شناسه خبر: 10626 منتشر شده در مورخ: 1395/10/1 ساعت: 08:29 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 1 دی 1395

روزنامه چهارشنبه 1 دی 1395

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 1 دی 1395

21 ربیع الاول 1438

21 دسامبر 2016

سال بیست و یکم شماره 5459

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

۵۰ دستگاه ون ویژه معلولان تا پایان سال خریداری میشود 2

روحانی: «حضور مسکو در کمک رسانی به مردم سوریه ضروری است 4

در آینده شاهد رشد تفکر پژوهشی در مدارس باشیم 6

سونامی بیماریهای غیر واگیر بدلیل فقر حرکتی کودکان 8

شناسایی نیازهای معلولان توسط بهزیستی (قسمت پایانی) 10

جای خالی رئیس فدراسیون نابینایان در نشست کمیته پارالمپیک

تشریح برنامه های سی و دومین جشنواره موسیقی فجر 17

پسر کنکوری به خاطر حسادت، پزشک نشد!

صئ.........ویژه

* ۵۰ دستگاه ون ویژه معلولان تا پایان سال خریداری میشود: مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: تا پایان سال ۵۰ دستگاه ون مناسب ویژه معلولان به سامانه حمل و نقل معلولان و جانبازان اضافه میشود. پیمان سنندجی با اشاره به اینکه مقرر بود سازمان بهزیستی ۴۲ ون مجهز به بالابر برای معلولان و جانبازان فراهم کند، اظهار کرد: به دلیل اینکه این سازمان به تعهدات خودش عمل نکرد، به دستور شهردار تهران سامانه معلولان و جانبازان برای کمک به این قشر شکل گرفت. مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تأکید کرد: در حال حاضر ۴۲ دستگاه ون که مجهز به بالابر است و میتواند شش دستگاه ویلچر را به همراه دو نفر جا بجا کند، در اختیار داریم. سنندجی همچنین افزود: ۲۰ دستگاه ون با قابلیت جا بجایی سه نفر به همراه ۳۲ دستگاه اتوبوس مناسب سازی شده، به صورت عمومی در اختیار ما است. به گفته مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی، هم اکنون ۴۲ دستگاه اتوبوس مناسب سازی شده مبله نیز برای مدارس استثنایی محیا شده است. وی با اشاره به اینکه سامانه معلولان و جانبازان در حال حاضر ۳۰۰۰ عضو دارد گفت: شماره تلفن ۶۳۰۵ آماده پذیرش و درخواستهای این جانبازان است. ناگفته نماند، در حال حاضر ۱۰۲ نفر از رانندگان شرکت واحد اتوبوس رانی در سامانه معلولان و جانبازان به این قشر خدمات دهی میکنند. مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی با تأکید بر اینکه نصب تابلوهای بریل در همه ایستگاههای اتوبوس در دستور کار قرار گرفته است، گفت: این اتفاق در خط یک رخ داده است و میتواند در همه ایستگاههای دیگر پیاده سازی شود. اعلام صوت هنگام رسیدن به ایستگاه و اقدامات دیگر به فراخور حال انجام میشود. مدیر عامل شرکت واحد اتوبوس رانی افزود: این مجموعه به مرور زمان گسترش پیدا کرده و با ظرفیت و امکانات هرچه تمامتر به معلولان و جانبازان خدمات رسانی خواهد کرد.

 

 

 

صئ.........سیاسی

روحانی: «حضور مسکو در کمک رسانی به مردم سوریه ضروری است»: رئیس جمهوری با تأکید بر ضرورت تداوم حمایت دولتهای ایران و روسیه از مردم سوریه در این دوران سخت گفت: بسیار مهم است که مردم سوریه احساس کنند در مبارزه علیه تروریستها تنها نیستند. رؤسای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در تماسی تلفنی درباره مهمترین موضوعات دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.

* کمیسیون مشترک برجام 21 دی تشکیل میشود: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به نقل از وزیر امور خارجه از برگزاری کمیسیون مشترک برجام در بیست و یکم دی ماه خبر داد. سید حسین نقوی حسینی با اشاره به حضور وزیر امور خارجه و معاونان وی در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه با دو هدف بررسی بودجه سال 96 وزارت امور خارجه و بررسی آخرین وضعیت برجام تشکیل شد.

* لاوروف: «هدف قتل سفیر روسیه اخلال در مبارزه با تروریسم ضد سوری بود»: سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: هدف از ترور آندره گنادیوویچ کارلوف در ترکیه ضربه زدن به مبارزه با تروریسم در سوریه بود. پایگاه خبری وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه بیانیه لاوروف را منتشر کرده که در آن آمده است: قتل آندره کارلوف سفیر روسیه در ترکیه برای جلوگیری از مبارزه مؤثر با تروریسم در سوریه انجام گرفته است.

* چین 14 میلیون دلار اسلحه و قایق تندرو به فیلیپین اهدا میکند: وزیر دفاع فیلیپین اعلام کرد: چین پیشنهاد داد 14 میلیون دلار اسلحه کوچک و قایقهای تندرو در اختیار این کشور برای مقابله با مواد مخدر و تروریسم قرار دهد. 'دلفین لورنزانا' وزیر دفاع فیلیپین اعلام کرد: 'ژائو جیانهوا' سفیر چین در مانیل دوشنبه شب در دیدار با 'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری فیلیپین این بسته کمک را پیشنهاد کرده است.

 

 

صئ.........اجتماعی

* در آینده شاهد رشد تفکر پژوهشی در مدارس باشیم: مراسم تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگر صبح روز دوشنبه در تهران برگزار شد. علیرضا کمره ای، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران طی سخنانی گفت: مدارس با مشکل تفکر پژوهشی مواجهند که باید با تغییر ساختار با آن مقابله کنند. در این مراسم کمره ای با بیان اینکه از عمده ترین عواملی که باید در پژوهش انجام شود، باور به ثمر بخشی آن است، عنوان کرد: باید در این مسأله توجه بیشتری داشته باشیم و باور به این امر که پژوهش میتواند گرهی از مشکلات بگشاید. وی افزود: پژوهش در دو بعد سازمانی و دانشآموزی مورد توجه است و به طور کلی جهتگیری سیستم آموزشی باید مبتنی بر فعالیتهای پژوهشی باشد، البته در این خصوص با دو مسأله مهم مواجه هستیم؛ از جمله این موارد فراهم شدن بستر پژوهشی مناسب و دیگری خود فرآیندهای پژوهشی بوده که در روند کار مشکل مسأله شناسی و روش اجرای فرآیند با معضلاتی همراه است. مدیر کل آموزش و پرورش تهران بیان کرد: البته تکراری بودن موضوعات پژوهشی از مواردی بوده که باید برطرف شود، چرا که ماهیت این روش منحصر به فرد است. کمره ای با اشاره به اینکه نقش آموزش و پرورش تربیت دانشآموز پژوهشگر است، اظهار داشت: ما در مدارس با تفکر پژوهشی دچار مشکل هستیم و چون مربیان به این مسأله عادت ندارند، در نتیجه با رویکرد کتاب جدید درسی که با این محور تدوین شده به چالش بر میخورند. کمره ای در ادامه صحبتهایش به تبیین ویژگی دانشآموز پرسشگر پرداخت و گفت: از جمله این ویژگیها جستجوگری دانش آموز، داشتن تجربه علمی، اعتقاد به تغییرات و ایستادگی در مقابل بی تحرکی و همچنین دوری از تعصبات است. وی یادآور شد: امیدواریم تفکر، پژوهش و اقدام پژوهی متأثر از چرخشهای بنیادی که در آموزش و پرورش ایجاد شده، در تمامی نظام آموزشی امکان پذیر شود. در پایان این مراسم از پژوهشگران نمونه استان تهران تقدیر به عمل آمد.

صئ.........بهداشت و سلامت

* سونامی بیماریهای غیر واگیر بدلیل فقر حرکتی کودکان: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر فقر حرکتی ادامه یابد، در آینده با سونامی بیماریهای غیر واگیر مواجه خواهیم شد. مهرزاد حمیدی گفت: مهارتهای بنیادین حرکتی را الفبای سواد حرکتی میدانیم. بازی و حرکت نیاز فطری کودک است و چه کودکان دیگر وی را پس بزنند و چه خودش از ورود به جمع همبازیها خجالت بکشد، یک سیکل معیوب ایجاد میشود و کودک از تحرک دور میماند.

* مصرف بالای کورتونها در ایران: رئیس سازمان غذا و دارو، مصرف کورتونها و در صدر آنها، دگزامتازون تزریقی در کشورمان را نابجا و غیر منطقی دانست. دکتر رسول دیناروند افزود: اگر کورتونها، بجا و منطقی مصرف شوند، داروهای نجاتبخشی هستند. اما مصرف نابجا و غیر منطقی آنها، عوارض فراوانی دارد. وی افزود: بالاترین میزان مصرف کورتونها مربوط به دگزامتازون تزریقی است. شاخص کنترل کورتونها در کشور بر اساس مصرف دگزامتازون تعریف شده است. بسیاری از اوقات برای حل علامت، کورتون مصرف میکنیم، در حالی که هیچ نیازی نیست. به عنوان مثال، وقتی بیحال هستیم، برای اینکه سر حال بیاییم از کورتونها استفاده میکنیم.

* افزایش تختهای بیمارستانی تا پایان دولت: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، با اشاره به اجرای ۱۲۰۰ پروژه در طرح تحول سلامت، گفت: برنامه این وزارتخانه، رسیدن به شاخص ۱.۹۲ تخت به ازای هر ۱۰۰۰ نفر تا پایان دولت یازدهم است. دکتر سید علی صدر السادات به طرح ارتقاء هتلینگ بیمارستانهای کشور به عنوان یکی از طرحهای مهم وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: در این طرح ارتقاء هتلینگ ۵۷۰ بیمارستان فعال کشور با متراژ دو میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع هدف گذاری شد که تا کنون در بخش بستری ۸۰ درصد، اورژانس ۴۶ درصد، اتاق عمل ۳۵ درصد و عملیات زیربنایی و تأسیسات ۵۷ درصد محقق شده است.

صئ.........پیگیری

* شناسایی نیازهای معلولان توسط بهزیستی: هفته گذشته قسمت دوم میزگرد بررسی مشکلات بانکی که در بانک مرکزی و با حضور مدیران این حوزه برگزار شد را خواندید. این هفته قسمت پایانی آن را میخوانید: اعظم آقاییپور، رئیس گروه نظارت اداره نظامهای پرداخت در پاسخ به این پرسش که چرا بانکهایی که نابینایان در آن بیشترین تردد را دارند همچون بانکی که مستمریشان را از آن دریافت میکنند، پیشقدم برای این مناسب سازیها نشدند؟ میگوید: «اگر بانکهای بزرگ را که تعداد دستگاهها و شعب آنها نسبت به دیگر بانکها و مؤسسات اعتباری بیشتر است ملزم به مناسب سازی کنیم، از بانک مرکزی آمار و اطلاعات میخواهند که متأسفانه ما این اطلاعات را به خاطر همکاری نکردن سازمان بهزیستی نداریم.
به عنوان مثال باید بگویم چند ماه قبل، یک بانک دولتی گزارشی را برای بانک مرکزی ارسال کرده که هزار شعبه خود را به باجه های تحت عنوان «همیار بانک» مجهز کرده است که با ورود فرد معلول به شعبه، کارمندان بانک او را به سمت این باجه هدایت میکنند تا خدمات مناسب را دریافت کند. تا کنون 40 درصد خودپردازهای این بانک به سیستم گویا مجهز شده اند. همچنین در 40 درصد از صفحه کلیدهای دستگاههای خودپرداز، خط بریل تعبیه شده است و شعب جدید این بانک مجهز به آسانسور، بالابر یا رَمپ است.» نبود سیستم گویا در بیشتر عابر بانکها را انکار نمیکنیم، اما این سیستم هیچ کارایی برای افراد نابینا ندارد و آنها نمیتوانند از دستگاههای خودپرداز به تنهایی استفاده کنند؛ چرا که فقط دستورات کلی مانند «کارت خود را بگذارید» یا «مبلغ خود را انتخاب کنید» را بیان میکند. یک نابینا از کجا باید بداند کدام کلیدها را باید برای نوشتن مبلغ وارد کند. برای فرد نابینا باید در صفحات و کلیدها توضیح داده شود که این عمل میزان امنیت کار با دستگاه را کاهش میدهد. در این خصوص، برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده راهکاری برای ارتقاء امنیت در نظر گرفته شده است. برای نمونه روی دستگاههای خودپردازی که به برنامه «Dark Screen» یا همان «صفحه سیاه» مجهز شده باشد، با وارد کردن هندزفری به جک هدفون توسط فرد نابینا، صفحه نمایشگر خاموش میشود و وی میتواند از طریق سیستم صوتی کارهای بانکی خود را انجام دهد. غنیآبادی، مدیر مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی در خصوص همکاری NGO  های حامی معلولان با بانک مرکزی میگوید: «اختیارات و وظایف بانک مرکزی در چارچوب قوانینی است که برای آن وضع شده است. در واقع مطابق قانون جامع حمایت از معلولان و آیین نامه اجرایی آن، متولی اصلی مناسب سازی مکانهای عمومی، سازمان بهزیستی و سازمان برنامه و بودجه و وزارت مسکن و شهر سازی است، در نتیجه ما نمیتوانیم به همه فعالیتهای بانکها به صرف اینکه تحت نظر بانک مرکزی هستند ورود کنیم. به موجب اهمیت این موضوع و مسئولیت اجتماعی که دارد، بانک مرکزی مسأله دسترس پذیری خدمات بانکی به نابینایان را به بانکها متذکر شده  است. در این خصوص تعامل و ارتباط بیشتر دستگاههای مسئول و نهادهای مردم نهاد با «شورای هماهنگی بانکهای دولتی» و «کانون بانکها و مؤسسات اعتباری خصوصی» در رابطه با معرفی نیازها و مناطق پر تردد افراد معلول از جمله نابینایان، به گونه ای که بانکها با هماهنگی و تشریک مساعی، هریک بتوانند سهمی را در تجهیز شعب اختصاصی و امکانات مورد نیاز، تقبل و بدین ترتیب نسبت به انجام هزینه هدفمند و مؤثر و با بیشترین بازدهی اقدام کنند. در این صورت رضایت گروه هدف نیز در بالاترین سطح، تأمین و جلب میشود. وی ادامه میدهد: «بانک مرکزی برای تدوین مقررات لازم و طراحی فرمهای ویژه و سایر تمهیدات و شرایط مورد نیاز این قشر آمادگی دارد و از مشورت و مشارکت با دستگاههای ذیربط و سازمانهای مردم نهاد معلولان حمایت میکند. بانک مرکزی و مدیران بانکی در زمینه معلولان و بویژه نیازهای خاص نابینایان از اطلاعات کافی برخوردار نیستند. در این زمان، نقش بهزیستی در تأمین اطلاعات مورد نیاز نظام بانکی رنگ بیشتری به خود میگیرد؛ ما نیز این اطلاعات را دریافت و بررسی کرده و کامل شده آن را به مدیران بانکها توصیه یا در قالب بخشنامه ابلاغ میکنیم. یکی از برنامه های بانک  مرکزی تسهیل خدمات برای معلولان از طریق وسایلی همچون همراه بانک، تلفن بانک و اینترنت بانک است که افراد دارای معلولیت بتوانند در منزل، کارهای بانکیشان را انجام دهند. در اینترنت بانک، ما ساتنا و سحاب داریم که برای انجام کارهای بانکی نابینایان، قابلیت مناسب سازی را دارند، اما این مهم زمانی محقق میشود که بانک مرکزی را از برنامه های ویژه نابینایان که میتوانند با آن صفحات اینترنتی را مطالعه کنند آگاه سازند. در این رابطه، با معرفی شرکتهای تولید کننده تجهیزات ویژه معلولان به بانکها، میتوان گام مؤثری برای ارائه خدمات بهتر به جامعه هدفمان برداشت.» پایان (جعفری)

صئ.........ورزشی

* جای خالی رئیس فدراسیون نابینایان در نشست کمیته پارالمپیک: در نشستی مشترک بین امیر رضا خادم معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ورزش و جوانان، محمود خسرویوفا، رئیس و مسعود اشرفی، دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک، آخرین پیشنهادات و تبادل نظرها در خصوص تدوین اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک انجام شد. پس از بحث و تبادل نظر، مقرر شد آخرین تغییرات و اصلاحات این اساسنامه حد اکثر تا هفته آینده اعمال و تا 12 دی ماه توسط وزارت ورزش و جوانان جهت تصویب به هیأت دولت ارسال شود. اما نکته قابل توجه در این نشست، عدم حضور محمدرضا مظلومی، رئیس فدراسیون نابینایان به عنوان یکی از اعضای هیأت رئیسه کمیته ملی پارالمپیک بود. در سالهای گذشته، همواره شاهد بیتوجهی کمیته ملی پارالمپیک نسبت به ورزش نابینایان بودیم و در اعزامهای برونمرزی یا مراسم تقدیر از ورزشکاران، تبعیضی آشکار میان فدراسیون جانبازان و معلولین با فدراسیون نابینایان به چشم میخورد. اینکه حضور محمود خسرویوفا در رأس دو نهاد فدراسیون جانبازان و معلولین و کمیته ملی پارالمپیک تا چه اندازه به این تبعیض دامن میزند جای بحث است، اما مسأله ای که در این میان وجود دارد، بیتفاوتی مسئولین فدراسیون نابینایان و شخص محمدرضا مظلومی و عدم قدرت لابیگری ایشان در نشستهای مهم اینچنینی است. حال که کمیته ملی پارالمپیک قرار است به عنوان نهادی مستقل متصدی امور ورزش معلولان باشد، میطلبد رئیس فدراسیون نابینایان در این عرصه، نقش پر رنگتر و تأثیرگذارتری ایفا کند. در غیر این صورت، بیتردید بیتوجهی به ورزش نابینایان و کمرنگ شدن حضور این قشر در مراکز تصمیمساز، ادامه خواهد داشت. قانون انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک، دهم شهریور ماه سال جاری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. سپس دکتر حسن روحانی، 28 مهر ماه قانون انتزاع کمیته ملی پارالمپیک را ابلاغ کرد.

صئ.........فرهنگ و هنر

* تشریح برنامه های سی و دومین جشنواره موسیقی فجر: نشست مطبوعاتی سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر روز گذشته در ساختمان معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور رئیس جشنواره و اصحاب رسانه برگزار شد. حمیدرضا نوربخش، رئیس جشنواره بین المللی موسیقی فجر ضمن اشاره به منشور حقوق شهروندی که از سوی رئیس جمهور اعلام شده است، به توضیح در خصوص سیاستهای جشنواره امسال پرداخت. وی اظهار داشت: جشنواره موسیقی فجر به عنوان یک فستیوال مهم موسیقایی کشور در طول سالهای گذشته فراز و نشیبهایی داشته که از سال گذشته تصمیم گرفتیم برای اینکه فستیوال موسیقی فجر همطراز با فستیوالهایی نظیر خود در سطح جهان شود بازنگری ساختاری داشته باشیم. بر همین اساس، تغییراتی در شیوه اجرای جشنواره ایجاد کردیم که با توجه به تازگی این تغییرات با نقاط قوت و ضعف مواجه بودیم. نوربخش تغییرات تازه را به صورت سرفصل چنین تشریح کرد: انتقال بعضی از بخشها مثل بخش رقابتی جشنواره، کاهش اعضای هیأت داوران در بخشهای مختلف، تخصیص سالنهای مناسب برای اجرای جشنواره، دعوت گروههای معتبر خارجی، جلب توجه اساتید و صاحبنظران بنام موسیقی کشور به حضور در بخشهای مختلف جشنواره از مهمترین تغییراتی است که طی سال گذشته و امسال ایجاد کرده ایم. نوربخش در بخشی از صحبتهای خود به سالنهای جشنواره اشاره کرد و گفت: امسال نیز شش سالن برای برگزاری جشنواره در نظر گرفته شده که ممکن است یک سالن دیگر به این تعداد افزوده شود. سالنهای رودکی و تالار وحدت اختصاص به اجراهای ارکسترال و موسیقی ایرانی دارد. همچنین سالن میلاد نمایشگاه بین المللی مختص موسیقی پاپ، فرهنگسرای نیاوران موسیقی بانوان، فرهنگسرای ارسباران به اجرای موسیقیهای نواحی و بعضی اجراهای ایرانی و مرکز همایشهای برج میلاد مختص بعضی اجراهای ارکسترال و گروه های خارجی است.

صئ.........حوادث

* پسر کنکوری به خاطر حسادت، پزشک نشد! مرد سیرجانی که تحمل موفقیت فرزند درسخوان یکی از اعضای فامیلش را نداشت، با دستکاری صفحه انتخاب رشته اش، او را به خاک سیاه نشاند. مدتی قبل فردی با مراجعه به پلیس «فتا» شهرستان سیرجان از تغییر غیر مجاز صفحه انتخاب واحدش شکایت کرد. این جوان که بعد از دریافت نتایج کنکور دچار افسردگی شده بود، به مأموران گفت: «وقتی جواب اولیه کنکور آمد با رتبه ای که کسب کردم شک نداشتم که پزشکی قبول میشوم، اما وقتی نتایج آمد دیدم دررشته ای قبول شده ام که خیلی پایین است و به هیچ عنوان جزو اولویت هایم نبوده است. پس از پیگیری ماجرا متوجه شدم انتخاب رشته ام در آخرین مرحله دستکاری شده و حالا میخواهم حقم را بگیرم.» با این شکایت، تحقیقات پلیس فتا در این باره آغاز شد و پس از یک ماه، مظنون پرونده که از بستگان شاکی بود دستگیر شد. فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان گفت: «متهم پس از دستگیری و مواجهه با اسناد و مدارک پلیس لب به اعتراف گشود و انگیزه اش را حسادت عنوان کرد. این فرد با سوء استفاده از نسبت فامیلی، رمز ورود به صفحه انتخاب رشته شاکی را به دست آورده و اقدام به تغییر کد رشته های انتخابی کرده بود. به گفته وی، این جرایم با سهل انگاری و عدم مراقبت از رمزهای شخصی رخ میدهد و ضروری است دانشجویان و داوطلبان کنکور به هیچ عنوان رمز عبور صفحه شخصی تحصیلی خود را در انظار عموم قرار ندهند.»

* شوخی مرگبار: شامگاه یکشنبه 28 آذر، پلیس نیشابور در جریان تیر اندازی به نوجوان 13 ساله ای در روستای قلعه وزیر، بخش زبرخان این شهرستان قرار گرفت. پسرک مجروح بلافاصله به بیمارستان انتقال یافت، اما بر اثر شدت خونریزی جان باخت. با مرگ این نوجوان، دوست 17 ساله اش به اتهام قتل دستگیر شد. متهم در بازجوییها گفت: «فکر نمیکردم اسلحه پر باشد. به همین دلیل وقتی در دامداری آن را به طرف امین نشانه رفتم و شلیک کردم، متأسفانه این اتفاق افتاد.»

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *