شناسه خبر: 10766 منتشر شده در مورخ: 1395/10/23 ساعت: 01:23 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 23 دی 1395

روزنامه پنجشنبه 23 دی 1395

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 23 دی 1395

13 ربیع الثانی 1438

12 ژانویه 2017

سال بیست و یکم شماره 5478

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

دانشجویان نگران نباشند! شهریه ها پرداخت میشود 2

مقیمی: «آیت ا... هاشمی سنگ صبور انقلاب بود» 5

طرح مسکن اجتماعی ویژه اقشار کم درآمد 7

میزان مصرف "عوامل خطر تغذیه ای ایرانیها" اعلام شد 9

سرویسی که بینایی را به نابینایان هدیه میدهد 11

جزئیات برگزاری جام جهانی از سال 2026 14

سرنوشت هولناک دزد گمشده

چاردیواری 18

 

 

صئ.........ویژه

* دانشجویان نگران نباشند! شهریه ها پرداخت میشود: چند تن از دانشجویان نابینا طی تماس با ایران سپید، از پرداخت نشدن شهریه های دانشگاهها توسط سازمان بهزیستی شکوه کردند و خواستار پیگیری این موضوع شدند. علی همتی، دبیر ستاد امور دانشجویان سازمان بهزیستی در این خصوص گفت: طی تفاهمنامه ای که با دانشگاه آزاد به امضا رسیده، هیچ یک از دانشجویان دارای معلولیت این مراکز آموزشی نگران پرداختی شهریه ها نباشند، چرا که سازمان بهزیستی مستقیماً با این مراکز طرف حساب است. وی افزود: سازمان برنامه و بودجه باید در مهر ماه بودجه شهریه ها را پرداخت میکرد که این امر به تعویق افتاد و پرداختیها در دی ماه صورت گرفت که باعث شد هزینه های تحصیلی دیرتر از موعد به دانشگاهها یا دانشجویان پرداخت شود. با تمام دانشگاهها در ارتباط هستیم تا هیچ دانشجویی از امتحان باز نماند. (جعفری)

* تغییری در تعداد پلاک ویژه معلولان اعمال نمیشود: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: با وجود محدودیتهای شهرداری تهران برای ارائه مجوز طرح ترافیک، قرار نیست از تعداد پلاکهای ویژه معلولان کاسته شود. حسین نحوینژاد گفت: برای سال 96 جهت ارائه پلاک ویژه به معلولان با مشکل مواجه نیستیم و قرار نیست تعداد پلاکهای ویژه ارائه شده کاهش پیدا کند. معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در خصوص نحوه اختصاص پلاک ویژه به معلولان اظهار کرد: هر یک از معلولان متقاضی، ابتدا باید در سامانه ویژه بهزیستی ثبت نام کرده و پس از آن به پلیس راهور معرفی شوند تا بتوانند پلاک ویژه دریافت کنند. نحوینژاد تأکید کرد: اطلاعات معلولان واجد شرایط از سوی سازمان بهزیستی کشور در اختیار پلیس راهور قرار گرفته و افراد پس از بررسی شرایط، جهت دریافت طرح معرفی میشوند.

* توزیع ۱۰۰۰ تبلت بین محصلان کم بینا: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در خصوص فعالیتهای انجام شده برای دانشآموزان کم بینا اظهار داشت: در سال گذشته و در دو نوبت، حدود یک هزار تبلت برای دانشآموزان کم بینا در نظر گرفتیم. قدمی با تأکید بر اینکه مشکل تمام دانشآموزان استثنایی را حل میکنیم، خاطرنشان کرد: نمیگذاریم کسی باقی بماند که مشکلی داشته باشد، ضمن اینکه به هیچ کسی جواب منفی در خصوص کمک نمیدهیم. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه اکنون فشار اولیه در خصوص مشکلات را پشت سر گذاشته ایم، گفت: تأمین خدمات توان بخشی بالغ بر 7 میلیارد تومان هزینه در بر داشت که تمام آنها را پرداخت کردیم. وی افزود: همچنین تأمین دارو، هزینه وسایل توان بخشی و هزینه خدمات توان بخشی را پرداخت کردیم؛ هزینه عینک و اعمال جراحی دانشآموزان استثنایی را هم متقبل شدیم؛ ضمن اینکه هزینه یک سری جراحیها را حتی تا 30 میلیون تومان پرداخت کردیم.

 

صئ.........سیاسی

* مقیمی: «آیت ا... هاشمی سنگ صبور انقلاب بود»: قائم مقام وزیر کشور، آیت ا... هاشمی رفسنجانی را سنگ صبور انقلاب توصیف کرد و گفت: این فقدان برای جمهوری اسلامی یک ضایعه جبران ناپذیر است، چرا که ایشان نقش مهمی در پیروزی و تداوم انقلاب داشت. محمدحسین مقیمی افزود: آیت ا... هاشمی سنگ صبور انقلاب بود و همانطور که در پیام رهبر معظم انقلاب هم آمده است، جمهوری اسلامی سرمایه بزرگی را از دست داد. وی ادامه داد: جامعه ما جامعه ای است که شاگردان امام (ره) در آن زیاد هستند و امید است با تلاش و فعالیتهایی که انجام خواهند داد بتوانند جای ایشان را -که اگرچه نمیشود-، پر کنند.

* موفق الربیعی: «عراق یکی از بزرگترین حامیان استقلال و یکپارچگی خود را از دست داد»: مشاور سابق امنیت ملی و عضو فعلی پارلمان عراق تأکید کرد: آیت ا... هاشمی رفسنجانی به عراق علاقه ای ویژه داشت و به همین خاطر ایران و عراق را به یک چشم مینگریست و امروز عراق با درگذشت وی، یکی از بزرگترین حامیان استقلال و یکپارچگی خود را از دست داد.

* اوباما برجام را از مهمترین دستاوردهای دولت خود دانست: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در آخرین نطق خداحافظی خود در شیکاگو، توافق هسته ای موسوم به برجام، برقراری رابطه با کوبا و کشتن بن لادن را مهمترین دستاورد و موفقیت دولت خود در هشت سال ریاست بر کاخ سفید دانست. اوباما در سخنرانی خود در جمع مقامات و طرفداران خود گفت: آنچه که به شما گفتم با یکدیگر انجام دادیم. شما باعث شدید تا هر روز از من رئیس جمهور بهتری ساخته شود.

* یکی از ظلمهای به نظام این است که میگویند فساد در نظام سیستمی شده است: عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: برخی میگویند فساد در ایران سیستمی شده و این یکی از ظلمهایی است که به نظام جمهوری اسلامی ایران میشود، این یک باور شده که من آن را قبول ندارم و آمار و اسناد در این زمینه وجود دارد.

صئ.......اجتماعی

* طرح مسکن اجتماعی ویژه اقشار کم درآمد: طرح مسکن اجتماعی اکنون پس از طی شدن یک فرآیند مطالعاتی و بر اساس مصوبات دولت و همچنین توقف ثبت نام مسکن مهر، به مرحله اجرا رسید و یزد به عنوان پایلوت مسکن اجتماعی کشور انتخاب شد. دکتر جهانگیری با اشاره به طرح مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون برای تأمین مسکن ویژه اقشار کم درآمد، این طرح را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این طرح به دلیل آنکه وابستگی اندکی به منابع دولتی دارد و بیشتر متکی به منابع نهادهای حمایتی است، میتواند آثار مثبتی به همراه داشته و طرح موفقی در حوزه مسکن باشد. طرح «مسکن اجتماعی» آذر 95 در کمیسیون زیربنایی دولت متشکل از وزرای راه و شهرسازی، صنعت، نیرو، جهاد کشاورزی و... تصویب شد. در این طرح مقرر شده که 750 واحد مسکونی در استان یزد و حدود 25 هزار واحد مسکونی در کل کشور با این روش احداث شود. وزیر راه و شهرسازی به «مسکن اجتماعی» اشاره کرده است، این طرح را ویژه تأمین مسکن اقشار کم درآمد به ویژه معلولان، مستمری بگیران، مددجویان تحت پوشش بهزیستی، کارگران و بازنشستگان عنوان کرده و نظامهای تأمین زمین، تأمین مالی و نظارت در این طرح را تشریح کرده است.

* اطلاعیه وزارت دادگستری در مورد ایمیلهای مجعول: با توجه به تماس هموطنان، به تازگی نامه های الکترونیکی با عنوان مجعول "سامانه رسیدگی به شکایات دادگاههای عمومی و انقلاب اسلامی پایگاه اطلاعاتی وزارت دادگستری" برای برخی افراد ارسال شده است، با بررسیهای به عمل آمده پیوستهای مذکور آلوده به نرم افزار جاسوسی بوده که اطلاعات کاربر، خصوصاً در حوزه مالی شامل شماره حساب، رمز عبور و... را به مکانی خارج از کشور ارسال مینماید. لذا از  هموطنان عزیز درخواست میشود از باز کردن پیوستهای هر نوع نامه الکترونیکی ناشناس جداً خودداری کنند.

صئ.......بهداشت و سلامت

* میزان مصرف "عوامل خطر تغذیه ای ایرانیها" اعلام شد: انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور با اشاره به دو تحقیق ملی صورت گرفته، از مشخص شدن میزان مصرف عوامل خطر تغذیه ای ایرانیان خبر داد. دکتر هدایت حسینی گفت: نتایج نشان داد مقدار کل نمک دریافتی ۹.۱۰ گرم/روز است. نمک اضافه شده در زمان پخت غذا یا نمک سر سفره ۵۴ درصد از کل نمک دریافتی را تشکیل میدهد. مهمترین غذاهای فرایند شده در تأمین سدیم، نان و پنیر هستند. وی افزود: متوسط دریافت قند کل ۱۰۲ گرم/روز است. منظور از قند کل، مجموع قندهای موجود در انواع مواد غذایی مانند نان، میوه و سبزی، لبنیات، کیک، شیرینی، نوشابه، قند، شکر و... است. ارزیابی الگوی مصرف انواع روغن و چربیهای خوراکی در شش استان نشان میدهد که سهم روغنهای نیمه هیدروژنه (روغن نباتی جامد) کاهش چشمگیری داشته و سهم مصرفی روغنهای نباتی مایع ۵.۴ برابر افزایش یافته است و روغن مخصوص سرخ کردنی ۳۰% سهم روغن مصرفی را تشکیل میدهد. اصلاح الگوی اسیدهای چرب روغنهای نیمه هیدروژنه و کاهش مصرف این گروه از روغنها باعث کاهش قابل توجهی در میزان دریافت اسیدهای چرب ترانس مضر برای سلامتی شده است.

* عرضه شیر پاستوریزه "کاله" با تاریخ غیر واقعی: سازمان ملی استاندارد از عرضه شیر پاستوریزه "کاله" با تاریخ غیر واقعی خبر داد. در جریان بازرسی کارشناسان سازمان استاندارد از واحد تولیدی کاله تهران، مشاهده شد که این واحد تولیدی آگاهانه نسبت به درج تاریخ غیر واقعی (پنج روز بعد) روی محصول شیر پاستوریزه اقدام کرده است. واحد تولیدی "کاله" تهران همچنین اقدام به درج نشان استاندارد روی شیر فرادما (استریل) بدون اخذ مجوز استاندارد و نیز درج آدرس محل تولید به صورت غیر واقعی (استان مازندران) روی محصولات خود کرده است.

 

 

 

صئ.......از شش نقطه جهان

* سرویسی که بینایی را به نابینایان هدیه میدهد: خرید کردن، یکی از پر دردسرترین  کارهایی است که ما نابینایان در طول زندگی با آن مواجه میشویم. تکرار این کارِ پر دردسر هم باعث میشود که زحمتی که برای انجام چنین کاری متحمل میشویم، هیچ وقت از ذهنمان پاک نشود. تصور کنید وارد فروشگاهی شده اید که اجناسش هم از قضا با تخفیفهای آنچنانی عرضه میشوند و شما هم به همین علت، تأکید دارید خریدهایتان را از آن فروشگاه انجام دهید. شاید چاره ای که بیاندیشید این باشد که از دوستانتان، یکی را پیدا کنید که شما را در این مسیر همراهی کند یا آن که از مسؤولین فروشگاه بخواهید به شما کمک کنند. تکنولوژی البته این کار را قدری برایمان تسهیل کرده است. شما میتوانید از فروشگاههای مجازی به راحتی خرید کنید، اما باز هم قطعاً لطفِ خرید از فروشگاههای واقعی را نخواهد داشت. حالا یک امکان جدید هم در حال قدم گذاشتن به زندگی نابینایان ساکن در کشورهای پیشرفته است. Aira، نام این تکنولوژیِ بسیار جالب است. به کمک این تکنولوژی که به همت انجمنهای نابینایی در حال پیشرفت و گسترش است، فرد نابینا، عینکی را به چشم میزند که نوعی بستر تکنولوژیکی در آن در نظر گرفته شده که به محض فشردن یک دکمه، ارتباط فرد با یک کارشناس برقرار میشود و کارشناس مربوطه که دوره های آموزشی خاصی را هم برای راهنمایی نابینایان گذرانده، دنیا را از دریچه آن عینک میبیند و تمام اطلاعاتی را که یک فرد برای استفاده صحیح از محیط اطرافش لازم دارد، برای متقاضی نابینا، گزارش میکند. «Jordan»، دختر ۲۱ ساله نابینایی است که به عنوان یکی از آزمایش کننده های این برنامه انتخاب شده است. او درباره تجربه اش در استفاده از Aira میگوید: «عینک را در اختیارم گذاشتند و من سفری را از اتریش، به مقصد واشنگتن آغاز کردم. در واشنگتن، با تجربیات جالبی مواجه شدم. وقتی میخواستم از نقطه الف به ب حرکت کنم، دکمه را فشار میدادم و ارتباطم با کارشناس مربوطه برقرار میشد و فرد کارشناس، هر آنچه که از مناظر طبیعی تا ساختمانها و ماشینها، میدید، برای من هم تعریف میکرد..» جردن، یک تجربه جالب دیگر را هم بیان میکند که شاید خیلی ساده به نظر برسد، اما مشکلی است که همیشه با آن مواجه بوده ایم. او میگوید: «یکی از مشکلاتی که من در سفرهایم داشتم این بود که مجبور بودم آشغالهایم را توی کیفم بگذاردم و در اولین سطل زباله ای که محل قرارگیریش را میشناسم بیاندازم. پیدا کردن سطلهای زباله در خیابان با کمک عصا، کار بسیار دشواری است، اما به کمک کارشناسان Aira، به راحتی میتوانستم هر زباله ای را در همان لحظه تولید، روانه سطل زباله کنم.» طراحان Aira میکوشند سرویسشان را به گونه ای پیش ببرند که به جای استفاده از کارشناس، از هوش مصنوعی برای توصیف تصاویر استفاده کنند. این روزها، انجمنهای نابینایان، سرمایه گذاریهای قابل توجهی را در حوزه طراحی تکنولوژیهایی که زندگی را برای نابینایان آسان میکنند، انجام میدهند.

صئ.......ورزشی

* جزئیات برگزاری جام جهانی از سال 2026: با رأی قاطع اعضای فیفا، رقابتهای جام جهانی از سال 2026 با حضور 48 تیم برگزار خواهد شد. در حالی که مخالفتهای زیادی از سوی فوتبال دوستان با برگزاری جام جهانی با 48 تیم ابراز شده بود، در رأیگیری که توسط شورای 37 نفره فیفا صورت گرفت، برگزاری جام جهانی از سال 2026 با شرکت 48 تیم تصویب شد. قرار است این رقابتها از سال 2026، در 16 گروه سه تیمی برگزار شود که بدین ترتیب، تعداد گروهها دو برابر خواهد شد و از هر گروه دو تیم برتر به دور حذفی صعود خواهد کرد. از این رو، تعداد بازیها از 64 مسابقه به 80 بازی افزایش خواهد یافت. هرچند تعداد بازیهای هر تیم برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی و فینال، مانند گذشته است. جالب اینکه در دور گروهی، اگر یک بازی مساوی شود، کار به ضربات پنالتی کشیده میشود. به عبارتی در این مرحله دیداری که به تساوی بینجامد، وجود ندارد. در دورهای بعدی نیز اگر کار در وقت قانونی به تساوی کشیده شود، بلافاصله برنده با ضربات پنالتی مشخص خواهد شد. تنها در نیمه نهایی و فینال، در صورت تساوی در وقت قانونی، وقتهای اضافه نیز منظور خواهد شد. سهمیه قاره های مختلف در جام جهانی ۴۸ تیمی، به شرح زیر است: اروپا ۱۶ تیم، آفریقا ۹.۵ تیم، آسیا ۸.۵ تیم، آمریکای جنوبی ۶.۵ تیم، آمریکای شمالی و مرکزی ۶.۵ تیم و اقیانوسیه یک تیم. افزایش تعداد بازیها و بیشتر شدن بازیکنان حاضر در جام باعث شده تا باشگاهها از افزایش احتمال مصدومیت بازیکنانشان و همچنین کوتاه شدن مدت حضور بازیکنان در اردوهای پیش فصل، نگران باشند. افزایش تیمها از 32 به 48، یکی از قولهای انتخاباتی اینفانتینو، رئیس جدید فیفا بود و او در کمتر از یک سال توانست به آن عمل کند. بسیاری از این نظر، او را با هاوه لانژ، رئیس سابق فیفا مقایسه میکنند که با وعده افزایش تعداد تیمهای جام جهانی از 16 به 24، توانست رقیبش را شکست دهد.

 

صئ.......حوادث

* سرنوشت هولناک دزد گمشده: دزد جوان زمانی که برای سرقت سیم برق بالای تیر سیمانی میرفت، نمیدانست چه سرنوشت هولناکی در انتظارش است. پیکر وی یک ماه پس از ناپدید شدن، در شالیزارهای شهرستان لنگرود پیدا شد. یک ماه قبل مردی با مراجعه به پلیس و تسلیم شکایتی از ناپدید شدن مرموز برادرزاده جوانش خبر داد. پس از اعلام این گزارش، تجسسها برای کشف ردی از مرد جوان گمشده در دستور کار پلیس قرار گرفت. تا اینکه پس از یک ماه، گزارشهای یک مرد کشاورز راز هولناکی را فاش ساخت. «دقایقی قبل به شالیزار آمده بودم که در میان علفزارها با مرد جوانی رو برو شدم که روی زمین دراز کشیده بود. چند بار صدایش کردم، اما وقتی پاسخی نشنیدم احساس کردم باید حادثه ای برایش رخ داده باشد. به همین دلیل با پلیس تماس گرفتم.» پس از حضور مأموران پلیس در محل حادثه، مشخص شد مرد جوان هنگام سرقت سیمهای برق جان باخته است. با انتقال جسد مرد ناشناس به پزشکی قانونی، تحقیقات درباره علت و زمان دقیق مرگش در دستور کار قرار گرفت. از سوی دیگر خانواده اش با حضور در پزشکی قانونی اعلام کردند جسد متعلق به گمشده آنهاست.

* حکم قصاص قاتل ستایش تأیید شد: سخنگوی قوه قضائیه از تأیید حکم قصاص عامل قتل دختربچه افغانی در دیوان عالی کشور خبر داد: حکم قصاص قاتل «ستایش» به اتهام قتل تأیید شده است. دخترک شش ساله، روز ۲۲ فروردین امسال از سوی پسر همسایه شان در خیرآباد ورامین ربوده شد و پس از آزار و اذیت با اسید سوزانده شد. همزمان با گم شدن دخترک، تحقیقات پلیسی در این باره آغاز شد. تا اینکه پسر همسایه شان از سوی مأموران دستگیر و در بازجوییها به قتل ستایش اعتراف کرد. عامل این جنایت هولناک پس از محاکمه جنجالی در دادگاه کیفری استان تهران، به قصاص محکوم شد که این حکم در دیوان عالی کشور به تأیید رسید.

 

 

صئ.......چاردیواری

* سلام یاران. در آغاز این شماره، درگذشت مرد مصلحت نظام و سمبل میانه روی و اعتدال در سیاستهای کلان کشور را به خوانندگان تسلیت میگویم. مردی که علیرغم نشیب و فرازهای رسمی در ساختار قدرت سیاسی، با حضور میلیونی مردم در تشییع پیکرش نشان داد جایگاهی ویژه در قضاوت نهایی مردم در مورد عملکرد کلی یک شخصیت برخوردار است. تا آنجا که به امور افراد دارای معلولیت مربوط است، دو دستاورد بزرگ هاشمی، فرمان تأسیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال 1369 و طراحی انتشار روزنامه ایران و متعاقب آن انتشار روزنامه ایران سپید به عنوان تنها روزنامه ویژه نابینایان کشور است. یادش گرامی باد و خدایش رحمت کند. تماسهای دوستان برای تشکر از ستون صدای خاطره ها همچنان ادامه دارد. از جمله تشکر آقای محمود حضوری از شاهرود در مورد این ستون و درخواست چاپ نکات آموزشی در خصوص پیشگیری از بیماریها در ستون بهداشت و سلامت و نیز معرفی کتبی در ستون چوب الف که تهیه آن برای نابینایان آسانتر باشد. خانم معرفنژاد از تهران نیز ضمن تشکر از ستون صدای خاطره ها، خواهان چاپ مطالبی آموزشی در خصوص سردردهای میگرنی و چگونگی تشخیص به موقع و مهار آن شده اند. آقای علیرضا رنجکش از آمل با اشاره به مدرک کارشناسی خود در مدیریت برنامه ریزی آموزشی شکوه کردند که از توان علمی ایشان در سازمان بهزیستی که در آن مشغول به کارند استفاده نمیشود که البته مشکلی است که شامل بسیاری از دوستان تحصیلکرده نابیناست که به عنوان اپراتور مشغول به کارند. حل این مشکل مستلزم شناخت ریشه های آن است که بحث تخصصی مفصلی را میطلبد که در این خصوص قطعاً میزگردی برگزار و نتیجه را در روزنامه منتشر میکنیم. آقای عظیمی از تعیین 20 درصد حقوق حد اقل قانون کار برای تعیین سطح مستمری مددجویان سازمان در احکام برنامه ششم شکوه کرده و گفته اند، پس وعده تعیین مستمری معادل 40 درصد حقوق قانون کار یا معادل آن سخنانی بیهوده بوده است. در توضیح باید بگویم پرداخت مستمری معادل کف حقوق پایه قانون کار سخن بیهوده نیست، بلکه بخشی از لایحه حقوق معلولین است که در صورت تصویب در مجلس دهم، قانون لازم الاجرای کشور است. اما هنوز این لایحه در مجلس طرح و تصویب نشده است. آقای ذبیح ا... نقیلو از خرمدره زنجان از برقراری روزنامه شان تشکر کرده اند. آقای سعیدی از سرنوشت رودکی پرسیده اند که در حال تعیین تکلیف است. خانم طلعت حسینی از گیلان خواهان آموزش فن بافتنی در روزنامه شده اند که راه مناسبی برای آموزش نیست. خانم شاکری نیز اعلام آمادگی کردند که تجربه زندگی مستقل خود را در اختیار دیگران نهند. ایشان هم کمتوان حرکتی و هم بینایی هستند. با تشکر از آقای جواد شکاریان که بخشی از آلبوم مداحی خود را در اختیار سایت ایران سپید نهادند، از همگی دوستان تا مجالی دیگر خداحافظی میکنم. در هر حال امیدوار باشید.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *