شناسه خبر: 10771 منتشر شده در مورخ: 1395/10/25 ساعت: 11:26 گروه: اجتماعی  
دولت با تصویب مجلس مکلف به هوشمند سازی رایگان مدارس شد

دولت با تصویب مجلس مکلف به هوشمند سازی رایگان مدارس شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مکلف کردند با همکاری وزارت آموزش و پرورش تا پایان سال دوم اجرای برنامه با هوشمندسازی مدارس امکان دسترسی الکترونیکی را به صورت رایگان برای تمامی دانش آموزان شهرهای کمتر از 20 هزار نفر و روستاها و حاشیه شهرهای بزرگ فراهم کند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ماده 85 لایحه برنامه ششم توسعه را با 153 رای موافق،4 رای مخالف و 3 رای ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر تصویب کردند. بر اساس ماده 85 لایحه برنامه ششم توسعه که به تصویب مجلس رسید، نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات(سازمان فناوری اطلاعات) را مکلف کردند که با همکاری وزارت آموزش و پرورش تا پایان سال دوم اجرای برنامه با هوشمند سازی مدارس امکان دسترسی الکترونیکی(سخت‌افزاری- نرم افزاری و محتوا) به کتب درسی، کمک آموزشی، رفع اشکال، آزمون و مشاوره تحصیلی، بازی های رایانه ای آموزشی، استعداد سنجی، آموزش مهارت های حرفه‌ای، مهارت های فنی و اجتماعی را به صورت رایگان برای تمامی دانش آموزان شهرهای زیر بیست هزار نفر و روستاها و حاشیه شهرهای بزرگ فراهم کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در بندی از این ماده مصوب کردند که دولت برای تامین هزینه های این ماده می تواند از مشارکت بخش غیردولتی استفاده کند، هزینه های مذکور به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تلقی می‌شود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *