شناسه خبر: 10739 منتشر شده در مورخ: 1395/10/19 ساعت: 09:07 گروه: اجتماعی  
اشتغال صد هزار نفر از سوی کمیته امداد و بهزیستی

اشتغال صد هزار نفر از سوی کمیته امداد و بهزیستی

نمایندگان مجلس در لایحه برنامه ششم توسعه کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و سازمان بهزیستی را موظف کردند سالانه یکصد هزار نفر به ترتیب 70 درصد کمیته امداد و 30 درصد سازمان بهزیستی را صاحب شغل کند.

به گزارش ایران سپید به نقل از خانه ملت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی (شنبه) پارلمان رسیدگی به لایحه برنامه ششم توسعه را ادامه داده و ماده 98 این لایحه را پس از بحث و بررسی با 148 رأی موافق، 10 رأی مخالف و بدون رأی ممتنع از 201 نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، سازمان‌های مناطق آزاد مکلف شدند به منظور زدودن فقر از چهره مناطق آزاد تجاری یک درصد از محل وصول عوارض ورود کالاها و خدمات این مناطق را پیش از واریز به خزانه طبق بودجه سنواتی از طریق کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و سازمان بهزیستی برای اشتغال محرومین و نیازمندان بومی این مناطق اختصاص دهد.

طبق این مصوبه، کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و سازمان بهزیستی موظف شدند برای توانمندسازی افراد تحت پوشش خود، سالانه 100 هزار نفر به ترتیب 70 درصد کمیته امداد و 30 درصد سازمان بهزیستی را صاحب شغل کند و دولت طبق بودجه سنواتی تسهیلات قرض‌الحسنه لازم را جهت تحقق این امر در نظر خواهد گرفت.

همچنین وکلای ملت ماده 97 لایحه برنامه ششم را پس از بحث و بررسی برای رفع برخی ایرادات مجدداً به کمیسیون تلفیق برنامه ششم ارجاع دادند.

در ماده 97 لایحه برنامه ششم آمده بود: در صورتی که نرخ رشد دستمزد اعلام شده بیمه‌پردازان صندوق‌های تأمین اجتماعی، کشوری و لشگری در 2 سال آخر خدمت آنها بیش از نرخ رشد طبیعی دستمزد بوده و با سال‌های قبل سازگار نباشد، مشروط به آنکه افزایش دستمزد به دلیل ارتقای شغل و تغییر کارگاه نباشد صندوق‌های مذکور علاوه بر دریافت مابه‌التفاوت میزان کسور سهم کارفرما و کارگر به نسبت دستمزد واقعی و دستمزد اعلام شده سال‌های قبل از کارفرمای ذیربط، خسارت وارده به صندوق‌ها را بر اساس آیین‌نامه‌ای که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، از کارفرمایان اخذ خواهد کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *