شناسه خبر: 10774 منتشر شده در مورخ: 1395/10/25 ساعت: 16:12 گروه: سیاسی  
رسانه های مخالف،جامعه امن، نظام مقتدر وبرخوردارازرهبری هوشمند را ناتوان جلوه ندهند
جهانگیری:

رسانه های مخالف،جامعه امن، نظام مقتدر وبرخوردارازرهبری هوشمند را ناتوان جلوه ندهند

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اینکه ایران در منطقه ای ناامن و پرمخاطره ، از آرامش برخوردار است، گفت: از همه رسانه های مخالف دولت می خواهم جامعه امن، نظام مقتدر و برخوردار از رهبری هوشمند را ناتوان جلوه ندهند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری در نخستین جشنواره زن، خانواده و رسانه که در سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد افزود: هیچ مسئله ای از مسائل پیش روی جامعه، نظام و کشور بدون نقش آفرینی مثبت رسانه ها قابل حل نیست.

وی ادامه داد: در حوزه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ، هنگامی مسائل قابل حل و فصل است که رسانه ها نقش آفرین باشند.
جهانگیری با بیان اینکه گاهی نگاه ها با واقعیت فاصله دارد و بهمین دلیل نگرش افکار عمومی اهمیتی بیش از واقعیت های جامعه پیدا می کند، گفت: نمی شود به اعتبار متفاوت تصویرها از رسانه ها بدبین بود. باید کوشید تصاویر رسانه ها از جامعه به واقعیت های جامعه نزدیک شوند.
وی ادامه داد: این نزدیکی وقتی میسر است که اساس کار رسانه بر گفت وگو و چرخش آزاد اطلاعات باشد . مهمترین رسالت رسانه زمینه سازی گفت وگو در جامعه است نه اینکه رسانه وسیله ای برای کتمان حقیقت و اعمال زور تبدیل شود و از قدرت دسترسی به حقیقت منع گردد.
معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: متاسفانه سیاست زدگی و تبدیل رسانه برای انزوا و تبدیل جامعه از واقعیت جامعه و افراطی گری تضییع حقوق اساسی ملت است و ملت حق دسترسی آزاد به اطلاعات و فعالیت آزاد بر سرنوشت خود را دارند ولی برخی رسانه ها در سال های اخیر به گونه ای دیگر عمل کردند.
جهانگیری خاطرنشان کرد: بخشی از رسانه های مخالف دولت به جای نقد عملکرد دولت، از نوعی عملیات روانی و جنگ روانی علیه دولت استفاده می کنند و گاهی از سرمایه های عمومی و بیت المال نیز استفاده می کنند و بنا دارند دولت و مجلس برآمده از رای ملت را ناکارآمد جلوه دهند.
وی افزود: نقش ملی رسانه ها در چنین شرایطی می تواند مصالح ملی و دعوت به گفت و گوی عقلانی و دوری از سوء ظن و تنش باشد.

**نقش زنان در تاریخ

جهانگیری با اشاره به نقش زنان در جامعه افزود: سهم بزرگی از پیشرفت ایران اسلامی در همه زمینه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به دوش زنان فرهیخته کشور است و زن در تاریخ تمدن اسلامی و ایرانی ما از جایگاه بالایی برخوردار بوده است و هر جا نام مرد بزرگی در تاریخ آمده، نام زن بزرگی نیز در کنار ان به چشم می خورد.
وی اضافه کرد امروز هیچ عرصه ای از توسعه همه جانبه کشور را بدون حضور زنان نمی توان بررسی کرد . زنان در آموزش، هنر، مدیریت، سیاست، ورزش و کارآفرینی فعالیت مناسبی بیش از مردان داشته و حماسه آفریدند.
معاون اول رییس جمهوری گفت: کافی است به زنان نمونه کشور نگاه کنیم که چگونه به سرمایه های ملی و اجتماعی کشور افزوده اند حتی در عرصه های جهانی برای کشور افتخار آفریده اند و رسانه ها می توانند تصویرگران شایسته از نقش و تحرک زنان در جامعه و زنان باشند.
جهانگیری با اشاره به اینکه البته رسانه ها نیز از این حضور امیدبخش زنان در کشور بهره مند بوده اند، یادآور شد زنان روزنامه نگار، خبرنگار، هنرمند و کسانی که در عرصه های اجتماعی و رسانه های محلی و راه های جدید کوشیده اند، جا دارد تا نظام از شکوفایی آنان بهره مند گردد و زمینه را برای رشد بیشتر آنان فراهم کند.
وی اضافه کرد امیدوارم این جشنواره و فعالیت هایی از این دست فضا را برای حضور هر چه بیشتر زنان و نقش آفرینی رسانه ها فراهم کند و دولت و نهادهای مدنی کمک کنند تا از حقوق زنان و فرصت های پیش آمده برای تعالی هر چه بیشتر ایران اسلامی دفاع کنیم. مطمئن زنان در پیشرفت و توسعه ایران اسلامی نقش کلید ایفا می کنند.
در این مراسم از تعدادی از آثار برگزیده زنان تجلیل بعمل آمد. همچنین همسر ریاست جمهوری نیز در این مراسم حضور داشتند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *