شناسه خبر: 10660 منتشر شده در مورخ: 1395/10/6 ساعت: 10:12 گروه: اجتماعی  
مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بیشتر می‌شود؟

مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بیشتر می‌شود؟

رئیس سازمان بهزیستی از افزایش مستمری مددجویان خبر داده است؛خبری که پیش این هم اعلام شده بود اما هرگز جزئیات دقیقی نداشت.

به گزارش ایران سپید به نقل از همشهری آنلاین رئیس سازمان بهزیستی از افزایش مستمری مددجویان خبر داده است؛ خبری که پیش این هم اعلام شده بود اما هرگز جزئیات دقیقی نداشت.

 انوشیروان محسنی بندپی این بار با اعلام اینکه تا پایان سال‌جاری به مستمری مددجویان نهادهای حمایتی به اندازه 20 درصد حداقل حقوق افزوده می‌شود، تأیید کرد: رقم‌های 50 تا 100هزار تومانی مستمری بگیرانی که از نهادهای حمایتی دریافت می‌کنند برای تهیه ملزومات اولیه زندگی نیز کفایت نمی‌کند.

افزایش مستمری مددجویان در سال‌های گذشته همواره از درخواست‌های مسئولان کمیته امداد و بهزیستی بوده است. نمایندگان مردم در خانه ملت نیز با این افزایش مستمری موافق هستند، در کمیسیون اجتماعی مجلس افزایش دوبرابری مستمری به تصویب رسیده و کمیسیون تلفیق نیز مصوب کرده که از ابتدای قانون برنامه ششم این مستمری‌ها 4برابر شود. سیدمهدی فراشان، عضو کمیسیون تلفیق مجلس می‌گوید: «براساس مصوبه این کمیسیون مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در برنامه ششم توسعه به 20درصد حداقل دستمزد مصوب شورای‌عالی کار و تأمین اجتماعی افزایش پیدا می‌کند.»

بر این اساس اگر دریافتی یک خانوار یک میلیون و 100هزار تومان باشد، مستمری دریافتی آنها از 50هزار تومان به 220هزار تومان، افزایش پیدا می‌کند. محمد رضا بادامچی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز با اشاره به اینکه پرداخت مستمری‌های 50 تا 100هزار تومانی در‌شأن مستمری بگیران نهادهای حمایتی نیست، گفت: «میزان مستمری مددجویان بهزیستی و حتی افراد تحت پوشش کمیته امداد بسیار ناچیز است و پاسخگوی نیاز یک روز مددجویان تحت پوشش سازمان‌های حمایتی هم نیست، بنابراین اتخاذ راهکارهایی برای افزایش مستمری مددجویان ضروری است.»

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس افزود: «شرایط زندگی مددجویان بهزیستی قابل‌قبول نیست و پرداختی‌هایی که صورت می‌گیرد با تورم موجود در جامعه مطابقت ندارد و یکی از اولویت‌های مهم کمیسیون اجتماعی مجلس رسیدگی به شرایط معیشتی مددجویان نهادهای حمایتی است.» این افزایش مستمری در حالی است که طی سال‌های گذشته به‌رغم افزایش تورم، مستمری این افراد افزایشی نداشته است. با وجود اینکه در بررسی بودجه سال94 نمایندگان پیشنهاد افزایش 100درصدی بودجه دستگاه‌های حمایتی را مطرح کردند اما این موضوع به تصویب نرسید. با وجود این طرح‌هایی همچون افزایش مستمری این افراد از محل هدفمندی یارانه‌ها بارها و بارها مطرح شد تا اینکه امسال بالاخره در برنامه ششم توسعه، مسئله افزایش مستمری به تصویب رسید. اگر چه مبلغی که بعد از عملیاتی شدن این مصوبه به‌دست مددجویان ‌می‌رسد هم چندان چشمگیر نیست اما می‌تواند قدم مؤثری در کاهش تنش‌ها در اقتصاد زندگی این افراد باشد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نرگس 1397/5/14 - 22:54
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment من معلول جسمی اسلامشهرکارنیست کارمیخوام
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *