شناسه خبر: 10582 منتشر شده در مورخ: 1395/9/22 ساعت: 11:40 گروه: بهداشت و سلامت  
خطر قاچاق مکملهای غذایی برای ورزشکاران

خطر قاچاق مکملهای غذایی برای ورزشکاران

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، حجم بازار رسمی مکمل ها در کشورمان را ۱۷۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر، دکتر رسول دیناروند بعد از ظهر یکشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه مکمل های ورزشی، اظهارداشت: سازمان غذا و دارو متولی نظارت بر کالاهای سلامت محور است که بخشی از این کالاها را مکمل‌ها به خود اختصاص می‌دهند و مصرف‌شان در دنیا در حال افزایش است.

وی افزود: بازار رسمی مکمل‌ها در کشورمان ۱۷۵۰ میلیارد تومان است که یک چهارم آن سهم تولید داخل و ۷۵ درصد سهم واردات است.

دیناروند با عنوان این مطلب که سهم تولید مکمل‌ها در داخل  رو به افزایش است، ادامه داد: ۱۵ درصد سهم بازار مکمل‌ها برای ورزشکاران است.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به بازار قاچاق مکمل ها به خصوص مکمل‌های ورزشی، گفت: دو نگرانی در ارتباط با قاچاق مکمل‌ها وجود دارد. اول سوءاستفاده است. یعنی ادعایی درباره یک مکمل مطرح می‌شود که درست نیست. دومین نگرانی، تقلب در مکمل‌ها است که فرآورده‌های غیر مجاز در آنها استفاده می شود.

دیناروند با اشاره به مصرف مکمل در بین ورزشکاران، تاکید کرد: خطر مصرف مکمل های قاچاق و تقلبی برای ورزشکاران دوچندان می شود، چون ممکن است فرآورده‌های غیر مجاز را به آنها اضافه کنند که خطر این تهدید برای ورزشکاران حرفه‌ای بسیار زیاد است و ممکن است زندگی حرفه‌ای آنها دچار مشکل شده و باعث شود تا آخر عمرش از انجام ورزش حرفه‌ای محروم شود.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه میان سازمان غذا و دارو و وزارت ورزش و جوانان، افزود: امضای این تفاهم نامه کمک می‌کند تا امکانات ما و وزارت ورزش بسیج شود و از سلامت ورزشکاران مراقبت کند.

دیناروند گفت: در زمینه بحث کنترل دوپینگ و تجهیز آزمایشگاه دوپینگ نیز ما آمادگی لازم را داریم تا با استفاده از ظرفیت آزمایشگاه‌ها ی سازمان غذا و دارو بتوانیم به کنترل دوپینگ در کشور کمک کنیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *