شناسه خبر: 10545 منتشر شده در مورخ: 1395/9/17 ساعت: 12:11 گروه: اجتماعی  
کاراکارت برای 404 هزار مستمری بگیر تامین اجتماعی صادر شد
معاون سازمان تامین اجتماعی:

کاراکارت برای 404 هزار مستمری بگیر تامین اجتماعی صادر شد

معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی گفت: تاکنون برای 404 هزار نفر از مستمری بگیران و بازنشستگان این سازمان کاراکارت صادر شده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، رحیم اردلان اظهار داشت: اجرای این طرح از اواخر سال گذشته برای مستمری بگیران و بازنشستگان سراسر کشور آغاز شده است.

وی افزود: کاراکارت خدمتی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که با همکاری سازمان تامین اجتماعی، بانک رفاه کارگران، شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد، کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و جمعی از فروشگاه های زنجیره ای و مراکز خدماتی به مرحله اجرا رسیده است.
اردلان ادامه داد: بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی می توانند کالا و خدمات مورد نیاز خود را به صورت اقساط 12 ماهه و حداکثر با کارمزد 12 درصد خریداری کنند.
وی خاطرنشان کرد: افزایش قدرت خرید جامعه هدف، بهبود فضای کسب و کار و افزایش سطح اشتغال از اهداف بسیار مهم این طرح است.
اردلان تصریح کرد: با عنایت به پیشنهاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید هیات وزیران و موفقیت های حاصله، کارت اعتباری خرید کالا و خدمات (کاراکارت) به تمامی کارکنان موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری تعلق خواهد گرفت.
وی دامنه عرضه کالا و خدمات بسیار متنوع و گسترده، عدم استفاده از منابع دولتی، دریافت کاراکارت بدون ضامن و اخذ وثایق سنگین، موجودی کارت به نسبت چهار برابر میانگین حقوق و مزایای متقاضی در سال گذشته، پرداخت اقساط 12 ماهه به صورت خودکار از محل حقوق متقاضی، کارمزد ماهانه (حداقل 1 درصد و حداکثر 12 درصد)، قابلیت شارژ مجدد، شروع پرداخت اقساط صرفا پس از اولین خرید در ماه بعد و گسترش روز افزون مراکز فروش کالا و عرضه خدمات را از مهمترین مزایای کاراکارت برشمرد.
معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی همچنین بهره مندی از تمامی مزایا و امتیازات درنظر گرفته شده اختصاصی هر فروشگاه عینا مشابه خریدهای نقدی اعم از هدایا، حمل و نقل و نصب رایگان، شرکت در قرعه کشی و امکان خرید لوازم خانگی، کالای دیجیتال، صنایع پوشاک، صنایع دستی، خودرو و موتور سیکلت، طلا و جواهرات، مبلمان و دکوراسیون، خدمات گردشگری، خدمات تفریحی و رفاهی، خدمات بیمه ای و خدمات بهداشتی و درمانی و سلامت را از دیگر مزایای کارت اعتباری ایرانیان عنوان کرد.
براساس این گزارش، بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی می توانند با مراجعه به بانک رفاه دریافت کننده حقوق خود، نسبت به درخواست صدور کارت اعتباری اقدام کنند.
متقاضیان دیگر نیز به منظور دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی www.mcls.gov.ir مراجعه کنند.
براساس آمار سازمان تامین اجتماعی، اکنون 42 میلیون از خدمات این سازمان بهره مند هستند که دو میلیون و 900 هزار نفر از آنان بازنشستگان و مستمری بگیران هستند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *