شناسه خبر: 10740 منتشر شده در مورخ: 1395/10/19 ساعت: 09:11 گروه: اجتماعی  
دولت در شناسایی دهک‌های پردرآمد سرعت عمل بیشتری به خرج دهد

دولت در شناسایی دهک‌های پردرآمد سرعت عمل بیشتری به خرج دهد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه حذف یارانه پردرآمدها مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را افزایش می دهد، گفت: دولت باید در شناسایی دهک‌های پردرآمد جامعه سرعت عمل بیشتری به خرج دهد.

به گزارش ایران سپید به نقل از خانه ملت با اشاره به مصوبه روز شنبه مجلس در برنامه ششم در خصوص هدفنمندی یارانه ها گفت:بر اساس مصوبه امروز مجلس، دولت باید طی برنامه ششم توسعه با حذف یارانه پردرآمدها حداقل مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را علاوه بر یارانه موجود، متناسب با محرومیت ۲۰ درصد حداقل مصوبه شورای عالی کار و از محل هدفمندسازی یارانه‌ها و حذف خانوارهای پردرآمد تامین کند.

نماینده مردم با تاکید بر این‌که دولت باید طبق قانون در شناسایی دهک‌های پردرآمد جامعه سرعت عمل بیشتری به خرج دهد، افزود: ترکیب درآمدی کشور نشان می‌دهد از کل جمعیت کشور بین 5 تا 7 میلیون نفر درآمدهای زیر خط فقر، 68 میلیون نفر درآمد متوسط و 5 میلیون نفر هم درآمدهای بدون حساب و کتاب دارند که دولت باید با شناسایی این طبقه هرچه سریع‌تر نسبت به حذف آنها از دریافت یارانه نقدی اقدام کند.

افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هزینه جدیدی بر دولت تحمیل نمی کند

زارع ادامه داد: افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، از طریق حذف یارانه پر درآمدها صورت می گیرد و هزینه جدیدی از طریق بودجه عمومی بر دولت تحمیل نمی کند.

وی  با تاکید بر این‌که دولت در حذف دهک‌های پردرآمد اولویت را بر شناسایی ازطریق پرداخت مالیات‌ها و فرارهای مالیاتی قرار دهد، یادآور شد: بانک اطلاعاتی مالیاتی بهترین معیار برای شناسایی پردرآمدها است که دولت می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های این بانک به حذف دهک‌های پردرآمد و اجرای قانون هدفمندی اقدام کند.

قطع یارانه پردرآمدها و تزریق آن به حوزه صنعت، تولید و کشاورزی لازمه رشد کشور است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که قطع یارانه پردرآمدها و تزریق آن به حوزه صنعت، تولید و کشاورزی لازمه رشد کشور است، تصریح کرد: رسیدن به اقتصاد مقاومتی و برون‌رفت از شرایط کنونی، لازمه قطع پرداخت یارانه نقدی به دهک‌های پردرآمد است که متاسفانه تاکنون با تعلل مسئولان در این زمینه مواجه هستیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *