شناسه خبر: 10707 منتشر شده در مورخ: 1395/10/13 ساعت: 10:46 گروه: ورزشی  
شمشکی: به دنبال توسعه ورزش زمستانی معلولان هستیم

شمشکی: به دنبال توسعه ورزش زمستانی معلولان هستیم

رییس انجمن اسکی جانبازان و معلولان هدف از برگزاری مسابقات بین‌المللی اسکی به میزبانی ایران را توسعه ورزش‌های زمستانی معلولان و افزایش تعداد سهمیه‌های ایران در مسابقات پارالمپیک زمستانی 2018 کره جنوبی عنوان کرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا عیسی ساوه شمشکی با اشاره به هم‌زمان بودن مسابقات بین‌المللی اسکی در بخش جانبازان و معلولان و افراد سالم، اظهار کرد: این رقابت‌ها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 15 – 14 دی ماه در رشته اسنوبرد در پیست اسکی دیزین به صورت داخلی و بدون حضور تیم‌های خارجی برگزار خواهد شد. البته در رشته آلپاین که 19 و 20 دی در دربندسر برگزار می‌شود، دو تیم ارمنستان و رومانی برای شرکت در مسابقات اعلام آمادگی کردند.

وی گفت‌: این تورنمنت چون با نظارت (دیمیتری لازاروسکی) رییس ورزش‌های زمستانی کمیته بین‌المللی پارالمپیک انجام می‌شود، مورد تایید IPC (کمیته‌ بین‌المللی پارالمپیک) است و 20 ورزشکار حاضر در این تورنمنت پس از انجام کلاس‌بندی پزشکی در رشته‌های آلپاین و اسنوبرد توسط دو پزشک کلاس‌بند از هلند و یونان مجوز شرکت در این تورنمنت را پیدا می‌کنند.

رییس انجمن اسکی جانبازان و معلولان ‌اضافه کرد: هر چند مسابقات بین‌المللی اسکی در بخش اسنوبرد به صورت داخلی برگزار می‌شود، اما چون در تقویم IPC ثبت شده است، رنکینگ جهانی دارد و برای ورزشکاران شرکت کننده در این تورنمنت، امتیاز خوبی برای حضور در پارالمپیک زمستانی 2018 که به میزبانی کره جنوبی برگزار خواهد شد، محسوب می‌شود.

ساوه شمشکی در ادامه صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: در 5 دوره از بازی‌های پارالمپیک زمستانی ما تنها یک نماینده داشتیم، اما با تایید کلاس‌بندی پزشکی ورزشکاران حاضر در این تورنمنت، به دنبال آن هستیم تا علاوه بر افزایش تعداد سهمیه‌ها، ورزشکاران معلول بیش‌تری را راهی پارالمپیک زمستانی 2018 کنیم. بدون شک هر چقدر بتوانیم تعداد اسکی‌بازان معلول را افزایش دهیم، در توسعه این رشته گام موثری برداشتیم.

وی ‌اضافه کرد: اگر هر 20 اسکی‌باز معلول در کلاس‌بندی پزشکی مورد تایید IPC قرار بگیرند، بدون شک با سرمایه‌گذاری روی این نفرات می‌توانیم عملکرد بهتری در ورزش‌های زمستانی پارالمپیک 2018 داشته باشیم.

رییس انجمن اسکی جانبازان و معلولان از دستاورد مهم این میزبانی را کلاس‌بندی بین‌المللی ورزشکاران بدون صرف هیچ گونه هزینه و آموزش کلاس‌بندی تخصصی پزشکی به 10 نفر از پزشکان و داوران عنوان کرد.

او در پایان خاطرنشان کرد: اسکی معلولان یک سال است که راه‌اندازی شده و قدمت زیادی ندارد. امکان دارد اسکی‌بازان معلول در اولین تجربه حضور خود در رقابت‌های بین‌المللی به اهداف ترسیم شده دست پیدا نکنند و عملکرد ضعیفی داشته باشند، اما به‌ هر صورت تجربه خوبی است تا از این طریق بتوانیم ورزش زمستانی معلولان را در آینده توسعه دهیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *