شناسه خبر: 10669 منتشر شده در مورخ: 1395/10/8 ساعت: 08:47 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 8 دی 1395

روزنامه چهارشنبه 8 دی 1395

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 8 دی 1395

28 ربیع الاول 1438

28 دسامبر 2016

سال بیست و یکم شماره 5465

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

سفر روحانی دیپلماسی منطقه ای ایران را ارتقا داد 2

توزیع بسته های لبنی و کنسروی در میان بازنشستگان 4

کنترل آسم در جنوب کشور 5

اولویت بندی برای معافیت از حق انشعابات 10

لزوم برگزاری مسابقات تدارکاتی برای تیم ملی گلبال 13

روایت دوست، صدای قصه های شبانه (بخش دوم) 15

حوادث

 

 

صئ.........سیاسی

* سفر روحانی دیپلماسی منطقه ای ایران را ارتقا داد: سفیر اسبق ایران در جمهوری آذربایجان، دیپلماسی منطقه ای دولت یازدهم را فعال و پویا توصیف کرد و گفت: سفر رئیس جمهوری به سه همسایه شمالی، دیپلماسی منطقه ای ایران را در سطح بالاتری قرار داد. افشار سلیمانی درباره سفر منطقه ای اخیر حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری به کشورهای ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان، با انتقاد از سیاستهای دولت نهم و دهم افزود: بهترین دوران روابط ما با این کشورها در دوران اصلاحات بود، اما دولت یازدهم نیز با دیپلماسی پویا و فعالتر در قالب سفرها و دیدارهای منطقه ای، تلاشهای جدی صورت داده است که هر کدام از این سفرها دستاوردهایی هم به همراه داشته است.

* بروجردی: «حمایت ایران از محور مقاومت بر اساس قانون اساسی انجام میشود»: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تشریح سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دفاع از تمامی مظلومان عالم، به خصوص مسلمانان تصریح شده است. علاء الدین بروجردی در دیدار رضوان الحیمی، عضو شورای عالی انقلاب یمن افزود: ما نیز تا کنون در حمایت از محور مقاومت در برابر دشمنان صهیونیستی -تکفیری-وهابی، از فلسطین و لبنان و سوریه گرفته تا یمن دریغ نکرده ایم.

* ارگان حزب حاکم چین: در جنگ با ترامپ عقبنشینی نمیکنیم: یک نشریه ارگانی حزب حاکم چین نوشت: این کشور دیگر مانند گذشته ضعیف نیست و در جنگ با دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری که بزودی قدرت را در آمریکا بدست میگیرد، عقبنشینی نمیکند. گلوبال تایمز که در روزهای اخیر بارها مطالبی علیه ترامپ و سیاستهای وی در برابر چین منتشر کرده، روز سه شنبه نیز با انتشار مطلبی به رویارویی جدی دو کشور در زمینه های مختلف هشدار داده است.

صئ.........اجتماعی

* توزیع بسته های لبنی و کنسروی در میان بازنشستگان: علی مروی، مدیر عامل هلدینگ صنایع غذایی، دارویی و کشاورزی وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری از اجرای طرحی در سال 96 خبر داد که بر اساس آن، به هر یک از بازنشستگان تحت پوشش این صندوق یک سبد از محصولات لبنی و کنسروی توزیع میشود. توزیع سبدهای غذایی برای بازنشستگان در صورتی انجام خواهد شد که به تصویب صندوق بازنشستگی کشوری برسد.

* گواهی امضا از ابتدای بهمن ماه الکترونیکی میشود: احمد تویسرکانی، رئیس سازمان ثبت اسناد خبر داد که قرار است از ابتدای بهمن ماه، ثبت گواهی امضا از دفاتر ثبت اسناد و املاک کشور حذف و تمام گواهیهای امضا الکترونیکی شود. وی با بیان اینکه تا کنون ۳۵۰ میلیون اقدامات کاغذی الکترونیکی شده است گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای الکترونیکی اقدامات، عزم جدی دارد.

 

صئ.........بهداشت و سلامت

* کنترل آسم در جنوب کشور: قائم مقام وزیر بهداشت در نشست خبری در باره وضعیت پدیده ای که در چند سال اخیر به بارانهای اسیدی معروف شده و ساکنان جنوب کشور را با مشکل رو برو ساخته گفت: در پنج سال گذشته با شروع فصل بارندگی تعداد زیادی از هموطنان خوزستانی، به خصوص شهر اهواز با علائم تنفسی شبیه آسم، راهی بیمارستان شدند. همکاران ما در دانشگاه اهواز در مطالعه ای ، با بررسی مواد آلرژن به این رسیدند که گونه ای از درختان سبز به نام کنه کارپوس در سالیان اخیر در این منطقه افزایش یافته است که فضای سبز خوبی در این منطقه ایجاد کرده و همچنین موجب افزایش اکسیژن در محیط شده است. اما این درختان که بین مردم به مورد آمریکایی معروفند، بومی منطقه نیستند، در فصل پاییز شروع به گرده افشانی میکنند، با اولین بارندگی گرده ها با جذب آب متورم و پاره میشوند و ذرات معلق زیر 10 میکرونی را در فضا منتشر میکنند که عامل بروز این نوع آسم در ساکنان منطقه بوده است. ما با مرور گزارشهایی که از سایر کشورها به دست آوردیم، متوجه شدیم این مشکل، تنها یک طغیان فصلی آسم است. دکتر حریرچی افزود: برای کنترل این مشکل وزارت بهداشت و شورای شهر و استانداری در یک اقدام بین بخشی، مؤثر توانستند مشکل را تا حد زیادی کنترل کنند. به این منظور سه اقدام انجام شد. اقدام اول، کاهش مواد آلرژنزا در فضا بود که قرار شد کار هرس این درختان قبل از شروع فصل بارندگی به صورت صد درصد انجام شود. امسال این کار تا حد 37 درصد در اهواز و دزفول انجام شد. اقدام دوم تجویز درمان پیشگیری کننده در افراد مستعد بود که به این منظور کادر بیمارستانی آموزشهای لازم را دیدند و فرانشیز دارو برای این افراد هم در نظر گرفته نشد. سومین اقدام، اطلاع رسانی وسیع در سطح جامعه بود که با همکاری صدا و سیما و رسانه ها انجام شد. سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: طبق گزارشهای به دست آمده از کشورهای دیگر، مثلاً در ملبرن 8500 نفر با علائم تنفسی به بیمارستانها مراجعه داشته اند که از این تعداد 6 نفر جان خود را از دست دادند. در کویت 840 نفر مراجعه و 5 نفر جان باختند، اما ما با اداره این بحران، در این سالها بیمار منجر به فوت نداشته ایم. امسال در اهواز و دزفول که اقدامات کامل انجام شد، 88/5 درصد مراجعات نسبت به سال گذشته کاهش یافت. این درصد در کل منطقه به 83 درصد کاهش مراجعه رسید. بعنوان مثال در دزفول از تعداد 459 مراجعه در سال گذشته، امسال تعداد به 53 نفر رسید.

* معاون اول وزیر بهداشت، در مورد تأمین نشدن شیر مدارس در سال جاری توضیح داد: متأسفانه توزیع شیر مدارس امسال هنوز اجرایی نشده است و ما در حال پیگیری هستیم که در صورت تأمین بودجه از طرف آموزش و پرورش کار امسال هم ادامه یابد. وی در مورد مطالبات از بیمه ها نیز گفت: سازمان بیمه سلامت توانست 1250 میلیارد تومان مطالبه معوقه ما را به صورت نقد و حدود 1640 میلیارد تومان را به صورت اوراق پرداخت کند. با نقد شدن این مبالغ، میزان بدهی ما از بیمه ها به 10 هزار میلیارد تومان میرسد و به این ترتیب، تأخیر پرداخت مطالبات دو بیمه گر اصلی به دی ماه سال گذشته خواهد رسید. دکتر حریرچی افزود: با دستور کتبی رئیس جمهور قرار شد 9 بیست و هفتم منابع تأمین اجتماعی که به درمان اختصاص دارد، در حسابی مستقل و قابل نظارت مستقیم، در سازمان تأمین اجتماعی باشد و هزینه ها به طور کامل و به موقع و تنها برای سلامت کارگران از آن محل پرداخت شود.

سؤال یکی از خبرنگاران هم در مورد اظهار نظر یکی از مسئولان در وزارت بهداشت مبنی بر تأثیر پارازیتها بر شیوع سرطان بود که دکتر حریرچی پاسخ داد: امواج متنوع مغناطیسی مثل امواج ماهواره، تلویزیون، موبایل و وایفای در فضا منتشر هستند که در مورد ایمن بودن آنها باید کار مطالعاتی گسترده و زمانبری انجام گیرد. در این میان باید تأثیر فاکتورهای محدود کننده در نظر گرفته نشود. مثلاً در شهرها آلودگیهای دیگر، گرد و غبار و عواملی مانند چاقی نیز بر بروز این مشکلات تأثیر دارند. اینکه مثلاً سرطان را به یک فاکتور منتسب کنیم، کار پیچیده ای است. دوم اینکه بررسی باید در زمانهای چندین ساله باشد که کار ساده ای نیست؛ در ضمن باید یک گروه شاهد داشته باشیم که در معرض این امواج نباشند تا نتایج به دست آمده را با آنها مقایسه کنیم. در حال حاضر در همه کشورهای دنیا بروز سرطان در حال افزایش است و ممکن است در هر کشوری عامل جدیدی به عوامل مؤثر بر بروز سرطان اضافه شده باشد. در این زمینه در همه دنیا، تحقیقاتی در حال انجام است که البته نتایج آن شاید قابل تعمیم کامل به کشور ما نباشد. در ایران هم مطالعاتی از سالهای قبل شروع شده که هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است؛ مثلاً در تحقیقات انجام شده در کشورهای دیگر به این رسیده اند که چیزی حدود دو درصد لوسمی اطفال به علت امواج است. "کباری"  

 

 

صئ.......پیگیری

* اولویت بندی برای معافیت از حق انشعابات: چندی پیش تعدادی از مخاطبان طی تماسی با روزنامه از اجرایی نشدن معافیت حق انشعابات آب، برق، گاز و فاضلاب گلایه کردند و خواستار پیگیری این موضوع از سوی نهادهای مربوطه شدند. با توجه به اینکه این شکایت از سوی مخاطبان تهرانی صورت گرفته است، ما برای پیگیری موضوع با سازمان آب تهران مکاتبات متعددی انجام دادیم تا علت را واکاوی کنیم. طبق گفته مخاطبان، برای بهره مندی از این معافیت، افراد دارای معلولیت باید هم تحت پوشش سازمان بهزیستی بوده و هم مستمری بگیر این سازمان باشند. برای بررسی این صحبتها و اطلاع از صحت گفته ها، با علی ربوبی، دبیر ستاد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کل کشور به گفتگو پرداختیم. وی در پاسخ به اینکه چرا برخی سازمانها با توجه به معافیت مددجویان و به ویژه افراد دارای معلولیت، این خدمت را رایگان در اختیارشان قرار نمیدهند، میگوید: کلیه معلولان و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی میتوانند با دریافت نامه از بهزیستی محل سکونتشان از این معافیتها بهره مند شوند؛ حتی آن دسته از معلولانی که از سازمان مستمری دریافت نمیکنند. وی با اشاره به اعتبارات محدود این معافیتها در اداراتی همچون آب و برق و گاز می افزاید: این اعتبارات را وزارت نیرو و وزارت نفت تعیین میکنند که مبلغی را هر ساله در قانون بودجه در اختیار ادارات ذکر شده قرار میدهند تا این معافیتها شامل حال مددجویان و معلولان شود. در هر استان سقفی را برای مددجویان آن تعیین میکند و اولویت استفاده این معافیتها با خانواده های کم درآمد است. وی با بیان مثالی توضیح میدهد: اگر در یک استان تعداد متقاضیان استفاده از این تسهیلات بیشتر از سقف بودجه ای آن باشد، این تسهیلات با اولویت مددجویان فاقد شغل به متقاضیان تعلق میگیرد. اگر محدودیتی برای ما از طریق سازمان اعلام شود، ما نیز برای ارائه معرفینامه ها دچار محدودیت و اولویت بندی از لحاظ میزان درآمد فرد خواهیم شد. در ادامه روند پیگیری این موضوع در ادارات مختلف، با شرکت آب و فاضلاب استان تهران مکاتباتی انجام دادیم. بر همین اساس فرزانه چاوشباشی، مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص این معافیتها عنوان میکند: طبق بخشنامه ای که هر ساله به ما ارسال میشود، مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) بر اساس بند د ماده 39 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، از پرداخت حق انشعاب آب و فاضلاب در حد یک واحد مسکونی و برای یک بار معاف هستند. وی در پایان با بیان اینکه مددجویان در صورت مشاهد هر مشکل، از جمله هدر رفت آب، حادثه و همچنین اعمال نشدن این معافیت از سوی سازمان آب میتوانند از طریق سامانه 122 مشکلات را عنوان کنند، میگوید: ما افراد را راهنمایی میکنیم تا با مراجعه به ادارات آب منطقه، مشکلاتشان را حل کنند. (جعفری)

 

صئ.......ورزشی

* لزوم برگزاری مسابقات تدارکاتی برای تیم ملی گلبال: محمد بیدگلی، سرمربی تیم ملی گلبال آقایان در خصوص وضعیت این روزهای تیم ملی گلبال گفت: تیم ملی گلبال مردان تا آبان ماه سال آینده که رقابتهای آسیا-پاسیفیک برگزار میشود، در هیچ رویدادی حضور نخواهد داشت. مسابقات آسیا-پاسیفیک مقدماتی رقابتهای جهانی سال ۲۰۱۸ مالمو سوئد نیز محسوب میشود. این رقابتها تیر ماه سال ۹۷ برگزار خواهد شد. بیدگلی در خصوص جشنواره استعدادیابی فدراسیون نابینایان گفت: حدود دو ماه و نیم پیش، رقابتهای قهرمانی کشور گلبال در رده جوانان را در بابلسر برگزار کردیم که استعدادیابی خوبی صورت گرفت. از این رو، نسبت به پشتوانه تیمهای ملی، تا حد زیادی خیالمان راحت شده است. سرمربی تیم ملی گلبال مردان در پایان با بیان اینکه شرایط گلبال نسبت به گذشته سختتر شده، گفت: کشورهای همسایه ایران در این رشته شاخص نیستند و در واقع، قدرتهای برتر آسیا همگی از شرق این قاره هستند. به همین خاطر، برای اینکه بتوانیم توان رویارویی خود با آن تیمها را بالا ببریم، نیاز به تمهیدات بیشتر داریم و باید اردوهای برونمرزی بیشتری برگزار کنیم. فراموش نکنیم تیمهای ملی گلبال مردان و زنان کشورمان موفق به حضور در بازیهای پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو نشدند و جای خالی گلبالیستهای ایران در این دوره از رقابتها، احساس میشد. تیم ملی گلبال مردان و زنان کشورمان برای موفقیت در عرصه های آسیایی و بین المللی، نیاز به تدارکات بیشتری دارند. اگر از فرصت باقی مانده تا آبان ماه سال آینده استفاده نکنیم، نمیتوان به کسب موفقیت در مسابقات آسیا-پاسیفیک خوشبین بود. بازیکنان جوان کشورمان نیاز به کسب تجربه دارند و این تجربه صرفاً با برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و نهایتاً هفت هشت بازی در جریان لیگ باشگاهی، حاصل نمیشود. امیدوارم مساعدتهای لازم برای شرکت در تورنمنتهای بین المللی گلبال صورت گیرد.

 

صئ.........گپ و چای

* توضیح: بنابر قاعده صفحه ماهانه گپ و چای، قسمت دوم گپ با بهروز رضوی باید هفته پیش منتشر میشد، اما به علت تراکم مطالب، ضمن عذرخواهی از مخاطبان گرامی، دومین بخش از گپ و گفتمان با این گوینده پیشکسوت را امروز منتشر میکنیم.

تا آنجا گفتیم که بهروز رضوی، اشراف شگفت انگیزی به دغدغه ها و معضلات نابینایان داشت و خود نمونه های جالبی مطرح کرد. – من اولین گویندگی رسمیم برای جامعه نابینایان بود. همان دوران که بیشتر با آقای حسینی بودیم، او در آموزشگاه رضا پهلوی سابق، شهید محبی فعلی درس میخواند. معمولاً من و خواهرها و برادرها، هر کداممان فرصت میکردیم، میرفتیم اتاق او که در خانه ما بود و کتابهایش را ضبط میکردیم. یک روز به من گفت که بهروز اگر موافقی، این نوارها را به آرشیو آموزشگاه بدهم تا بقیه بچه ها هم استفاده کنم. گفتم که من گوینده خوبی نیستم. گفت که اصلاً این طور نیست و ما در آرشیو آموزشگاه، صدای کسانی را داریم که اتفاقاً آنها هم گوینده نیستند، اما برای ما کتاب ضبط کرده اند. خلاصه با تمام گوشه کنار زندگی نابینایی آشنا هستم و نقاط ضعف و قوت نابینایان را میدانم. وقتی بحث شنوایی در نابینایان قویتر است، این یعنی اوج خدمت رسانی و بهره مندی از این افراد. یعنی اگر نابینایان آموزشهای لازم در زمینه های مربوط به شنوایی را ببینند، امکان خدمت رسانیشان به جامعه بالا میرود. یکی از این زمینه ها، کوک کردن ساز و خود امر نوازندگیست. نوازندگی ساز ارتباط مستقیم با گوش و قوه شنوایی دارد. شاید بعضی از نابینایان در پوزیسیون انگشتان دوچار مشکل شوند که البته علتش را من نمیدانم، اما در امر نوازندگی میتوانند به موفقیتهای قابل قبولی دست یابند. ما نظایر موسیقیدانهای نابینا در جهان، بسیار داریم. آنجا که بحث هوش و حافظه به میان میآید، هزار ماشاء ا...! نابینایان در اوجند و به همه میتوانند کمک کنند؛ چون حافظه شان آلوده به حافظه تصویری نشده و کاملاً بکر است. همه این موارد باعث شد که من جدا از ارادت، به نابینایان علاقه پیدا کنم؛ مخصوصاً تحصیلکرده های نابینا که از بسیاری روشنفکران، روشنفکرترند و طرز تلقیهای خوبی دارند از آنچه که میشنوند و احتیاج به داوری دارد. – خیلی خوشحالم که در طول سالهای گویندگیم در رادیو و تلویزیون، کارهای دلخواه انجام داده ام. من کارمند رادیو و تلویزیون نیستم؛ از همان آغاز هم اصرار داشتم که نباشم. بارها آقای فرازمند تأکید میکرد که پرونده ات را بیاور تا استخدامت کنم و من خودداری میکردم. میگفتم: اگر من استخدام شما شوم، باید آنچه شما میگویید و میخواهید را انجام دهم. ولی وقتی استخدام شما نباشم، من به شما لطف میکنم و متقابلاً شما به من لطف میکنید و هیچ منتی بر هم نداریم. از آنجا که او انسان آزاده ای بود، به مرحوم نادرپور میگفت که این رضوی مثل اینکه عقلش از من و تو بیشتر است. آن دوران 21 سال داشتم. به همین مقتضی، آنچه انجام داده ام، دلخواه خودم بوده؛ اگر شما از مستند ایران خوشتان میآید و به دلتان میچسبد، علتش این است که به دل خودم هم چسبیده است. به هر حال من برای وطنم حرف میزنم و این از عشق به آب و خاک بر میآید؛ شعار نیست، خصلتیست که همه ما داریم. بارها شده که دیر رسیدم به استودیوی کتاب شب و با عجله متنی که جلوی من گذاشته شده را با فرمان شروع از اتاق فرمان، خوانده ام و بعد از دو سه صفحه تازه راوی ماجرا را شناخته ام. بعد از این آشنایی، مجدداً متن را از سر خوانده ام. چون کار من مستقیماً با گوش ارتباط دارد، طبعاً کسانی که صد درصد گوش هستند را بیشتر دوست دارم و میدانم اگر پای صحبتهای شما بنشینم، قطعاً نقدهای فراوانی به کار من خواهید داشت. برای اینکه شما همه چیز صدا را آنالیز میکنید؛ اینکه آیا متن به صورت مطلوبی به وسیله صدا به گوش شما منتقل میشود؟ آیا همانطور که مد نظر نویسنده بود گوینده ادا میکند؟ این نکات را من سر کلاسهای آموزش گویندگی تأکید میکنم که: باید گوینده حسش را در متن رها کند تا به اجرایی تألیفی برسد.

 

صئ.........حوادث

* اجیر کردن دو مرد مسلح برای زهرچشم گرفتن از شوهر: زن جوان برای ترساندن شوهرش، نیمه های شب دو مرد مسلح را بر بالین او فرستاد. رسیدگی به این پرونده زمانی در پلیس آگاهی گنبدکاووس کلید خورد که مردی مضطرب با مراجعه به مأموران، اعلام کرد 2 مرد سیاهپوش مسلح، وی را زمانی که در خانه اش خوابیده بود مورد ضرب و شتم قرار داده و بعد هم متواری شده اند. در پی این شکایت، بلافاصله مأموران وارد عمل شده و با تشکیل تیم ویژه ای، تحقیق برای شناسایی و دستگیری تبهکاران را آغاز کردند. مأموران کلانتری 11 با دستگیری 2 مظنون به بازجویی فنی ازآنها پرداختند. دو متهم بازداشت شده وقتی تمام راههای فرار را به روی خود بسته دیدند، ناچار به اعتراف شدند. یکی از آنان ادعا کرد که در ازای دریافت مبلغی پول از همسر این مرد، مأموریت یافتند تا نیمه شب به خانه آنها رفته و مرد میانسال را بترسانند. با توجه به این اعترافها همسر شاکی و برادرش بازداشت شدند. در ادامه تحقیقات و بازرسی محل زندگی متهمان، یک قبضه کلت کمری کشف شد. همسر شاکی در بازجوییها اعتراف کرد: به خاطر اختلافهای شدید خانوادگی با همسرش و برای ترساندن و زهرچشم گرفتن از او، با کمک برادرش دو مرد را اجیر کرده بود تا نقشه اش را عملی کند.

* نقشه ناکام برای آزادی زندانی زن: مرد شیاد که در تلاش بود با سند جعلی دوازده میلیارد ریالی، زنی را از زندان آزاد کند، با هشیاری کارمند دادسرای یزد، به دام افتاد. زن دستگیر شده از طرف بازپرس دادسرای یزد در رابطه با قاچاق مواد مخدر و پولشویی با صدور قرار وثیقه 12 میلیارد ریالی روانه زندان شده بود که یکی از نزدیکانش برای رهایی او از بازداشت، یک سند ملکی را به دادسرا ارائه داد، اما یکی از کارکنان دادسرای یزد متوجه شد سند جعلی است. فرد جاعل نیز با دستور بازپرس دستگیر شد و اعتراف کرد که با گرفتن 30 میلیون تومان از خانواده زندانی این سند جعلی را در اختیارشان گذاشته است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *