شناسه خبر: 10583 منتشر شده در مورخ: 1395/9/22 ساعت: 11:30 گروه: اجتماعی  
محدودیتی برای نام نویسی مسکن معلولان وجود ندارد
رئیس سازمان بهزیستی:

محدودیتی برای نام نویسی مسکن معلولان وجود ندارد

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال جاری 1200 وام قرض‌الحسنه با سود 4 درصد به کارکنان بهزیستی استان‌ها ارائه می‌شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا،  بند پی  در دیدار با کارکنان اداره بهزیستی سبزوار، با بیان این مطلب اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون میزان رفاهیات پرسنل سازمان بهزیستی دو برابر افزایش یافته است که در این میان، تفاهم نامه‌ای با بیمه آتیه سازان برای تحت پوشش قرار دادن بیمه تکمیلی کارکنان بهزیستی و تامین هزینه درمان آن‌ها منعقد شده است.

وی با بیان اینکه تبدیل وضعیت پرسنل قراردادی سازمان بهزیستی با بالای 10 سال کار  یکی از اولویت‌های سازمان بهزیستی بوده و این موضوع در برنامه ششم توسعه مطرح است، خاطرنشان کرد: با نگاه خوب دولت تدبیر وامید به سازمان بهزیستی موضوع افزایش حقوق کارکنان بهزیستی در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد.

محسنی بندپی تصریح کرد: کارکنان بهزیستی همواره با معلولین جسمی، حرکتی، ذهنی و روانی در ارتباط  هستند و شرایط کاری آن‌ها سخت است و در حال حاضر میزان حقوق و مزایای آن‌ها نسبت به سایز شغل‌های دولتی منصفانه نیست.

وی افزود: درسازمان بهزیستی حق 35 درصد فوق العاده شغل  کارکنان و حتی نیروهای کار معین پرداخت شده است.

وی تامین مسکن معلولان را مهم‌ترین مشکل جامعه معلولان دانست و گفت: 46 هزار مسکن معلولان در حال احداث است که در این میان، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی 150 میلیون ریال، سازمان بهزیستی 100 میلیون ریال و خیرین مسکن ساز نیز 50 میلیون ریال برای احداث مسکن معلولان کمک‌رسانی می‌کنند.

محسنی‌ بندپی تصریح کرد: برای خانواده‌های که دارای دو معلول هستند، در قانون برنامه ششم توسعه کشور میزان تسهیلات 200 میلیون ریال افزایش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: سالانه 30 هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شوند که با اجرای طرح غربالگری ژنتیک از تولد نوزادان معلول جلوگیری می‌شود.

 رئیس سازمان بهزیستی اظهار کرد: 12 هزار خانواده دارای دو معلول و نیازمند تامین مسکن هستند و برای نام نویسی مسکن معلولان هیچگونه محدودیتی وجود ندارد.

محسنی بندپی گفت: استاندارد کردن، کیفی بخشی خدمات به معلولان و استراژی مراقبت در منزل جزء مهم ترین اولویت‌های سازمان بهزیستی کشور است و در برنامه ششم آخرین دستاوردهای روز دنیا لحاظ می‌شود.

همچنین در ادامه این بازدید با حضور رئیس سازمان بهزیستی نمایشگاه توانمندی های معلولان و مددجویان بهزیستی عصر شنبه در اداره بهزیستی سبزوار برپا شد و در بازدید از این نمایشگاه گفت: برپایی چنین نمایشگاه هایی بیانگر خودباوری و شکوفایی استعداد جامعه معلولان کشور است.

وی ادامه داد: باید راهکارهایی اتخاذ کنیم تا محصولات تولیدی مدجویان زیر حمایت بهزیستی با فروش خوب به بازار عرضه شود.

محسنی بندپی از سیاست‌های مهم سازمان بهزیستی را توانمندی و خودکفایی معلولان دانست و گفت: تلاش می‌شود تا با فراهم کردن شرایط برای معلولان و آماده‌سازی آن‌ها برای پذیرش شغل  از چرخه حمایتی بهزیستی خارج شوند.

مرضیه کسرایی مدیر اداره بهزیستی سبزوار نیز در این خصوص اظهار کرد: 30 غرفه در این نمایشگاه به منظور ارائه توانمندی‌های بهزیستی و محصولات تولیدی مددجویان تحت پوشش دایر شده است.

وی عنوان کرد: در این نمایشگاه آثار هنری معلولان در زمینه‌های بافتنی، کیف دوزی، ظریف کاری، تابلوسازی، قلم زنی، دست بافته‌های سنتی و  صنایع دستی، در معرض نمایش عموم قرار دارد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *