیت‌های فضای مجازی استفاده خواهیم کرد گفت: بر اساس اعلام مسئولان مردم میانگین حدود دو ساعت از شبکه‌های مجازی استفاده می‌کنند و بر همین اساس برای آشنایی جوانان با دستاوردهای انقلاب در بخش‌های مختلف از جمله فرهنگی و هنری از ظرفیت شبکه‌های مجازی استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه روز جمعه همزمان با ولادت حضرت زینب (س) تمامی خانه فرهنگ و فرهنگسراهای تهران باز است و اوج برنامه‌های با نشاط دهه فجر را شاهد خواهیم بود گفت: همچنین بحث تجلیل از زنان در حوزه عفاف و حجاب را داریم که در این برنامه از زنانی که در یک سال اخیر در حوزه حجاب و عفاف زحمات زیادی کشیدند تقدیر خواهند شد و همچنین از کتاب خانواده نسوه رونمایی می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه در راستای مدیریت محصولات فرهنگی این سازمان جشنواره‌ای به نام فیروزه از فردا صبح کار خود را آغاز می‌کند که بر این اساس محصولات فرهنگی 12 سال اخیر شهرداری در معرض دید عموم قرار می‌گیرد گفت: در دهه فجر اولین و بزرگترین کتابخانه ویژه نابینایان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پیشتر در فرهنگسرای خاوران کتابخانه‌ای کوچک به نابینایان اختصاص داده شده بود گفت: حالا کتابخانه‌ای با 74 هزار جلد کتاب ویژه نابینایان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و این در حالیست که کتاب‌های صوتی و کتاب‌هایی با خط بریل با آخرین تجهیزات روز مورد افتتاح قرار خواهد گرفت. به گونه‌ای که حتی پرینت ویژه نابینایان نیز از خارج از کشور خریداری شده تا در صورت لزوم نابینایان نسبت به پرینت کتاب‌های مورد نیازشان اقدام کنند و در حال بررسی هستیم که ایاب و ذهاب ویژه این افراد را نیز مهیا کنیم تا مبادا نابینایی به دلیل محدودیت نتواند از این کتابخانه استفاده کند.

صلاحی همچنین از راه اندازی سینما و پارک کتاب کودکان در فرهنگسرای اشراق خبر داد و گفت: سینمای اشراق بسیار قدیمی بود و بر همین اساس تخریب و دوباره ساخته شد اما در مورد پارک کتاب کودک نیز باید بگویم که این زمین متعلق به کانون فرهنگی کشور بود که در اختیار شهرداری قرار داده شد تا تبدیل به یک پارک کودک و کتاب شود که در حال حاضر این مهم نیز راه اندازی شده است.

وی همچنین با اعلام خبر آغاز به کار پردیس تئاتر خاوران از امروز گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار بود روز گذشته این پردیس با حضور شهردار تهران افتتاح شود اما به دلیل احترام به آتش نشانان شهید این تئاتر بدون برگزاری افتتاحیه آغاز به کار کرده است.

وی با بیان اینکه این پردیس دارای 9 سالن تئاتر است گفت: پنج سالن این تئاتر به نام پنج استاد برجسته سینما و تئاتر نامگذاری خواهد شد.

وی همچنین در مورد باغ کتاب نیز گفت: تجهیز پروژه باغ کتاب در مراحل پایانی قرار دارد و تنها پیمانکار خارجی در حال تجهیز مرکز تفریحی کتاب کودکان است که اگر این مهم نیز محقق شود پروژه باغ کتاب به زودی افتتاح خواهد شد.

صلاحی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر جای خالی برنامه‌های هنری در ویژه برنامه‌های دهه فجر گفت: تمام مراکز هنری این سازمان ملزم به برگزاری تئاترهای خیابانی، تئاترهای صحنه‌ای، اکران فیلم مناسبتی هستند به گونه‌ای که 212 برنامه هنری در طول دهه فجر اجرایی خواهد شد اما به دلیل کمبود وقت از بیان جزئیات خودداری کردیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *