شناسه خبر: 10556 منتشر شده در مورخ: 1395/9/20 ساعت: 11:02 گروه: اجتماعی  
22 بوستان پایتخت برای معلولان مناسب سازی می شود

22 بوستان پایتخت برای معلولان مناسب سازی می شود

معاون حمل و نقل شهرداری تهران : 22 بوستان شهر تهران برای معلولان مناسب سازی می شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از خبرگزاری صدا وسیما،  حسینی با تاکید بر تسهیل رفت و آمد معلولان و جانبازان به عنوان اولویت برنامه های شهرداری تهران با بیان اینکه بالغ بر 10 میلیارد و 3000 میلیون تومان از بودجه سال 95 به منظور مناسب سازی معابر و منازل جانبازان و معلولان در نظر گرفته شده است گفت: 22 بوستان شهر تهران برای معلولان مناسب سازی می شود.

 معاون حمل و نقل شهرداری تهران گفت : ایجاد پایانه ویژه حمل و نقل معلولان جهت سرویس دهی مناسب به معلولان و جانبازان، مناسب سازی ایستگاه ها ی مترو، مناسب سازی ایستگاه ها و پایانه های حمل و نقل عمومی، مناسب سازی منازل، مسیر ورودی و نصب بالابر در منازل معلولان و جانبازان، همسطح سازی معابر و رفع موانع فیزیکی در گذرگاه های عابر پیاده از جمله اقداماتی است که در پایتخت در این خصوص صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از جانبازان و معلولان پایتخت الزاماً از ویلچر برای تردد استفاده کنند، برابر مصوبه حمل و نقل، ما خدمات خود را از داخل منازل جانبازان آغاز کردیم به طوری که جانبازان و معلولانی که در طبقات بالاتری از همکف زندگی می کنند و آسانسور هم ندارند از سوی شهرداری تهران در داخل منزلشان بالابر نصب شده تا مناسب سازی منازل آنها صورت بگیرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک با اشاره به اقدامات این معاونت در ارائه تسهیلات زندگی شهری برای معلولان و جانبازان تصریح کرد: طی 9 ماه سال جاری بیش از 25 مورد نصب بالابر در منازل مسکونی جانبازان و معلولان در سطح مناطق 22 گانه صورت گرفته است این در حالی است که طی 2 گذشته نیز بالغ بر 120 بالابر برای منازل معلولان و جانبازان نصب شده است.
حسینی از مناسب سازی 22 بوستان شهر تهران ( در هر منطقه یک بوستان) جهت استفاده معلولان و جانبازان خبر داد و گفت : مناسب سازی بوستان ها آغاز شده و تلاش می شود تا پایان سال جاری در هر منطقه شهرداری تهران یک بوستان مناسب سازی شده تحویل معلولان شود.
به گفته معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران مناسب سازی مسیر حرکت جانبازان و معلولان ویلچری از درب منزل تا معابر اصلی شهر از سوی شهرداری تهران طی سال جاری در دستور کار است این در حالی است که از سال 91 تا پایان سال 94 نیز بالغ بر 2686مورد مناسب سازی منتهی به منازل و نیز داخل منازل جانبازان و معلولان انجام شده است.
وی در ادامه با اشاره به ایجاد پایانه ویژه معلولان از 2 سال گذشته گفت: ناوگانی ویژه حمل ونقل معلولان که متشکل از 26 دستگاه اتوبوس، 62 دستگاه ون است به بیش از 2503 مورد مشترک دارای کد اشتراک توسط تماس با سامانه ارتباطی 6305 ارائه خدمات داشته است.
وی با اشاره به خدمات دهی به دانش آموزان دارای معلولیت گفت: 29 مدرسه استثنایی دولتی و 8 مرکز آموزشی خیریه و غیرانتفاعی ویژه معلولان تحت پوشش حمل و نقلی این سامانه قرار داشته و خدمات دریافت می کنند.
حسینی در ادامه به مناسب سازی ایستگاه ها و پایانه های حمل و نقل عمومی اشاره و بیان کرد: تاکنون 1852 ایستگاه اتوبوس و تاکسی و 33 پایانه حمل و نقل عمومی مناسب سازی شده است.
وی با پرداختن به مناسب سازی ایستگاه های مترو گفت: نصب 136آسانسور در 42 ایستگاه، تجهیز بیش از 78 ایستگاه به پله برقی ، ایجاد رمپ ورودی به ورودی تا سکو در 78 ایستگاه، نصب گیت های ویژه معلولان و هندریل، تهیه دستگیره های کوتاه و صندلی ویژه در داخل واگن جهت استفاده افراد کم توان و معلول از جمله این اقدامات .
معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه در بودجه سالانه هر منطقه اعتباراتی ویژه مناسب سازی معابر شهری برای معلولان و جانبازان در نظر گرفته می شود اظهار کرد: در سال گذشته بالغ بر 11 میلیارد و 800 میلیون تومان از اعتبارات مناطق 22 گانه شهر تهران برای مناسب سازی معابر شهر برای معلولان و جانبازان در نظر گرفته شد .

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *