شناسه خبر: 10812 منتشر شده در مورخ: 1395/11/4 ساعت: 08:51 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 4 بهمن 1395

روزنامه دوشنبه 4 بهمن 1395

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه 4 بهمن 1395

24 ربیع الثانی 1438

23 ژانویه 2017

سال بیست و یکم شماره 5487

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

وزیر ارشاد در ایران سپید 2

آتشسوزی پلاسکو، خرابکاری نبوده است 3

مرز خسروی به روی زائران اربعین حسینی گشوده میشود

کنترل وزن "بخش سوم" 6

جزئیات حضور ورزشکاران معلول در مسابقات کشورهای اسلامی 10

از میان خاطرات شما 12

جانبازان اعصاب و روان، تئاتر فجر را مزین میکنند 16

چرا پلاسکو ناگهان فرو ریخت؟ 18

 

صئ..........ویژه

* وزیر ارشاد در ایران سپید: امسال بر خلاف سالهای گذشته بیست و دومین سالروز انتشار روزنامه ایران در فضایی آکنده از غم و اندوه در آمفی تئاتر مؤسسه ایران برگزار شد؛ فضایی در غم از دست دادن آتشنشانان فداکار و قهرمان کشورمان. صبح روز شنبه، سید رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ادای احترام به شهدا و جانباختگان حادثه پلاسکو، از مؤسسه فرهنگی-مطبوعاتی ایران بازدید و با مسئولان و خبرنگاران این مجموعه گفتگو کرد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدیدش از مؤسسه فرهنگی-مطبوعاتی ایران، به «ایران سپید» آمد و از تنها نشریه مخصوص نابینایان در ایران که به خط بریل منتشر میشود، دیدن کرد. در این دیدار او تأکید ویژه ای نسبت به انتشار این روزنامه داشت و از مدیران مسئول خواست که به آن فراتر از روزنامه ایران کمک شود، چرا که کمک به نابینایان، هم انسانی است و هم خداپسندانه و اجری بزرگ دارد.

صئ........سیاسی

* آتشسوزی پلاسکو خرابکاری نبوده است. حجت الاسلام علوی، وزیر اطلاعات تأکید کرد: نیروهای امنیتی از ابتدای وقوع آتشسوزی در ساختمان پلاسکو، در محل حاضر شده و به بررسی علائم و شواهد موجود پرداختند اما تا کنون با بررسیهای همه جانبه، به هیچ نشانه ای مبنی بر وجود اراده تروریستی یا خرابکارانه بودن این حادثه برنخورده ایم.

* جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت، صبح دوشنبه با حضور دبیر کل، اعضای هیئت رئیسه و هیئت مؤسس آن در مجتمع فرهنگی اسوه تهران اعلام موجودیت میکند. این جبهه متشکل از 16 حزب است که دبیر کلی آن را شهاب الدین صدر، دبیر کل انجمن اسلامی پزشکان ایران بر عهده دارد و به عنوان یک حزب فراجناحی فعالیت خواهد کرد.

* حمیدرضا حاجی بابایی، عضو هیئت مؤسس جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی با اشاره به فعالیت گسترده جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی، در واکنش به احتمال کاندیداتوری خود به عنوان نامزد نهایی این جریان، اعلام کرد: هر کسی که مردم دوست داشتند و به ما القاء کردند، نامزد جبهه نیروهای انقلاب است.

* «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفتگو با شبکه کانادایی «سی.بی.سی» تصریح کرد: تهران نمیخواهد شاهد پاره شدن «برجام» باشد، اما اگر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری جدید آمریکا این توافق را بر هم بزند، ایران آماده است به سرعت فعالیتهای هسته ای خود را به حالت اول بازگرداند.

* به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ با دفاع از گزینه انتخابی خود برای ریاست سازمان سیا گفت که شاید انتخاب مایک پمپئو برای تصدی ریاست این سازمان مهمترین انتخاب او باشد. تراپ با انتقاد از نحوه پوشش اظهاراتش در خصوص دستگاههای اطلاعاتی از جمله سازمان سیا گفت: من در جنگ با رسانه ها هستم و کارکنان رسانه ها در زمره متقلبترین انسانهای روی زمین هستند. او رسانه ها را متهم به دروغگویی و سیاه نمایی کرد.

صئ.......اجتماعی  

* مرز خسروی به روی زائران اربعین حسینی گشوده میشود: اسد ا... رازانی، استاندار کرمانشاه از قطعی شدن تصمیم دولت برای عبور زائران اربعین حسینی در سال آینده از مرز خسروی و ایجاد زیرساختهای مورد نیاز در این منطقه خبر داد و گفت: مرز خسروی سال آینده به روی زائران اربعین حسینی گشوده میشود. لازم است تا در مرز خسروی پایانه و سرویسهای بهداشتی و نیز محوطه پارکینگ به ظرفیت 30 هزار دستگاه خودرو احداث شود و جاده مرز خسروی نیز به روکش نیاز دارد. به گفته رازانی، با آماده شدن هر 2 مرز خسروی و سومار، بخش بزرگی از تردد زوار از مرز کرمانشاه خواهد بود.

* دریافت مستمری خانواده های شهدای آتشنشان: محمدحسن زدا، معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: خانواده های شهدای آتشنشان که تحت پوشش بیمه این سازمان بودند، مادام العمر از تأمین اجتماعی مستمری دریافت میکنند.

 

صئ........آموزشی

* کنترل وزن "بخش سوم": در این مطلب، در مورد 7 اشتباهی که منجر به شکست رژیمتان میشود صحبت میکنیم. - به اندازه کافی غذا نمیخورید: معمولاً در بحث لاغری همیشه صحبت از رژیمهای کم کالری است. به این ترتیب که میزان کالری روزانه مورد نیاز بدن کاهش داده میشود تا بدن مجبور شود از ذخایر چربی  استفاده کند. اما همیشه فراموش میشود که در این صورت خطر کاهش توده ی عضلانی نیز وجود دارد. بدن خانمها روزانه به حدود 1800 کیلوکالری انرژی نیاز دارد. عضلات از انرژی بدن استفاده کرده و کالریها را میسوزاند. اگر به دلیل عدم مصرف مواد غذایی کافی، عضلاتتان کوچکتر شود، بعد از رژیم بیشتر در معرض چاقی دوباره قرار خواهید گرفت. پس عضلاتتان را از دریافت مواد مغذی مورد نیازش محروم نکنید. راه چاره، داشتن تغذیه سالم، متعادل و تأمین نیازهای روزمره تان است. بهتر است به جای دنبال کردن رژیمهای نامناسب، سخت و آسیبرسان، به متخصص تغذیه مراجعه کنید. -

رژیمتان حاوی آهن کمی است: کمبود آهن در بین خانمها امر رایجی است. آهن نقش اساسی در عملکرد خوب بدن دارد. باید حواستان باشد که در طول رژیم دچار کمبود آن نشوید. آهن برای حمل اکسیژن به عضلات، لازم و ضروری است. عضلات از این اکسیژن و مواد مغذی برای سوزاندن کالریها استفاده میکند. کمبود آهن، باعث کند شدن متابولیسم بدن میشود. اگر رژیم گرفته اید، حتماً اسفناج، غذاهای دریایی و لوبیا را در رژیمتان بگنجانید. همچنین بهتر است از قرصهای آهن استفاده کنید تا دچار کمبود جدی آهن نشوید. - فیبر مصرف نمیکنید: لاغری جدا از فیبر نیست. فیبرها ستون هر نوع رژیم لاغری هستند. این ترکیبات مغذی و مفید در انواع سبزیجات و میوه ها به وفور وجود دارند و بدن از آنها برای هضم غذاها و دفع راحت استفاده میکند. علاوه بر این، فیبرها برخلاف قند و چربیها که اشتها را باز میکنند، باعث ایجاد احساس سیری زودهنگام شده و با اشتهای زیاد مقابله میکنند. بنابر این لازم است که در هر وعده ی غذایی سبزیجات میل کنید و روزانه حد اقل 3 واحد میوه بخورید. برای بهره مندی از فیبر زیاد، بهتر است میوه و سبزیجات را با پوست میل کنید. - بیش از اندازه گوشت قرمز مصرف میکنید: در برخی از رژیمها به گونه ای است که صرفاً مصرف سبزیجات و میوه ها را آزاد کرده و گوشت قرمز را اساس تغذیه قرار میدهند. پروتئین کلید موفقیت هر رژیم لاغری است. در واقع پروتئینها به عضلات اجازه میدهند که بافت خود را حفظ کنند. اما با این حال نباید صرفاً گوشت قرمز مصرف کنید. یادتان باشد که مصرف گوشت پرندگان، ماهی و محصولات لبنی نیز حاوی پروتئین هستند که برای عضلاتتان لازم و ضروری است. - محصولات لبنی را کنار گذاشته اید: همه ما برای سالم ماندن باید تا آخر عمر از محصولات لبنی استفاده کنیم. این محصولات به بدن کمک میکنند تا مواد مغذی دریافتی از غذاها را به خوبی جذب کند و چربیها را بسوزاند. هر روز حد اقل یک مرتبه ماست یا پنیر سفید بدون چربی میل کنید. - آب و مایعات ولرم مینوشید: همه ما بویژه در فصل سرما، میل زیادی به نوشیدن چای و آب معمولی یا حتی ولرم پیدا میکنیم و به ندرت سراغ مایعات خنک میرویم. اما اگر رژیم میگیرید باید بدانید که دمای آبی که مینوشید نیز میتواند نقش زیادی در لاغریتان داشته باشد. زمانی که آب خنک مصرف میکنید، بدنتان برای گرم کردن این آب انرژی صرف میکند و کالری میسوزاند. نوشیدن 6 لیوان آب خنک باعث سوزاندن روزانه 50 کالری میشود. - کمبود ویتامین D دارید: ویتامین D یکی از ویتامینهای مهم و حیاتی برای بدن ماست. این ویتامین باعث حفظ بافتهای عضلانی شده و به آنها امکان احیا شدن میدهد. ویتامین D به میزان کمی در مواد غذایی وجود دارد و با دنبال کردن رژیم لاغری نیز با کمبود جدی مواجه میشود. برای مقابله با این مشکل، مصرف ماهی آزاد، تن و میگو را بیشتر کنید. اگر اهل غذاهای دریایی نیستید، از توفو، شیر، غلات و تخم مرغ غافل نشوید.

صئ........ورزشی

* جزئیات حضور ورزشکاران معلول در مسابقات کشورهای اسلامی: تیمهای ملی دو و میدانی جانبازان و معلولین و جودو و دو و میدانی نابینایان و کمبینایان کشورمان با ترکیبی از چهارده ورزشکار در چهارمین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی شرکت خواهند کرد. این مسابقات در بیست رشته ورزشی المپیکی، دو رشته ورزشی پارالمپیکی جودو و دو و میدانی و دو رشته ورزشی غیر المپیکی ووشو و ورزش زورخانه ای از 22 اردیبهشت تا اول خرداد ماه سال آتی در باکو آذربایجان برپا خواهد شد. تا کنون 49 کشور برای حضور در این بازیها اعلام آمادگی کرده اند. بر اساس مصوبه ستاد عالی بازیهای کشورهای اسلامی، 14 ورزشکار معلول، جانباز، نابینا و کمبینای کشورمان میتوانند در این رقابتها شرکت کنند. مسابقات جودوی نابینایان در چهار وزن برگزار میشود. رقابت دو و میدانی کاران نابینا و کمبینا نیز در مواد 100 متر، 400 متر، 4 در 100 متر، پرش طول، پرتاب وزنه و پرتاب نیزه برگزار خواهد شد. مسابقات دو و میدانی معلولین و جانبازان در ماده های پرتاب وزنه و پرتاب دیسک برپا خواهد شد. در همین ارتباط، علی اصغر هادیزاده، نایب رئیس فدراسیون نابینایان و کمبینایان گفت: در رشته دو و میدانی، ۱۴ نفر برای حضور در بازیهای کشورهای اسلامی انتخاب شده اند که در شهرهای خودشان مشغول به تمرین هستند. البته حضور تمامی این ورزشکاران در این مسابقات هنوز قطعی نشده است، چرا که فعلاً مجموع سهمیه کاروان معلولین کشورمان 14 نفر است. گفتنی است: کاروان تیمهای ملی ایران در جریان اولین دوره مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی که به میزبانی عربستان برگزار شد، در جایگاه پنجم قرار گرفت. دومین دوره این رقابتها برگزار نشد و در جریان سومین دوره مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی در اندونزی، کاروان ایران با 59 مدال که 30 مدال آن به رنگ طلا بود، پس از میزبان در جایگاه دوم قرار گرفت.

 

 

صئ........صدای خاطره ها

* مقطع دبیرستان درس میخواندم. سنتی در مدرسه شهید محبی باب کرده بودیم که در نوع خودش ابتکاری بود، اما عمر چندانی نداشت. طی مذاکره ای که با مدیر مدرسه انجام داده بودیم، مقرر شده بود یکی از مینی بوسهای سرویس مدرسه در اختیار ما قرار بگیرد تا کارتهای عضویت بچه های مدرسه در مرکز رودکی را گرفته، کتابهایی که در دست دارند را ببریم و کتابهای مورد درخواستشان را گرفته، تحویل بچه ها بدهیم. فلسفه این ایده هم، ایجاد راحتی برای بچه ها بود؛ هدف این بود که دانشآموزان کمتر به مرکز بروند تا با مشکلاتی که در رفت و آمد از مدرسه به مرکز دارند، مواجه نشوند. به هر حال مسیر پر پیچ و خم بود و با وجودی که خطوط اتوبوس رانی مهیا بود، رفت و آمد دانشآموزان به مرکز، با حجمی از کتاب و نوار، کم مشکل نبود. مترو هم ایستگاههای خود را توسعه میداد، اما زمان میبرد تا بچه ها با ایستگاههای تازه آشنا شوند. اما همانطور که گفتم، این ایده عمر کوتاهی داشت. علتش هم این بود که مسئولان مرکز در مواجهه با انبوه کارتهای عضویت دانشآموزان مدرسه شهید محبی، در ارائه خدمات دچار مشکل میشدند، به شکلی که بعضی خدمات اسباب زحمت مسئولان همیشه همراه مرکز را فراهم میکرد. به همین علت ایده ابتکاری ما در سطح مدرسه تعطیل و به کلاس خودمان محدود شد. با بچه ها قرار گذاشتیم که دو به دو؛ یک نابینا و یک کمبینا، هر دو هفته یک بار کارتهای همکلاسیها را همراه با کتابهایی که در دست داشتند بگیریم و همان پروسه را طی کنیم. به این ترتیب، هر دو ماه یک بار نوبت گروه ما میشد. من با یکی از همکلاسیها گروه دو نفره ای درست کردم. فکر میکردم او کمبیناست؛ البته خودش هم احساس میکرد که واقعاً کمبیناست. یکی از دفعاتی که نوبت به ما رسید، کتابها و نوارهای همکلاسیها را گرفتیم و عازم مرکز رودکی شدیم. تازه ایستگاه سعدی بهره برداری شده بود و در مسیر رفت و آمد از مدرسه به مرکز، تسهیلات راحتی ایجاد شده بود. یک توضیح هم درباره پروسه جا بجایی کتابهای کهنه با تازه بدهم. هر مراجعه کننده، از زمان ورودش به قسمت قرائتخانه یا کتابخانه گویا و مطالعه لیست کتاب و در نهایت انتخاب مورد نظرش، شاید بیش از یک ربع تا 20 دقیقه از وقت مسئولان را نمیگرفت. تصور کنید دو نفر، کارتهای عضویت 8 دانشآموز یک کلاس را تحویل مسئول مربوطه میدهند تا کتابهای مد نظر را آماده کند. ببینید چقدر زمان به خود اختصاص میدهد؟ ضمن اینکه هر دانشآموز عضو، مجاز به گرفتن تعداد خاصی نوار بود، حالا کتاب مد نظر او از حد مجاز سهمیه نوارش بیشتر است، آن وقت است که مسئول مهربان و خونگرم مجبور است نوارهای اضافه از حد مجاز را در کارت دوست او ثبت کند. خلاصه همین رد و بدلها بیش از یک ساعت از وقت کارکنان محترم مرکز را به خود اختصاص میداد. القصه، من و دوست مثلاً کمبینا کوله باری از نوار و کتاب را برداشتیم تا هرچه سریعتر خود را به همکلاسیها برسانیم که خدای نکرده از کاروان اهل مطالعه بیش از این عقب نمانند. قرار شد نوارها را من در کیف سامسونتم بچینم و کتابها را او در دو گونی جا دهد. توضیح بیشتری راجع به شکل حمل کتابها نمیدهم و به قوه متصوره خودتان وا میگذارم. ما با سرعت وارد ایستگاه شدیم و از گیت عبور کرده خود را به پله های سکو رساندیم، صدای قطار که آمد، با این تصور که قطار سکوی ما در حال ورود به ایستگاه است، به سرعت از پله ها پایین رفتیم تا سوار قطار شویم، غافل از اینکه قطار سکوی رو بروییست. اما سرعت ما چنان زیاد بود که متوجه خط ایمن لبه سکو نشدیم و دفعتاً به چاله مترو سقوط کردیم. با شنیدن صدای قطار که از دور میآمد، من رسماً غزل خداحافظی را خواندم، اما دست بر قضا، باز قطار رو برویی بود. در این میان، بر اثر ضربه ناشی از سقوط ما، درِ کیف من باز شد و تمام نوارها پخش چاله مترو شد. با عجله زیاد و کمک یکی از مسافران، بالاخره نوارها را جمع کردیم و کتابها را دوباره در گونی چیدیم و به کمک مسافران دیگر، از چاله بالا آمدیم.

صئ........همراه با جشنواره ها

* جانبازان اعصاب و روان، تئاتر فجر را مزین میکنند: سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر پذیرای تعدادی از جانبازان اعصاب و روان بیمارستان نیایش میشود که با اثری به کارگردانی علیرضا دهقانی در سالن مشایخی به صحنه میروند. علیرضا دهقانی درباره اجرای این اثر گفت: قصد داریم نمایشی را بر اساس داستان «دعای موش کوچولو» نوشته کلر ژوبرت، نویسنده فرانسوی مقیم ایران که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ شده، با عنوان «حواست کجا بود؟» با حضور تعدادی از جانبازان اعصاب و روان بیمارستان نیایش به صحنه ببریم. وی ادامه داد: این اثر به عنوان یکی از برنامه های تئاتر درمانی است که با جانبازان اعصاب و روان انجام میدهیم و این جانبازان عزیز از صفر تا صد امور مورد نیاز تولید و اجرای نمایش، اعم از ساخت عروسک و دکور را زیر نظر مشاوران و کارشناسان انجام داده اند. این کارگردان و بازیگر تئاتر یادآور شد: حدود ۱۰ رزمنده دیروز جبهه های جنگ و جانبازان امروز، در صحنه نمایش «حواست کجا بود؟» به ایفای نقش میپردازند و حدود ۶ تن از این عزیزان هم در کارگاه طراحی و ساخت عروسک و دکور نمایش فعالیت میکنند. دهقانی افزود: میزان جانبازی جانبازان اعصاب و روان حاضر در نمایش «حواست کجا بود؟» از ۲۵ تا ۸۰ درصد است. کارگردان نمایش «حواست کجا بود؟» درباره زمان و مکان اجرای این اثر نمایشی در سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: قرار است این نمایش را در روزهای ۵، ۶ و ۷ بهمن ماه، در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰، در سالن مشایخی به صحنه ببریم. وی در پایان درباره تداوم همکاری خود با جانبازان اعصاب و روان بیمارستان نیایش اظهار کرد: هر هفته، روزهای چهارشنبه کارگاه تئاتر درمانی را با حضور این جانبازان عزیز برگزار میکنیم. نمایش «حواست کجا بود؟» به نویسندگی ماندانا عبقری و با حضور رضا قدس، ولی ا... خلیلی و... اجرا میشود.

 

صئ........حوادث

* چرا پلاسکو ناگهان فرو ریخت؟ معاون پیشگیری و حفاظت از حریق سازمان آتشنشانی تهران با تشریح علل اصلی ریزش ناگهانی ساختمان پلاسکو گفت: «در حادثه آتشسوزی ساختمان پلاسکو ما تجهیزات مناسب و استاندارد در اختیار داشتیم، اما مشکل از آنجا ناشی شد که در این ساختمان نه به نکات ایمنی توجه شده بود، نه سیستمهای اطفای حریق در آن وجود داشت و نه شرایط مناسبی برای فعالیت آتشنشانان وجود داشت. به عنوان مثال در مسیر راه پله ها حتی جای مناسبی برای حرکت همکاران من وجود نداشت. به همین خاطر عملیات اطفای حریق با مشکلات جدی رو برو شد و در پی آن این فاجعه هولناک رخ داد. این در حالی است که در ساختمانهای بلندمرتبه استاندارد دنیا، جدا از تجهیزات پیشگیری از حریق، به آسانسورهای ویژه آتشنشانی هم مجهز هستند.» وی درباره استفاده نکردن از نردبانهای بلندتر برای اطفای حریق نیز گفت: «بلندترین نردبانهای دنیا 54 متر طول دارند که به خاطر حرکت مورب در نهایت تا 45 متر را پوشش میدهند. خوشبختانه ما نردبانهای استاندارد دنیا را در اختیار داریم. به معنای دیگر چون روشهای پیشگیرانه و سیستمهای اطفای حریق خودکار در برجهای دنیا استفاده میشود، نردبانهای موجود در همین اندازه کفایت میکند. پس مشکل ساختمانهای بلندمرتبه ما ضعف در سیستمهای اطفای حریق و بی توجهی مالکان یا سازندگان به موضوع ایمنی در زمان وقوع حادثه و آتشسوزی است. با این حال در قوانین جدید اجباری بودن نصب و تجهیز بلندمرتبه ها در شهرداریها مورد توجه قرار گرفته است.» وی درباره علت استفاده نکردن از بالگردهای اطفای حریق در این حادثه نیز پاسخ داد:« متأسفانه در آتشسوزیهایی شبیه حادثه ساختمان پلاسکو استفاده از بالگرد باعث تقویت کانونهای آتش میشود. چرا که حرکت بالگرد به تولید بادهای قوی منجر میشود. از طرف دیگر بیشتر ساختمانهای قدیمی استحکام لازم برای فرود بالگرد را ندارند.» قدیری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه قدرت اجرایی آتشنشانی و شهرداری در اجباری کردن ایمنی ساختمانهای عمومی یا بلند مرتبه ها چیست؟ گفت: «متأسفانه در این خصوص خلأهای قانونی وجود دارد و قانونگذار اجازه ای برای اجبار به استفاده از تجهیزات ایمنی و استفاده از تجهیزات در بناهای مختلف توسط مالکان را به ما نداده است. در واقع ما فقط میتوانیم به سرکشی و بازدیدهای کارشناسی بسنده کنیم و موارد تخلف را در حد رفع اشکالات احتمالی به مالکان تذکر دهیم. همان طور که میدانید در مورد ساختمان پلاسکو هم دهها بار تذکر کتبی به مالک صورت گرفته است، اما معمولاً مالکان به دلایل مختلف، توصیه ها و تذکرات ما را به کار نمیبندند.» وی تأکید کرد: «در سال 93 از طریق وزارت کشور و دولت لایحه ای به مجلس ارائه شده تا ساز و کارهای قانونی لازم برای کاهش آسیبهای ناشی از حوادث و آتشسوزی، در اختیار شهرداریها و آتشنشانی قرار گیرد، اما هنوز به تصویب نرسیده و نهایی نشده است.»

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *