شناسه خبر: 10642 منتشر شده در مورخ: 1395/10/4 ساعت: 09:40 گروه: اجتماعی  
کمبود تجهیزات تخصصی برای دانش آموزان استثنایی

کمبود تجهیزات تخصصی برای دانش آموزان استثنایی

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، کمبود تجهیزات تخصصی به ویژه تجهیزات توانبخشی را از جمله مشکلات دانش آموزان در مدارس استثنایی خواند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، محسن غفوریان در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش لرستان، از نگاه دستگاه تعلیم و تربیت لرستان به مسائل و مشکلات دانش آموزان استثنایی تقدیر کرد و افزود: توفیقات چند ساله آموزش و پرورش استثنایی  لرستان حاصل توجه، هم‌افزایی و اهتمام دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی اظهار کرد: از جمله مشکلات و چالش‌های که در سطح کشور و استان لرستان وجود دارد، تامین نیروی انسانی و بازنشستگی معلمان استثنایی است.

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: برای رفع این مشکل تلاش شده تا از طریق دانشگاه فرهنگیان و جذب نیروهای جدید، این محدودیت ها مرتفع شود.

غفوریان کمبود تجهیزات تخصصی به ویژه تجهیزات توانبخشی دانش آموزان استثنایی را مشکل دیگر مدارس استثنایی برشمرد و گفت: برای توانمندسازی و ارتقای صلاحیت حرفه‌ای معلمان استثنایی، دوره‌های ضمن خدمت کتب جدید التالیف در نظر گرفته شده است.

وی به صدور مجوز برای تاسیس مرکز آموزشی توانبخشی با کمک خیرین اشاره کرد و افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور هم متعهد شد تا تجهیزات تخصصی و آموزش نیروی انسانی آن را تامین و انجام دهد.

غفوریان به پیگیری مشکلات آموزشگاه باغچه‌بان شهرستان کوهدشت اشاره کرد و گفت: با همکاری آموزش و پرورش مشکلات این آموزشگاه بررسی و در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *