شناسه خبر: 10784 منتشر شده در مورخ: 1395/10/27 ساعت: 08:35 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 27 دی 1395

روزنامه دوشنبه 27 دی 1395

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه 27 دی 1395

17 ربیع الثانی 1438

16 ژانویه 2017

سال بیست و یکم شماره 5481

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

یک بوستان در هر منطقه تهران برای استفاده معلولان 2

منتجبنیا: «انتخابات 96 یکی از دغدغه های آیت ا... هاشمی رفسنجانی بود» 4

اجرای طرح «طاها» در مدارس تهران 6

کنترل وزن "بخش دوم" 7

جنس پارچه را قبل از خرید از راه دور لمس کنید 9

صعود سه پله ای فوتبال نابینایان در رده بندی جهانی 10

از خاطرات شما 12

رستاک در «میان خورشیدهای همیشه» 15

قاتل بخشیده شده باز هم مرتکب قتل شد

اطلاعرسانی

صئ.........ویژه

* یک بوستان در هر منطقه تهران برای استفاده معلولان: تا پایان دهه فجر امسال، در هر منطقه تهران یک بوستان برای استفاده معلولان و کمتوانان مناسب سازی میشود. این اقدام در راستای اجرای طرح ویژه مناسب سازی معابر که شهرداری تهران از ابتدای امسال در دستور کار قرار داده صورت میگیرد؛ طرحی که اجرای آن پس از ابلاغ دستور العمل مناسب سازی به مناطق 22 گانه و سازمانهای تابعه شهرداری از نیمه شهریور ماه سرعت بیشتری به خود گرفته است. این طور که معاون خدمات شهری شهرداری تهران اعلام کرده، سعی بر این است تا پایان دهه فجر، مناسب سازی 22 بوستان در هر یک از 22 منطقه به پایان برسد.

* رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین گفت: طرح هدیه انقلاب با هدف خدمت رسانی مطلوبتر به اقشار هدف در ایام ا... دهه فجر اجرایی میشود. وی عنوان کرد: برگزاری آموزش مهارتهای زندگی برای روانشناسان و مددکاران، ارائه خدمات و ملاقات حضوری با خانواده های معلولان به منظور رفع نیازهای اساسی آنان از جمله برنامه های این طرح است.

* مدیر کل بهزیستی استان گلستان گفت: بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب بریل و ۶ هزار کتاب گویا، 4 نشریه تخصصی در کتابخانه عمومی ویژه نابینایان در گرگان مهیا شده است. وی اظهار کرد: بیش از 7500 نابینا و کم بینا در سطح استان وجود دارد که 1500 نفر از این افراد در کتابخانه "میرفندرسکی" گرگان و کتابخانه "مختوم قلی فراغی" گنبد کاووس در بخش نابینایان عضو هستند و از خدمات این کتابخانه استفاده میکنند.

* مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه از صدور گواهیهای مددجویی به صورت سیستمی، یکپارچه و هماهنگ در سطح ادارات بهزیستی استان خبر داد و گفت: انطباق آدرس و کد پستی مددجویان مراکز در سامانه ملی (G-naf) جهت استاندارد سازی آدرسها و تسهیل در توزیع کالا و خدمات از دیگر اقدامات انجام شده است.

 

 

صئ.........سیاسی

* منتجبنیا: «انتخابات 96 یکی از دغدغه های آیت ا... هاشمی رفسنجانی بود»: قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه یکی از دغدغه های مرحوم آیت ا... هاشمی رفسنجانی، انتخابات سال 96 بود، گفت: رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام همواره فراجناحی عمل کرد. وی افزود: در دیداری که سه ماه پیش به همراه تعدادی از دبیران احزاب اصلاحطلب با آیت ا... هاشمی رفسنجانی داشتم، وی بسیار نگران دکتر روحانی و حملات و هجمه هایی که بر رئیس جمهوری وارد میشود، بود.

* مردان شاغل در دستگاههای دولتی در صورت فرزنددار شدن دو هفته مرخصی تشویقی میگیرند: نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند: مردان شاغل در صورت صاحب فرزند شدن، دو هفته مرخصی تشویقی بگیرند. نمایندگان در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی مواد ارجاعی از کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه با 136 رأی موافق، 36 رأی مخالف، 2 رأی ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر ماده 118 را مصوب کردند.

* برجام موجب جهشی بزرگ در روابط کشورها با ایران شد: شرقشناس صرب و استاد دانشگاه بلگراد گفت: امضای برجام بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5، علاوه بر ایجاد تحول عظیم در اقتصاد جهانی، موجب جهشی بزرگ در روابط کشورها با ایران شد. «راده بوژوویچ» با اشاره به برخی تحولات جهانی از جمله انتخابات آمریکا و ادامه تحریمهای این کشور علیه ایران طی یک سال گذشته، افزود: تصمیم واشنگتن برای ادامه تحریمها علیه ایران صرفاً جنبه سیاسی دارد و حکومت آمریکا با چنین اقدامی میخواهد شکست خود را بپوشاند.

* فرمانده فراری داعش در روسیه دستگیر شد: یک فرمانده تروریستهای داعشی در جمهوری چچن فدراسیون روسیه که پس از کشته شدن همدستانش در عملیات مأموران موفق به فرار از حلقه محاصره شده بود، پس از چهار روز تعقیب و گریز دستگیر شد.

صئ.......اجتماعی

* اجرای طرح «طاها» در مدارس تهران: طرح «طاها» قرار است در برخی مدارس تهران انجام شود و بر اساس آن، والدین دانشآموزان، یک روز مدرسه را اداره میکنند. طرح «طاها» مخفف «طرح اداره هادیان امین» است که بر اساس آن، تمام امور مربوط به مدرسه در یک روز، توسط اولیای دانشآموزان انجام میشود. این طرح برای نخستین بار در سطح مناطق 19 گانه شهر تهران، با حضور کارشناس مسئول حراست و آموزش ابتدایی منطقه 10 در دبستان پسرانه زعیم اجرا شد.

* خشونتهای خانگی را به 1480 اطلاع دهید: حبیب ا... مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: زنان، کودکان، سالمندان و حتی مردان میتوانند خشونتهای خانگی را به تلفن صدای مشاور با شماره 1480 اطلاع دهند و از کارشناسان این مرکز کمک بگیرند. هم اکنون زنان به علت احساس مسئولیت بیشتر، بیشترین تماس گیرندگان با مراکز خدمات جامع مشاور را تشکیل میدهند.

صئ.........آموزشی

* کنترل وزن "بخش دوم": در بخش پیش به مفهوم کالری و تأثیر ورزش بر کاهش وزن اشاره شد. در ادامه ببینیم به چه کسی چاق میگویند. چاقی نه فقط با اندازه گیری وزن، بلکه به وسیله اندازه گیری چربی بدن تعیین میشود، چون ممکن است بعضی از افراد علیرغم داشتن اضافه وزن، خیلی عضلانی باشند و چربی بدن کمی داشته باشند، لذا چاق محسوب نمیشوند و بعضی ممکن است وزن طبیعی داشته باشند یا کم وزن باشند، اما هنوز چربی اضافه داشته باشند. روشهای اندازه گیری اضافه وزن عبارتند از: - اندازه گیری ضخامت چربی زیر پوست در مناطق مختلف بدن - بررسی عوامل خطر همراه با چاقی مانند مصرف دخانیات، دیابت، فشار خون و کلسترول بالا - اندازه دور کمر: اندازه دور کمر بیش از 88 سانتیمتر در زنان و بیش از 102 سانتیمتر در مردان، تجمع چربی شکمی زیاد محسوب میشود و عامل خطری برای ابتلا به بیماری قلبی-عروقی است. چربی شکمی نسبت به چربی محیطی (در منطقه باسن و ران) برای سلامتی خطر بیشتری دارد.

- نسبت دور کمر به دور باسن: این نسبت نیز یک روش خوب برای تعیین افراد دارای تجمع زیاد چربی شکمی است. نسبت بیشتر از یک در مردان و بیشتر از 0/8 در زنان، نشانه تجمع چربی در شکم و نشانه خطر است. - نمایه توده بدنی: شاخص مطمئنی برای چربی کل بدن است. البته میزان چربی بدن در مورد ورزشکاران و کسانی که اندام عضلانی دارند ممکن است بیش از حد واقعی نشان داده شود. همچنین میزان چربی بدن در مورد افراد مسن و کسانی که جرم عضلانی خود را از دست داده اند ممکن است کمتر از حد واقعی نشان داده شود. برای محاسبه نمایه توده بدن، وزن بدن را بر مربع قد تقسیم نمائید. نمایه کمتر از ٥/١٨ کیلو گرم، نشانه کم وزنی، نمایه ٥/١٨ تا ٩/٢٤ کیلو گرم نشانه وزن طبیعی، نمایه ٢٥ تا ٩/٢٩ کیلو گرم نشانه افزایش وزن و و نمایه بیشتر یا مساوى با ٣٠ کیلو گرم نشانه ابتلا به چاقى است.

 

صئ........دانش و فناوری

* جنس پارچه را قبل از خرید از راه دور لمس کنید! محققان موفق به توسعه یک فناوری لمسی بر روی سطح صفحه نمایشگر شدند که از طریق آن میتوان جنس پارچه مورد نظر برای خرید را از راه دور لمس کرد. پس از تحقیقات گسترده در دانشگاه نورث وسترن، محققان  این دانشگاه موفق به توسعه تکنولوژی TanvasTouch شدند که از طریق آن کاربران تنها با لمس صفحه آیپد میتوانند از راه دور تفاوت جنس پارچه مخمل و ابریشم را تشخیص دهند. این فناوری در نمایشگاه CES 2017 رونمایی شد و کاربران میتوانستند با لمس صفحه نمایش یک تبلت Nexus 9 سطوح مختلف مانند یک پل چوبی، سنگفرش و چمنزار را از یکدیگر تشخیص دهند. فناوری Tanvas میتواند در تمام صفحه نمایشهای لمسی یا حتی در بالای سطوح صاف مانند میز تعبیه شود. Tanvas همچنین میتواند کمک بزرگی برای افراد نابینا در جهت شناسایی سطوح مختلف باشد.

 

صئ.........ورزشی

* صعود سه پله ای فوتبال نابینایان در رده بندی جهانی: تیم ملی فوتبال پنج نفره ایران در تازه ترین رده بندی اعلام شده فدراسیون جهانی ورزش نابینایان، سه پله صعود داشته است. تیم ملی فوتبال پنج نفره کشورمان در رده بندی ماه ژانویه، از رده نهم به رده ششم جهان صعود کرده است. برزیل در صدر رده بندی قرار دارد و آرژانتین، چین، اسپانیا و ترکیه دوم تا پنجم هستند. تیمهای مراکش، ژاپن، مکزیک و کره جنوبی نیز پس از ایران، در جایگاه هفتم تا دهم ایستاده اند. ایران در پارالمپیک ریو، درخشش فوق العاده ای داشت و نخستین تیم آسیایی لقب گرفت که به مدال نقره این مسابقات رسید. رده بندی فوتبال نابینایان جهان، شامل ۴۲ تیم است.

* زادعلی اصغر در جمع ورزشکاران تماشایی فوتبال پنج نفره: کمیته بین المللی پارالمپیک، نام ملیپوش فوتبال پنج نفره کشورمان را در جمع ورزشکاران تماشایی این رشته قرار داد. سایت کمیته بین المللی پارالمپیک، کار معرفی ورزشکاران شاخص از 22 رشته پارالمپیک تابستانی را آغاز کرده است. در این طرح، قرار است 230 ورزشکاری که از سال 2017 تا بازیهای پارالمپیک 2020 توکیو میتوانند خبرساز باشند، معرفی شوند. برخی از این ورزشکاران که در طرح ورزشکاران تماشایی معرفی میشوند، جوانانی هستند که تا بازیهای پارالمپیک 2020، پیشرفت خواهند کرد و استعداد آنها شکوفا میشود. تعدادی نیز از افرادی هستند که پیش از این، مدالآور و افتخارآفرین بوده اند. در روز نخست این طرح، ورزشکاران رشته های تیر اندازی با کمان و راگبی و در روز دوم، بوچیا و دوچرخه سواری معرفی شدند. در روز سوم نیز 6 ورزشکار از فوتبال پنج نفره نابینایان معرفی شدند. در میان افراد حاضر در لیست، نام بهزاد زادعلی اصغر از کشورمان دیده میشود. بر پایه این گزارش، به علت درخشش بهزاد زادعلی اصغر در ریو، ایران اولین کشور آسیایی است که توانسته در فوتبال نابینایان به مدال پارالمپیک برسد.

 

صئ.........صدای خاطره ها

* از خاطرات شما: کلاس اول راهنمایی درس میخواندم. آن روزها تب و تاب عضویت در مرکز رودکی بین دانشآموزان کلاسهای بالاتر از ما چنان داغ بود که حرارت آن ما را هم تحت تأثیر خود قرار داده بود. فکر اینکه بعد از ظهرها بنشینم و کتاب بخوانم، سراپای وجودم را گرفته بود و دنبال فرصتی بودم که به هر شکل شده، به عضویت کتابخانه درآیم. خلاصه این فرصت دست داد و من هم با ارائه مدارک لازم، وارد خیل نابینایان عضو مرکز شدم، اما سری پر شور داشتم و به خیال خودم، رفته بودم تا با گرفتن کتابهای مشهور، قله های مطالعه را به سرعت درنوردم و در بالای مرتفعترین قله، پرچم موفقیت خودم به عنوان یک دانشآموز کوشا و اهل مطالعه و سواد را بر افرازم؛ آنسان که موجی برمیخیزد تا با خروش خود، دریا را در اختیار خود بگیرد و مسیر را به هر طرف که بخواهد، تغییر دهد. غافل از اینکه تمام این افکار، از کله خام یک نوجوان پر شور تراوش میکند و تنها وجه قابل قبول آن، علاقه بیحد و اندازه به مطالعه است. القصه، وقتی اسمم به عنوان یک عضو از اعضای تازه مرکز در دفتر اسامی جا خوش کرد، طبق روال، لیست کتابها را مقابلم گذاشتند تا منِ تازه از ره رسیده، برگزینم آنچه که با آن، طرحی نو در اندازم. بعد از کلی گشت و گزار در صفحات پر عنوان لیست کتابها، به اسم جنایت و مکافات برخوردم؛ اسمی که بارها از این و آن شنیده بودم، اسمی که شهرتی داشته و همچنان شیفته دارد؛ هم کتاب و هم نویسنده کتاب. با صدایی محکم، تو گویی فیلسوف و ادیب مغروری که جز خود، هیچ کس را قبول ندارد، از مسئولان کتابخانه این اثر معروف داستایفسکی را طلب کردم؛ انگار همه کتابهای جهان را خوانده ام و این یکی باقی مانده. یادش به خیر! آن زمان خانم شریفی مسئول کتابخانه بود و خانم فروغی هم مشغول در بخش گویا. وقتی با درخواست من مواجه شد، با روی خوش و همان لبخند همیشگی کلی با من صحبت کرد که پسرم! این کتاب به سن و سال تو نمیخورد و هنوز برای تو زود است. یعنی چه؟ چرا این حرف را به من میگوید؟! برای من زود است؟! اصلاً این خانم چه کاره است که برای من تعیین تکلیف میکند. خلاصه از سر لج، کتاب دیگری انتخاب کردم که از آن قبلی بزرگتر بود؛ جنگ و صلح تولستوی. باز همان قصه تکرار شد، اما این بار من دو پا را در یک کفش کردم که ال و لِلا، من همین کتاب را میخواهم و بس. حالا بعد از این همه سال با خودم فکر میکنم که ای کاش آن کتاب را زود نخوانده بودم! ای کاش صبر میکردم تا به آن اندازه از پختگی برسم تا ابعاد عمیق آن کتاب که هنوز در زمره کتب مورد وثوق ادبیات جهان است را درک کنم. واقعاً حس مسئولیت مسئولان مرکز در آن روزگار ستودنیست. هنوز هم مسئولان قدیمی مرکز که مشغول به فعالیتند، حس مسئولیت خود را حفظ کرده اند. آنها اشراف کامل به کتابهای ضبط شده و سن و سال متقاضیان مراجعه کننده داشته اند. یاد همه آن روزها به خیر. (امید هاشمی)

منتظر خاطرات شما از مرکز رودکی هستیم.

 

صئ.......همراه با جشنواره ها

* «رستاک» در «میان خورشیدهای همیشه»: گروه موسیقی «رستاک» شامگاه ۲۵ دی ماه در تالار وحدت تازه ترین کنسرت خود را در چارچوب سی و دومین جشنواره موسیقی فجر اجرا کرد. در این کنسرت که همچون کنسرتهای دیگر این گروه، به اجرای شادیانه های اقوام ایران اختصاص داشت، بخشی از آثار منتخب سالهای گذشته و آلبوم تازه این گروه با نام «میان خورشیدهای همیشه» برای مخاطبان ارائه شد.

* فریدون آسرایی از آرزوی بزرگش گفت: فریدون آسرایی عصر روز شنبه ۲۵ دی ماه در سالن میلاد نمایشگاههای بین المللی تهران روی صحنه رفت. آسرایی اجرای خودش را با قطعه «عشق یعنی» با مطلع «عشق یعنی وقتی که دستتو میگیرم/ مطمئن باشم که از خوشی می میرم» شروع کرد. این قطعه با انرژی زیادی همراه بود که مخاطبان هم با آن همراهی میکردند. این هنرمند قطعه «سلام» را نیز اجرا کرد و بعد از آن با اشاره به اینکه آهنگ بعدی را به زبان آذری میخواند، از آذری زبانها خواست او را همراهی کنند. «دوست دارم دوست دارم/ دوست دارم دوست دارم/ قد تموم آدما/ قد تموم عاشقا» مطلع قطعه معروف «دوست دارم» بود که این خواننده به زبان فارسی و آذری آن را خواند و مخاطبان با روشن کردن چراغ موبایلهایشان با اثر همراهی کردند. پس از این قطعه، آسرایی با بیان اینکه تنها یک آرزو دارد، گفت: من تنها یک آرزو دارم، اینکه جشنواره موسیقی و اجرای کنسرت را در همه شهرهای ایران ببینیم، چون من به عنوان فردی که در کرج زندگی میکنم، حق اجرای کنسرت در شهر خودم را ندارم. 

* روایتی تراژیک از قطعه گیلانی «رعنا»: اجرای گروه کنسرت «دیلمون (گیلان)» در بخش نواحی جشنواره موسیقی فجر در محل برج آزادی تهران برگزار و میزبان مخاطبانی شد که شاید بیشتر آنها با موسیقی خطه شمال آشنایی داشتند. آنها قطعه رعنا که با سازهای سنتی و ریتمهای شاد همراه بود را اجرا کردند. فرضینژاد، سرپرست گروه درباره قطعه «رعنا» که از مشهورترین قطعات خطه گیلان است، توضیحاتی ارائه داد و بیان کرد که این اثر علیرغم آنچه از آن استفاده شده است، اثر شاد و شیش و هشتی نیست. وی درباره «رعنا» و تاریخچه این زن و بیتی که در شعر گفته میشود: «ای روسیاه رعنا» گفت: رعنا زن روسیاهی نبود. این شعر بسیار معروف است و حتی در اجراهای خارجی هم از ما میخواهند که آن را بخوانیم. رعنا زنی است که در دوره مردسالاری زندگی میکند. زمانی که زنان از خود قدرت انتخاب و تصمیمگیری ندارند و آن زمان خان یا اربابها حتی برای زنان همسر انتخاب میکرده اند. در چنین دوره ای ارباب رعنا را برای پسر خودش انتخاب میکند، اما او تنها زنی است که جرأت میکند و پاسخ نه میدهد و در واقع این جمله که «ای روسیاه رعنا/ برگرد بیا رعنا» از زبان خان است که میخواهد رعنا بازگردد. این قطعه اثری تراژدیک است و حتی گفته میشود که رعنا بعد از فرار خودکشی میکند.

صئ.........حوادث

* قاتل بخشیده شده باز هم مرتکب قتل شد: جوان شیشه ای که در ۲۰ سالگی مرتکب قتل شده و توانسته بود با پرداخت دیه از مجازات قصاص نجات پیدا کند، ۱۰ سال بعد باز هم دست به چاقو برد و مرتکب قتل شد. روز 21 اردیبهشت ماه سال 94 جوانی در یک نزاع بر اثر ضربات چاقو جانش را از دست داد. عاملان این جنایت که 2 جوان به نامهای سامان و سیاوش بودند روز شنبه در دادگاه کیفری محاکمه شدند. در جلسه محاکمه بعد از قرائت کیفرخواست، مادر مقتول به عنوان ولی دم در جایگاه قرار گرفت و گفت: سامان (متهم به قتل) 11 سال قبل در جنایت دیگری جوان دیگری را به قتل رسانده بود، او آن موقع توانست با پرداخت دیه از اولیای دم رضایت بگیرد، اما آن ماجرا برایش درس عبرت نشد و پسر من را هم به قتل رساند. حالا تحت هیچ شرایطی من رضایت نمیدهم و او باید قصاص شود. در ادامه جلسه سامان به دفاع از خودش پرداخت و گفت:

آن روز به دلیل مصرف شیشه در شرایط عادی نبودم. وقتی مقتول وارد شد نگاه بدی به من کرد و باعث شد عصبانی شوم. او میخواست از آنجا بیرون برود که من دنبالش رفتم و با او درگیر شدم. همان موقع در پشت کمر سیاوش 2کارد دیدم و یکی از آنها را گرفتم و با مقتول درگیر شدم. با چاقو 2 ضربه به او زدم، اما وقتی دچار خونریزی شد، با یک دستمال سعی کردم جلوی خونریزی را بگیرم و همان موقع با اورژانس تماس گرفتم، اما وقتی آنها رسیدند دیگر کار از کار گذشته بود. سیاوش در این درگیری هیچ نقشی نداشت و من همه  چیز را به گردن میگیرم. وی درباره قتلی که 11 سال قبل انجام داده بود نیز توضیح داد: این ماجرا به سال 84 بر میگردد. آن موقع 20 ساله بودم و آن قتل هم ناموسی بود. من و 2 برادرم با فردی درگیر شدیم و من مرتکب قتل شدم، اما به خانواده مقتول 50 میلیون تومان دادیم و آنها رضایت دادند. 2 برادرم هم 4 سال زندانی شدند. بعد از آن تصمیم گرفتم که دیگر سراغ کارهای خلاف نروم، اما نمیدانم چرا باز هم پایم به دادگاه کشیده شد.

 

صئ.........اطلاعرسانی

* اطلاعیه ایران سپید: به اطلاع خوانندگان روزنامه ایران سپید میرسانیم: متأسفانه صفحات (14 و 16) روزنامه روز شنبه به دلیل مشکلات چاپی، جا بجا شده و مطالب این صفحات به صورت کامل درج نشده است. ضمن عرض پوزش اعلام میداریم مطالب این صفحات در روزنامه شنبه هفته آینده تکرار خواهند شد.

* انجمن نابینایان ایران اردوی سیاحتی بوشهر با هواپیما و اقامت در هتل را اوایل بهمن ماه 95 برگزار مینماید. علاقمندان جهت ثبت نام با تلفنهای 22560060 و 22560061 تماس حاصل فرمایند.

* بدین وسیله به اطلاع کلیه افراد نابینا و کمبینا میرساند: با تلاش انجمن نابینایان ایران و با همکاری شرکت دانش بنیان پکتوس، امکان دسترس پذیری افراد نابینا و کمبینا به اینترنت بانک، پست بانک و بانک تجارت فراهم گردیده است؛ بنابر این کلیه افرادی که در بانکهای فوق دارای حساب هستند میتوانند از این امکانات بهره مند گردند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *